miian

Alla inlägg under februari 2011

Av Mia - 23 februari 2011 07:34

Godmorgon!

Hade en liten tanke att jag skulle ligga kvar i sängen när
Amanda gick till skolan, men Lejja stog o ville ha plats,

Bamse låg på hennes, o när hon kom upp så blev det inte

lika skönt att ligga.. Så här sitter jag =)


Bamse o Lejja fick en långpromenad med morfar igår,

när vi andra var o shoppade!

Roligt att se att även Lejja följer med honom nu!

Det var inte så längesen som hon totalvägrade gå med morfar!


Jag hittade en tapet till badrummet, tror att det kommer

bli skitsnyggt! På lörd, om den har kommit, så sitter den på väggen!

Men jisses vilka tapetpriser!

Malin visade en fin en, o den var verkligen jättefin, men

priset: 590 kr för en rulle!! Tänk om jag skulle vilja haft den

i vardagsrummet, där det går åt 10 rullar!

Hu vilka summor!

Nä tacka vet jag rusta, där är det bra priser!

Var in till Rusta o kollade om de hade "min" tapet som jag valt

till hallen, tänkte köpa listfärg, o ville då vara säker att

tapeten fanns, nu fanns det bara 1 provrulle kvar!!

Shit! Hoppas att de får in nya till fre, då jag tänkte köpa

dem!

Vill inte köpa listfärg förrän jag vet att tapeten finns, annars

får jag ju tänka om, o då kanske jag hittar nån som inte

det passar med lattefärgade lister!

Ett stort problem alltså =)


Ikväll jobbar jag, känns som jag varit långledig!

2 hela dagar har jag varit ledig!

O när jag ska åka hem, har jag värme i bilen!

Hurra, både sladd o kupe´värmare har Lars fixat till mig!

Han är väl för snäll den karl!


Idag tror jag inte att det blir många knop, ska säkert skjutsa Sandra till

bussen vid 12.30, för hon kommer väl vägra att gå till bussen,

det är ju -26 grader. .

Amanda har friluftsdag idag, undra om det är helt ok att

åka slalom i denna kyla?

Har inte sett om det har nån lägre köldgräns, men jag vet att

om vi skulle ha planerat att åka idag, så hade jag ställt in det.


Sötproppan, Novalie, herregud vilket charmtroll,

ska bli så intressant va hon tycker när hennes lillasyster

ploppar ur malins mage i början av maj!

Nu är hon sååå kärvänlig till magen o pussar o kramar den. .

Malin kommer, om hon går tiden ut, få bebisen när vi är

i Budapest, om det nu blir nått av den resan, vill säga.

Våra planer är att vi ska åka, varför inte, vi är ju jättebra

vänner, men eftersom man inte vet hur morgondagen ser ut

så vill jag inte lägga ner så stor vikt på att ställa in mig

på resan!

Sällskapet har ökat med 2 personer, Lars bror med fru

ska med, undra hur de ställer sig till att jag ska med?

Har inte nån kontakt med Lars släktningar alls nu.

Lars bror m fru har jag ju iallafall på fb, o vi skriver nån rad

till varandra, men det är det enda.


Jag förstår om folk tycker att det känns konstigt, att

inte veta hur man ska ställa sig i detta, men jag o Lars mår bra!

Brudarna mår bra, hundarna mår bra, Katterna mår lite väl bra,

o har tagit mycket plats =)


O jag är dålig på att höra av mig jag med, men det känns också

konstigt att göra det, med tanke på att vissa har man inte

pratat med sen i dec, när detta blev känt för allmänheten.


Jaja det är väl resans pris kan jag tänka mig, o är det det som

är meningen så är det väl så.


Jag vet ju att en del följer denna blogg,

så information får de ju ändå =)


Den 18 mars ska jag, om jag får semester, ha kusinträff här hemma!

Ska bli så kul! 2 "anmälda" just nu, o väntar på svar från de andra!

Vi käkar nått här först, sen ska vi till stan o lyssna på en kollegas

man som ska spela på ett ställe!

Ska bli såå kul!


Möter jag nån, av er som är inne o läser, denna kväll:


SNÄLLA GÖR DET INTE JOBBIGT O BÖRJA PRATA OM HUR
NI MÅR I DETTA!
Hur ni mår får ni såklart berätta =)

 

 Jag har så lätt för tårar när det gäller Myzak,

o jag vet att många av er blir berörda när jag skriver om honom,

SNÄLLA inte ett ljud om honom, eller Gizmo tack!

 

Jag vill ha en trevlig kväll, o den kan förvandlas snabbt till

en icke trevlig kväll, om mina älsklingar kommer till tals!


Får oftare ångest över Myzak, nu vill jag att han ska

komma hem, nu har han varit o larvat sig där borta för länge   

Men jag vet ju såklart att det inte blir så, han är där för att

stanna. Mitt hjärta!

  


Igår när jag bakade bullar, så kom Lejja o var nyfiken på vad

som stog på bänken, hon har nog inte sett dessa plåtar här hemma,

o hon sträckte sig för att nå närmare, då tänkte jag på Myzak,

han hade ju inte behövt sträckt sig, han hade ju bara kunnat ta

en mumsbit, den lilla filuren!


Idag när jag gjorde eld, så skruvade jag inte till korken på

tändvätskan riktigt, fick lov att göra om det, kom sen på att

det är ju ingen hund som slår ner sakerna med svansen

på pannan längre.

Massa saker ploppar upp, o massa saker som gör ont!


Han var som en virvelvind, o nu är det som en liten vårbris i huset,

så lungt, o sakerna står på sin plats!

Har fortfarande blommor i hallfönstret, o  de har inte åkte ner

en enda gång, när Myzak bodde här var det tomt i fönstret. .

Tröttnade på att plocka upp jord =)


Nä nu kommer Myzak längtan igen, dags att sluta skriva!

  

Puss mitt hjärta!

Längtar o saknar dig!

!!Så jävla mycket!!

  


Av Mia - 22 februari 2011 17:56

      


      


  

  


  


  


  


  


  


  


  


  


    


  


  


    


Bilder som Sandra har tagit;
  


Helt sjukt underbart kort;

  


Jag har även bakat idag, 100 bullar, fast iof det gör jag ju varje

tisdag...   

Av Mia - 22 februari 2011 07:34

Godmorgon!

Amanda öppnade ytterdörren o sa att idag är det inte så kallt,

o det kändes inte som så heller..

13 minus är det visst!

Allt är ju relativt!

Igår snöade det hela dagen, o sen läser man i aftonbladet

att våren är på väg, börjar med plusgrader nästa vecka,

men jag såg nu på klart.se att det även ska snöa då.

Det är ju ingen ide´att tro att våren kommer nu!

När var den såhär tidig i Dalarna?

Då blir det miljader bakslag bara, så länge leve vintern!


Idag ska jag Sandra Malin Sötproppan o dogsen till

Linja, vi ska sen åka o kolla på tapeter till badrummet.

Bara kolla, o jag får väl lägga undan o skriva en lapp

att det är endast dem som ska köpas,

så mamma inte byter när hon ska hämta ut dem.

Hon har rabatt på det stället, o vi väntar in lön.


Jag o brudarna var ju på bio igår, jisses vilken tur att

man inte är en bionörd!

470 kr gick besöket med popcorn på!!

Filmen, Gullivers resor, var sevärd, men inte den bästa

jag sett, o 3d, nä det var inget som impade på mig,

fick ont av glasögonen, o färgerna på filmen avtog enormt.


Nu kommer det bilder på mina odjur;


Tiger, en söt liten ettrig pojke, han har fått för sig

att han är kung i Sörbo, sen Lars flyttade.

Har blivit väldigt social , sätter jag mig i soffan

så kommer han snabbt..

Han fyller 5 år i sommar. Han har ingen anledning att gå

ut nu förtiden, brukar tippa ut honom var fjärde dag, så han

få lite frisk luft.

  


Sune, en kille med kraftig benstomme.... Vill gärna

vara i centrum. En snäll katt, men funkar inte

så bra med Tiger, trots att de kom hit samma dag!

Även han fyller 5 i sommar, en riktig kelgris, ligger oftast

brevid mig här vid datorn. Kan gå ut 1 gång per dag iallafall.

 


Plus , gammelmannen i huset, han fyller 10 år i sommar,

o har börjat tackla av mer o mer. Han har levt ungkarlsliv,( trots

kastering), flera somrar. Grannar har ringt o jag har fått gå o hämta honom.

En mycket snäll kille. Han kan gå ut 23 sek typ 14 ggr per dag.

Tyvärr har han även börjat kissa inne, brevid lådan,

eller direkt på golvet. Så tyvärr är det nog nedräkning

för honom. Har börjat få svårt att ta sig upp på saker, stel.

 


Tussi  Enda tösen i kattflocken, en tjurkärring, hon vill inte ha

de andra omkring sig, men när hon får vara själv med oss så

är hon den mysigaste lilla dreggelfia som finns!

Hon fyller 9 i sommar, har haft en kull med kattungar, 4 tjejer fick hon.

2 finns i livet, o bor hos mor o far.

Tussi tycker att det är totalt onödigt att gå ut nuförtiden,

jag kastade ut henne för 2 dagar sen, o före det tror jag nog

att vi kan räkna veckor..

  


  

Jag tänker ofta på att jag inte ska ha så många katter, de

är ju inte världspolare, men de finner sina platser, o det är inte

så ofta de ryker ihop. Men när jag funderar på vem som ska

få vandra vidare, så kan jag inte välja, de är så mysiga på sitt sätt.

Fast nu är det enkelt, eller enkelt o enkelt, han som vi har minst

problem med, iallafall med bråk, är ju nästa man att vandra vidare.

Men han är ju så himla go, jag tänker varje dag att jag ska ringa

till vet o få en tid för Plus, men jag drar mig för det.

Han lider inte, han går omkring o ser ut som han ler hela tiden,

men nog blir det en sista resa inom kort för Plussigubben.

Det är lätt att tänka att nu får det vara nog, när han har kissat eller

bajsat brevid lådan, men så sköter han sig ett tag, o då blir det

svårt igen.

Han är ju inventarie här!

O den som går bäst ihop med hundarna.


Tiger o Sune sover hos mig på nätterna o Lejja får problem,

katterna har tydligen tagit över ledarrollen i sängen, ligger de för

mycket i mitten så väljer Lejja att ligga på golvet!


O sen har vi ju mina älskade djur

  


Mina bästa bästa djur   


  


Katter har alltid varit etta på topplistan för mig.. Nu har de petats ner,

eller det gjorde de i maj 06, när Bamse mannen kom in i mitt liv!

o de har petats ner ordentligt   

Men att vara helt utan en katt, nä det skulle jag inte heller

vilja vara, de är ju lite mysiga iallafall!

Om de ligger en bit ifrån tangetbordet, Sune har kommit på att

man kan ju stänga av datorn ibland..

Bästa platsen;

  


Sådär, en totalt ointressant blogg!

Så kan det bli   

Ha en fin dag!


  

 

Av Mia - 21 februari 2011 07:25

Godmorgon!

Inatt har jag haft det så varmt så det blev nästan olidligt!

Eldade som attan igår, när jag kom hem, o sen efter promenaden,

kände jag att det var visst väldigt varmt i huset. . Hade ju nått

att jämnföra med.

O den värmen höll i sig. . Nu är det ju inte lika kallt idag,

endast -9, och det snöar.


Har ärligt stulit några kort på internet

(har iof skrivit att jag gjort det, o fått godkännande)

Först kort på Lejjas mamma, en tjej som jag inte

har träffat i verkligeheten

    

Nog ser man likheter =)

Fast nog är mor smalare än Lejja..

Lejja ser ut som en köttbulle, nån extra vikt har hon, men inte

som det ser ut, hennes päls växer typ rakt ut på sidan,

o ger intrycket om att hon är skit fet!

Revbenen är inte inbäddade i massor, men lite ska hon

gå ner i vikt.

Fick ju mat av en älskad vän, o det har mina ätit förrut,

men det är lite lite för fett, nu är det slut på den,

o vanliga fodret börjat ges, få se om det hjälper nått.

Motion får de ju, massa motion!


Nästa kort som jag stulit är

  

Myzak o hans nya lillebror!

Pogo!

Myzak är en snäll storebror har jag fått höra,

skönt!

Tycker iof att blicken på bilden är lite väl kaxig   

Pogo fjäskar in sig iallafall!


Myzak har väl inte fattat att han snart blir 3 år, han

tror nog att de är jämngamla. .

Stackars killen, han fick inte växa upp han inte,

en liten bebis på över 80 kg, så var det här hemma =)


Får så fina mail o meddelanden från dem, over there!

Uppskattar det jättemycket!

Ni är guld värda!

  


Nu kommer ett icke stulet kort

  

Jag o min bror!

Tack mamma =)

Jag var en liten tjocksmocka när jag var liten,

o mamma tyckte att Sandra som gillar Buddah

skulle ha detta kort   


Idag är det L*E*D*I*G*T som står på schema!


SKÖNT!!


Bio ikväll, Lars åker från västerås på em, så han svänger in här

o tar ut hundarna på kvällspromenad, så

vi brudar kan roa oss!

Lyxigt va??


Satt o kollade när jag kunde åka till Kerstin, o det

var till påsk det!


Sen kom jag på en sak..

Varför måste det vara helg?

Mor o far kanske kan ha hundarna nån natt

o jag kan fara dit, måste ju åka o hålla i valpar,

så Kerstin kan klippa klor, o då kan man ju inte vänta

tills de är nästan 8 veckor!


Snart blir det små Boyzone's igen! Spännande,

håller alla tummar o tår, att det blir en lagom kull,

Kerstin har haft förmågan att överdriva de 2 senaste kullarna  


Nu kan jag då ärligt säga att NU kommer det ingen valp i detta hus!

Hade det varit "normalt", vad det nu är, så hade det varit svårt

att motstå, det var ju meningen att Pyzli skulle vara

pappa till denna kull...


Här snarkas det för fullt just nu, vovvarna är urtrötta, det

tar på dem att vara stadshundar!

Massa dofter o massa nya intryck att ta in.

Lejja ligger i soffan brevid mig, o Bamse tog sig ut till

köket, o där ligger han =)

Det var då 2 överlyckliga vovvar som kom hem,

Lejja morsgris visste inte vilket ben hon skulle stå på,

hade börjat direkt när Lars sa att vi skulle åka hem till mamma =)

Fina tjejen, det är min tös det!

  



Ha en fin dag everyhopa som är in o kollar =)

  





Av Mia - 20 februari 2011 08:16

Godmorgon!

Hu! Kallt igen! Så kallt så det nästan hade frysit på vinden!

Skulle vrida på varmvattnet o det kom några droppar bara...

Men det kom igång!

Det är nackdelen med att vara själv, det blir inte eldat

när man inte håller sig hemma.

Igår kom jag ju hem efter 21 o åkte 12 timmar tidigare,

blev inte mer än 1 stor brasa innan jag somnade,

vaknade 3 timmar senare o då hade det redan brunnit ut!

Det blir för lite värme så tydligen måste jag isolera runt

varmvattenberedaren mer då, eller inte jobba långpass

när jag är själv =P


Eller så tar jag hit en thailändare, kan ju lova guld o

gröna skogar, de vet ju inte att guld är lika med värme för mig,

o skogar, ja vedboden är ju full av fd skog =)


Jobbar endast dagtur idag, så jag ska väl hinna få upp värme

innan jag lägger mig iallafall.

För snål att slå på el elementen är jag också..

Fast nu har jag faktiskt gjort det ihallen, där var det nog

inte många plusgrader nu..


En kompis till mig åker idag till Dubai, det skulle bli +30 gr där

imorgon, kan inte vara bra för kroppen, 55 graders skillnad =P

Nä det är bättre att vänja sig sakta!

  

Ha så undebart skönt!!


Ikväll kommer brudar o vovvar till mig!!

Hurra!

Denna vecka har inte känt som jag varit ensam nått,

hela tiden har det varit något, o hela tiden nått att passa,

gillar inte det!

Nästa vecka så blir det lite lugnare, jobbar ons kväll

tors natt. O såklart ett litet möte på fre em. .

Så tröttsamt med dessa alla möten!

Men det mötet ser jag iof fram emot, väldigt mycket!


O på måndag ska jag o brudarna på bio!

Vi ska se Gullivers resa.


Dags att lämna denna apparat o slänga i lite mer ved,

o sen hoppas på att bilen startar.

Ha en fin dag!


Fick en dikt av min mor, som jag delar med mig;

  

Av Mia - 19 februari 2011 21:54

Har kommit hem efter en underbar dag på jobbet!

Sånna här pass så känner man sig så lyckligt lottad att man

har en anställning just där!


Min bil gillade att vara på jobbat, så mycket så den knappt

ville starta när jag skulle hem!

Måste skaffa motorvärmarsladd!


Katteländerna, Tiger o Sune slogs som attan nyss,

o poff så åkte de ut, det känns nog som en mycket dum ide´

att blivit osams nu... Hoppas att de fryser ordentligt!

Sune tjockpäls klarar väl sig, men den andra som inte går ut

när det är under -5 grader.. Han fryser nog!

Hahahahahaha Kan du ha!


Fick en kommentar ang mitt loggfoto på fb,

att jag såg ledsen ut.. allt är i betraktarens ögon,

i själva verket så borstar jag bort massa hundhår

på tunikan =)

På den bilden är det bara huvudet iof,

men här Katrin här kommer orginalet;

  


Nu ser det väl inte så ledsamt ut =)

Medans jag letade efter det kortet så hittade jag på

andra kort såklart..

Varför blir det varannan rad nu?? jaja så är det väl idag då

Kolla skitunge blicken;

  Suck!!! Lejja hade det jobbigt med snutt Gizmo

  

"När ska du lämna tillbaka honom???? " Det visade sig vara väldigt snart det..

 

  

Detta var, vad än andra säger, en mycket aktiv valp!

Längtar inte tills snön försvinner, då kommer alla hans påhitt att

synnas, det som jag inte orkade ta bort innan snön kom...

Det är massa saker, som är utsläpade på gården, o massa saker som är

i 1000 bitar.. Goa GizmoPissmo!

    Här blev det tvärstopp! Myzak flyttade inte sig =)     Galenpanna!   Han var tvärt emot alla mina andra hundar, han älskade att

duscha! Lars duschade Bamse, o då gick Gizmo in o satt sig i

duschen o väntade på sin tur!

Här höll jag på med tvätten, o han ville duscha =)
 

  Mina hundar behövde inte stå ut med massa trams!       

Mys stund med mamma o Lejja kunde han kosta på sig ibland!

 

Pinsamt grabben! Lejja hade ju flygit över denna stock, o det ville Gizmo också

göra.. . Men det gick inte så bra =)

Älskade lilla skitunge! Du fastnade i hjärtat snabbt, men jag försökte

hålla emot, tänk om jag hade gjort det ett litet tag till ,

så hade jag inte behövt förvirra dig så mycket. . 2 mån fick vi ha dig!
Goaste skitungen, vildaste valpen ever! Kommer nog aldrig våga skaffa en valp igen =)

Mamma älskar dig snuttemannen!   

       

Av Mia - 19 februari 2011 08:36

Hmrf..........

Lika godmorgon när man är piss trött!

Idag hade jag gjort vad som helst för att få ligga kvar!

Men om20 min ska jag vara på jobbet, o jag sitter

fortfarande i morgonrock =)

Tur att det är nära!


25.7 minus ute


Hinner inte skriva mer.

Har ett 12 timmars pass framför mig nu!


Ha en fin dag alla!

  

Av Mia - 18 februari 2011 07:59

Godmorgon!

!!TRÖTT TRÖTT TRÖTT!!

 

Bamse o Lejja har varit kassa i magen inatt, har

varit upp x antal ggr inatt o släppt ut o in dem   

Tur nog så sover de här inatt, inte så kul om de ska hålla

på så inne hos Lars!


Jag o Sandra ska vara föräldrar på Amandas disco ikväll,

o brudarna sover hos mig, o Lars hämtar dem o dogsen imorgon.


O jag ska på möte idag....

Enl schema är jag ledig:

 Tis, Ons, Tors, o Fre denna vecka!
Vilket lyx!


Verkligeheten visar såhär;

Tis Jobbat

Ons Ledig

Tors Möte

Fre Möte


O så går jag på dubbelpass imorgon o

avslutar med en enkel dag tur på söndag.


Igår natt drömde jag om våfflor!

Vaknade o var så sugen på det, bjöd hit Lars, brudarna

o Sandras kompis, som kom o käkade.


Jag blir mer o mer säker på att hundar lever i nuet,

eller lite i allafall.

Bamse som har väntat på Lars de första kvällarna,

har slutat med det.

Bamse som har gått ut o lagt sig när de varit här, o väntat ,

o de åker, har slutat väntat.

Nu blir de överlyckliga när de kommer o hälsar på,

men inget märks sen de åkt.

De lägger sig o sover som vanligt!


(Shit, nu kommer känslorna.........)


Det är skönt att tänka så, när jag

får Myzak ångest.

Gjorde ett album till hans nya mamma igår, o alla bilder utom

1 kan jag se utan att bli ledsen.


Hatar den här fina bilden!
  


Sista kvällen hos oss, vi hade busat o röjt runt i Bamses säng,

skulle ha kort på alla 4 vovvar o mig..

Sen vändes det, verkligheten kom ikapp, o det gjorde det just på

den där bilden, sista kvällen med min älskade Myzak!

Det gjorde ont!

Fina killen!


Det var inte lätt att få kort på oss alla kan jag lova!

Haha Gizmo tyckte det var en rolig lek, Bamse gillade inte

det , Lejja fick vara i centrum=bästa som finns

Myzak... ja han tappade ju såklart fattningen....


 


Min tokiga knäppskalle!

   


Jag saknar er så det gör ont, o nu gör det så jävla ont!

Mitt allt! Mina bebisar!
Jag vet att de trivs, o har det bra, o det känns så skönt,

men att jag inte kan gå till er o pussa på er som jag vill, det är

verkligen inget kul!


O Myzak din filur! Pappa till 13 valpar!

Små pysslingar!

 Det gör ont att jag inte kommer vara med som farmor!

Usch o fy Myzak ångest slagit till med full kraft!

O allt skitsnack ang dig gör mig så jävla ARG!

Vad har folk, som inte träffat dig, rätt att döma dig o

dina syskon??

  


Phu!

Det var ett tag sen som jag kände

sån sorg över er, det går bra, jag vet att jag gjort rätt,

jag vet inte vad som gjorde ångesten så stark just idag!

Den där bilden såklart, jag känner så hur jag kände o

det var ingen skön känsla!


Jag vill inte vara ledsen, jag mår ju egentligen bra,

men ibland går det inte att stoppa.

O detta med att lämna bort er, det var det absolut det

värsta jag någonsin gjort!


  


  


  


När ska jag börja leva i nuet, o inte sakna er så mycket?

Jag kommer ju alltid att sakna er, men när kommer jag slippa

dessa attacker?

Jag är trött på dem, jag kan inte vrida tillbaka tiden,

så varför kan jag inte bara acceptera?

Jag hoppas att jag kommer att ha ork att träffa er

i framtiden, jag vill verkligen det, jag vill verkligen pussa dig

Myzak på sidan av nosen, det goaste stället som finns att

pussa!

  


Tänk om jag kommer få möjligheten att göra det nångång,

kommer jag orka? Rivs Såret upp då? Börjar allt om?

Orkar jag det??

Min älskade! Fan att du var så speciell o satt dig så hårt

i mitt hjärta! Saknar dig min pyssli!



Nu är det dags att torka tårarna,

o ta mina älskade vovvar, som jag turen att ha kvar,

o åka till Malin o Novis, vi ska till stora byn Vika o vandra idag


Ja, ha en bra dag då!

Min började ju toppen nice!


  

  


      Kom ju på det är i dag 2 månader sen jag lämnade

mina älskade hundar!

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards