miian

Direktlänk till inlägg 6 juli 2021

210706

Av Mia - 6 juli 2021 08:10

Snart har det gått en vecka utan min prins. 

Saknar han så det skriker i hjärtat! 

Så mycket som påminner om honom! 

Häromdagen tittade vi på tv och det blev en scen med en brandvarnare som 

tjöt, direkt var jag beredd på att sänka ljudet, han hatade det ljudet. 

När jag var och handlade så hade de bra pris på kylduk, 

tog 2, började gråta och la ler en, behövde ju bara köpa en.. 


Saknar att ha honom bredvid mig i sängen, saknar att ha nån som tassar 

efter mig var jag än går, saknar att höra hans skällande ute 

på gården, saknar hur han satt här i soffan och styrde över sin pappa när 

det var dags för promenad. 

Saknar hur han skällde på skatbebisarna.


Han var mycket tystare sista veckan, så det blev en utskolning, tack o lov! 


Igår när jag åkte in till stan åkte det en bil ut från Krema i Kniva, 

"Ska prinsen hämtas nu, eller ska han lämnas på Vettris?" 

Grät som en tok, hade en klump i magen på det väntade mailen att 

det var dags att ta hem honom, det kom inte, så klumpen är kvar 

idag. 

Det är dags att byta ut mitten urnan, Majas   urna är där nu...


Minna tar det med ro, tycker att hon verkar gladare faktiskt, 

busigare, men det kan ju bero på att hon inte har någon att 

busa med .. 

Det är nu sista veckan jag har semester, få se hur hon kommer 

klara sig när hon behöver vara helt själv när jag åker till 

jobbet, hoppas att hon klarar det bra. 

Första passet är då Lars ledig så hon för en mjukstart. 


Det känns då skönt att vi vet med 100% att det var rätt beslut, 

det var dags, men det gör inte mindre ont för det.. 

Min svarta Fara, mitt yrväder som blev så bra!

Tänk när han kom, vilken stressad vovve, han fick aldrig vara lös, 

och när de motionerade så fick han antingen springa 

efter en fyrhjuling eller rusa efter pinnar i vattnet. 

Han rymde direkt han fick chansen, han fick alltid sitta fast och 

då skällde han, eftersom han ville vara med familjen, 

Det tog några dagar innan han fattade att här behöver inte man 

hitta på egna sätt för att undersöka världen, här fick man 

undersöka världen Tillsammans med familjen och syrran Lejja. 


En sån enkel hund han var! Bara han fick vara med så var han nöjd! 

Märkes dock att skitpandemin påverkade honom 

också, han blev mer mammig, när man väl 

kunde åka och hälsa på någon så var han noga 

med att hålla koll på mig om jag skulle vara kvar eller inte. 


Värmen som vi haft påverkade honom starkt, vi har hittills haft 

en fantastisk sommar, idag regnar det, och det känns bara skönt, 

så jäkla torrt ute, och skönt med lite svalare, är ca 20 gr nu. 

Minna låg tom ute på grusgången i regnet nyss, hon är också 

mättad av värmen. 

Ska bli skönt att få promenera i regnet snart. 


På fredag kommer Märta hem =) =) Få se hur konstigt hon kommer

tycka det är att inte brossan möter henne.. 

Märta sover här på fredag, sen på lördag åker hon och 

Julia ner till Skövde några dagar, och tar bilen upp. 

Då kommer Philip med och katterna =) 

Amanda och Philip åker vidare på semester och katterna blir här! 

Då mamma kan du komma och hälsa på dom =) 

Katla kommer nog sakna Ozzy, hon var ju lite kaxig mot honom, 

han fick sig en smäll lite då och då, han gjorde inget mot henne, 

han tyckte att hon var lite läskig, men Minna var mer på, och då 

tog Katla ut det på Ozzy.. 


Du och jag Ozzy forever and ever!

 



 
 
Ingen bild

Ulla Larsson

6 juli 2021 08:46

Saknaden måste vara stor, efter Ozzy, fina och snälla svarta faran. Vi fattar nog inte att han är borta förrän ni kommer hit :(. Nospuss till Minna. Påminn oss när missarna dyker upp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards