miian

Alla inlägg under januari 2014

Av Mia - 30 januari 2014 20:42

Linjakändis på fb :p

Av Mia - 28 januari 2014 20:45

Av Mia - 26 januari 2014 09:46

Av Mia - 23 januari 2014 12:36

Livet med en fotboja...

Ända sen före jul har det varit en stor press här i Sörbo.

Pricken började stöka, de stoppade honom denna gång.


Nu går stumpan med värkar till och från, hon sover inget,

hon har ont, men inte så att det kör igång!


Stressen ligger högt på oss, iallafall på mig och Sissi.

Jag är livrädd att Pricken smäller till och att det bara

säger plums, och att vi inte hinner in i tid.


Ut kommer han, vare sig vi är här eller där, men om han

behöver hjälp med andningen, eller om navelsträngen sitter

hårt, och vi gör så att dessa sekunder förstör hans liv,

det stressar ihjäl mig!


Igår var det en sån kväll, 3 värkar på kort tid, men inte

så kraftiga som om det skulle vara på gång.

Natten har avlöpt med lika värkar, klockan 6 imorse blev det

lugnt...


Jag skyndar mig att somna på kvällarna, kan ju vara inatt

det blir... Jag sover som en kratta, hjärnan jobbar på

högtryck hela dygnet.

Vaknar på morgonen och känner mig överkörd av en ångvält.

Och då har jag inte ont som Sissi, det gör så ont i mig att

se hur hon kämpar och jag kan inte göra något.


Mobilen är på ljud hela dygnet, hon kanske inte hinner in till oss

och säga till mig att det är dags att åka. .


Idag ska det ut och pulsas på åkern, det gjorde vi igår kväll,

jag med, tills jag kom på att jag behöver ju inte gå där,

jag ska ju inte föda =P


Men idag ska jag pulsa med henne 2 mil om hon vill ha med mig,

för nu måste ungen ut.

Det är snart 2 v kvar till bf, men det struntar vi i.

Ut ska han så bojan kan skruvas av!


Jag vill stötta och hjälpa henne så mycket jag kan, men

jag har ju inte orken själv. Nu är jag sjukskriven till

den 13 feb, så den stressen att behöva gå till jobbet

finns ju inte just nu iallafall, och det känns så jäkla bra!


Så nu vet ni lite hur det är att leva med en fotboja, det

är inte kul, men snart snart är Prickungen ute och jag ska

slänga bojan åt h-vete!



Av Mia - 13 januari 2014 17:45

Ingen bebis... Han är envis den lilla Pricken!

Vi har varit in en gång sen sist. Och de gjorde en viktuppskattning,

de fick fram att han väger omkring 3.3 kg, så för viktens skull

kan han komma nu!

Efter vi hade varit in, så har det varit lugnt, nu ligger han och

fettar till sig bara =)

Jaja, börjar det om så vet vi nu hur vi ska åka!


Jullan är i en väldigt trotsperiod nu, så han kan vänta nån

vecka till innan han dyker upp   

Nä han får gärna komma nu, eller innan den 8 feb då jag

är bjuden på galej!


Annars då, ja jag är sjukskriven denna vecka, hoppas

på att jag kommer jobba nästa. Eller inte   

Vi får se vad som händer!


Vintern har iallafall kommit till Sörbo, vilket jag uppskattar!

Jag gillar snö och kyla!

Idag kl 16,20 var jag ute med hundarna, och det var så

skönt att gå utan ficklampa, snön gör mycket!


Älgarna var ute också, upptäckte vi. Trots att vi pratat

om att de får hålla sig på andra sidan bäcken, så lyssnar de

inte på mig   De höll på att springa över mig,

och hundarna tog upp jakten, men Bamse, min trogne

följeslagare, stannade, han hör när jag har panikröst, och

panikade människor lämnar man inte!

Lejja sprang efter ett tag, men vände även hon!

Imponerande! Hon har en extrem jaktlust så hon hade

tyvärr kunnat följt efter dem i mörka skogen!


Får ju en tankeställare, först leonbergerna som drog efter vilt,

och är borta ännu. .

Sen läser man på fb om en hund som dragit efter en älg ut

på isen, som inte höll!

Hunden och ägaren mår bra, men inte älgen, eller det kanske den

gör, vet inte hur det är på andra sidan.   


Må så gott alla ni stackare som tittar in här lite då och då!



Av Mia - 7 januari 2014 09:13


Leonbergerna Lotus och Mingla är fortfarande försvunna.


De försvann den 20 dec -13

De har setts till, men häromdagen blev de skrämda, eller

vad som hände, de har nu flytt till ett annat ställe, och

nu har ingen sett dem.

Snälla, alla som är i skogarna eller

efter vägarna 5 mils radie omkring Gunnarsjö i Halland.


 Håll ögonen öppna,

ser ni hundarna ge er INTE ut och försök fånga dem,

de har varit på rymmen länge och ska INTE jagas.


Ring 0707 875470, 0738029024,0732195762 eller Polisen 11414


http://www.expressen.se/gt/hundparet-fortfarande-borta--har-skymtats/




kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards