miian

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Mia - 28 februari 2011 08:35

Godmorgon!

Usch o fy vilken natt!

Stoppade i mig Ipren hela dagen igår, o det kändes bättre, men på

kvällen så blev det tätare ont i munnen.


Var in till Lars med brudarna, o vi fick världens goaste mat, o jag fick en

stor matlåda med mig hem =)

Tack så mycket!


Hundarna fick en långpromenad bland nya dofter de också.

Jag hade först tänkt jag skulle se Solsidan där med dem,

men jag kände att det började verka så förbannat i munnen,

så jag åkte hem o la mig.


Hundarna stog i hallen o ville åka med mig,när jag skulle åka från Lars,

 inte nån snack om saken

vems hundar det är!   


Sen har det bara ökat, det onda alltså, varannan timme

har jag haft skitont. Det är inte i tanden utan mer i tandköttet,

har en "flik" som ligger över tanden lite, o det är där under det

sitter nått. Halv 12 tröttnade jag, tog fram operationsgrejer. .

Ja inte riktiga då, men det som behövdes för att gräva o rota

runt vid tanden.  O jag fick faktiskt tag på, just vad jag

trodde, ett popkornsskal, som inte var det fräschaste kan jag lova.

Så jä*la skönt!


Ja inte själva ingreppet då, tårarna sprutade på mig,

o inte är det lätt att komma åt längst in i munnen heller.


Kände mig så glad, nu hade jag ju tjänat massa pengar, igen!

La mig, glad lycklig o ingen ondhet i munnen!


Det höll i sig till halv 2 då vaknade jag av smärta igen, men inte

lika dunkande som det har varit.


Hundarna ville ut, o efter 40 min tyckte jag att det var

konstigt att de ville vara ute såå länge, de brukar voffa

eller gnälla direkt de gjort sina behov.


Tittade ut o ser 2 st UTANFÖR grinden!

Deras mamma var INTE glad när hon gick o öppnade åt dem!

De var ju överlyckliga, vet inte hur länge de har stått där!


O att ta sig in på gården igen, det gick visst inte.

Ska kolla vad de hoppat över, det är ju massa snö, så det

är ju enkelt för dem. .


Nu ska jag snart ringa tandis, vill ha i mig kaffe först, ifall de vill

att jag ska komma direkt.


Det gör inte ont i tanden alls, varken när jag dricker varmt eller kallt,

så förhoppningsvis är det bara en inflammation som går över

med medicin o MASSA STARKA VÄRKTABLETTER!


Ska på möte idag kl 14, hoppas verkligen att det kommer att bli så,

ser fram emot detta möte enormt!

Ha en fin dag!


Förresten, ni som har fb vet ju att jag inte kunde låta bli hallen igår =)

Det kommer att bli så bra, o nu är det bara den lättaste delen kvar!


Vågade inte vänta på mamma, hon har snubblat nog i detta hus   


-----

Fick en tid 11,40, o hon förstod att jag har ont om Jag ringer o ber

om en tid, har haft mycket kontakt med denna människa.

Gillar ju inte tandläkaren, inte alls.

Sist så gick det ju super, o jag sa då, att jag längtar till

Mars 12 då jag ska på återbesök, men idag kan jag

inte känna den glädjen, men skönt om de får ordning på detta!


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards