miian

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Mia - 24 februari 2011 07:42

Godmorgon!

10 månader till julafton   


Nu är det inte så skönt i mitt hus. . . O kallare kommer det att

bli för brudarna imorgon, jag jobbar natt, o jag tror inte att

de går upp o eldar 3,30 som jag gjorde inatt. .

Iof så är det 30,4 minus, det ska ju bli lite varmare idag o endast 8 minus inatt.


  


Var nyss ut med aska från kökspannan, o första vändan hade jag inte mössa,

det var lite för kallt även för mig då!

Nästa vända mössa o då kändes det bättre på en gång!

Kan inte förstå att kylan inte biter på mig, är en kall människa

tydligen! Jag gillar faktiskt detta, o när man är ute så ser det ut

som diamanter som gnistrar, så otroligt vackert!


Bild från igår:

  


Bild från juli 08:

  


2 fina bilder som har charm på sitt vis!


Häromdagen när jag skjutsade hem Malin, stog en polisbil med blåljus på,

på väg in till skolan. De hade stoppat en tjej som körde bil,

läste i tidningen att hon var drogpåverkad!

Snacka om att leva i en skyddad verkstad! Trodde ingen var så

dum o gjorde det i Vika!

O sen att hon blev stoppad precis vid skolan, kändes läskigt!

Det var tydligen inte första gången, stog det!


Min digitalbox i vardagsrummet har pajjat!

Hur gör man nu då, normalt hade jag ju bollat över det till Lars,

men vänta, det kan jag ju göra ändå...   

Laaaars ,ring mig när du får tid!


Jobbar ju i natt o sen är jag ledig till måndag kl 14, då jag ska

på, håll i er, möte! Va?? Ovanligt va?

HEL LEDIG HELG!! Undra om det var våren 1986 sist??

Känns som det iallafall!


Imorgon ska vi äta mat med våra kära grannar, Jag o Amanda

är hemma själva, o då beslöt jag o Uffe att vi skulle äta tillsammans.

Vi får se vad vi äter nånstans.

Brukar vara hos dem, för jag hatar att diska!   

Nä det brukar passa bra med hundpromenaden, o sen får de

en kissvända när vi går hem. 2 flugor i en smäll!

O nu har vi ju ingen tv i vardagsrummet..

Om inte Lars har nån expert lösning då.

Nästa vecka spelar det ju ingen roll, jag ser inte på den tvn när jag

är själv. Då sitter jag här på kvällarna, o sen har jag tv i sovrummet.


Såg på Big Brother igår, nu får många ursäkta mig, men varför ska de

ha massa skåningar med, Eller det är klart att

även "de" ska få vara med, men TEXTA DÅ!

Massa surr, o sen på skånska, det är för mycket för en dalkulla!

  


Igår hade jag en städdag, o det luktade gott i huset, o när jag kom

hem så luktade det bränt..

Amanda hade tydligen micrat bullar. . Måste lära henne att bullar ska

inte micras i typ 40 min för att tinas!

Nja det var lite överdriven tid, men inte så länge som hon gjorde då,

det vet nog hon nu. .


Blondie!

Sandra kom överlycklig o väckte mig idag!

"HON har skrivit!

 Mamma, hon har skrivit i bloggen!!!!"

Så glad har jag aldrig sett henne förrut


  

Haha kanske inte helt sant då...


Hoppas att hon svarar dig nu då, o att hon även kan påpeka att hennes

mamma visst vet vad hon heter o bor .... Hmfr!


Ha en fin dag alla!

  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards