miian

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Mia - 27 februari 2011 08:30

Godmorgon!

Här sitter jag med en ond mun   

Om det inte ger sig idag, så måste jag ringa ett tråkigt samtal imorgon,

till tandläkaren!

En visdomstand som spökar, vet inte om jag fått i ett popkorns skal

bakom tanden, misstänker det, o får inte tag på det, det har kilat

fast sig bra. . Igår hade jag så ont o gick på ipren hela dagen,

o fick lov att gå upp vid halv 4 imorse o ta en till.

Vill inte ringa nån jour, så det är väl bara att bita ihop.

Men ont gör det!


Igår kväll ringde en granne till mig, han hade hört att jag o Lars

hade separerat, o var såå orolig för att Lars inte sagt till mig

att grannen blivit lovad att få ta ner lite träd i våran dunge.

Jag ska naturligtvis få veden, bara de får lite sol på sin gård . .

o på sin sons gård.

Hm. hur nu solen ska kunna lysa mer på deras gårdar om de

tar bort lite träd från min, det stämmer inte. . Möjligtvis sen

kvällssol då.

Det roliga är att jag sa att han får ta bort det han vill, i dungen ,

men inte det innanför hundstaketet, o det är där som det är

mest träd =)

O så får de ta med i beräkningen att hundarna kommer att se

mer till deras gård, vilket betyder att det kanske blir lite

skälligt om de ser nått på deras gårdar.

Men sidu, det gööör inget det, bra med vakthundar som säger till

om det är nått på gårdarna. .


Å sen beklagade han sig såklart för min o Lars skull,

Lars som alltid varit så trevlig.. Hahah, det stämmer iof,

men grannens verklighet har ändrats tydligen!

Vi har inte varit de bästa grannarna tidigare,

grannfejden hade kunnat passa bra här förrut.

Nu är det lugnt o jag är såå välkommen med mina

hundar, o komma över på kaffe, eller lite grillning.

Hm.. Skulle inte tro det va?


O naturligtvis så trodde han att jag o Lars var osams .

Är det lag på det när man separerar???


Idag ska brudarna till Lars, blir till kvällen, Amanda har lite

att pyssla med innan hon kan åka nånstans. .

Rummet behöver städas.

Så hon kommer alltså inte till Lars förrän typ 2014 då!

  

Förstår inte vilken slarvfia hon är!

Är glad att jag inte tog det beslutet att de skulle

flytta ner, för att se hennes rum varje gång man skulle komma

hem, då skulle man bli knäckt!


Brudarna kommer till mig på tisdag igen, de har ju sportlov denna

vecka, o jag jobbar tis o har möte ons, så då kan de ta

hand om sina lurviga syskon, tack för det!


Nåndag nästa vecka ska tapeterna i badrummet upp, hoppas

att de hinner komma innan min kusinträff, den 18 ..

Vill att det ska vara klart i badrummet o hallen innan det.

Kommer tapeterna på tors så struntar jag fullt idet,

enda hellediga dagen denna vecka, o då vill jag vara fri att

göra vad jag vill =)


Får se om jag kommer att hålla mig från att tapetsera klart

i hallen, tråkigaste rummet i hela huset, 7 dörrar o 1 fönster

o ett element...

Massa krångel alltså!

 Knappt några hela vårder alls.

Ska spackla lite idag iallafall, sen får jag se vad som händer.


Nu kommer några taskiga bilder, får inte till det alls.

Men mönstret är ju det samma iallafall, hur man än står

med kameran, med eller utan blixt:

     


Å nu kommer det en bild på min förskräckliga hall,

hoppas att kortet inte bränner hål på era ögon

   

(Bamse kommer från sitt rum, andra dörren till vä, där

är kungens palats)

Vi har ju byggt ut, så detta är bara en transportsträcka till de

olika rummen, tänk om vi inte gjort det o haft alla hundar kvar,

o då var ju även ytterkläderna i denna hall...

Hu hemska tanke!

Måste nog göra klart idag, för shit vad det ser ut, när man går

dag ut o dag in i en byggarbetsplats så tänker man tillslut inte

på hur det ser ut. . .


Ha en fin dag! Nu ska jag ut med mina älskade dogs!


  



kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards