miian

Alla inlägg under april 2021

Av Mia - 18 april 2021 18:38

Nu har vi varit barnvakt, längesen sen sist..

Min dotter jobbar på IVA och har nu krisavtal, och då krockar det en del 

med hennes man. Alla borde ha en dotter som jobbar på IVA för att förstå att 

man leker inte med denna sjukdom! 

Jag är vaccinerad, sedan 5 veckor tillbaka, med Astra zenica, det stoppades 

1 dag efter jag fått min dos. Det är bra att de kollar upp allvarliga biverkningar men

alltså på riktigt?? Fruktansvärt tragiskt för de drabbade såklart, men slå ut det på 

alla miljoner doser som givits! Man kan få biverkningar av alla mediciner, en del väldigt allvarliga. 

Om jag får Astra igen, vilket i dagsläget inte är så, så kommer jag ta det utan tvekan. 

Media skriver så mycket om allvarliga biverkningar så det skrämmer ju folk!


Mina barnbarn är jätteduktiga med avstånd och rena händer, tyvärr ska jag väl skriva, barn

ska inte behöva tänka på dessa saker, rena händer ja, men att hålla avstånd till mormor och 

morfar och inte krypa upp i deras knä, det är väl märkligt? 

Min karl är inte vaccinerad, så vi kan inte släppa på reglerna än, även om jag känner mig 

säker att inte få allvarlig covid om Jag skulle få det, så kan vi inte släppa på restriktionerna än. 


Vi har även haft problem med kajor i skorstenen igen, de kom förra året, och min svåger 

var hit och nätade, så de kunde inte bygga vidare. Men nätet har öppet, antingen har 

kajorna gjort det, eller så satt sotaren aldrig ihop det igen förra året. 

Nu ligger ett ugnsnät på öppningen, så nu kan iaf inte kajorna få upp det. 

Känns lite både och, de hade ju gjort ett fint bo, inga ägg iaf, men nu får de lov att 

leta efter ett nytt ställe, och äggen kanske ska komma när som helst. 

Men men vi kan inte ha kajor i våran skorsten, då vi använder våran kökspanna då o då. 

Har även ett skatbo alldeles utanför staketet, ska bli spännande att se hur de 

tänkte där, då Ozzy hatar skator och kråkor.. Tittar ut nu och se hur de finslipar boet! 


Idag hade vi sommarväder, så skönt med värme! Man steks på altanen, det är väl den 

enda stekningen man får på nått år, för att åka utomlands känns långt borta! 

Vi som brukar åka 2-3 ggr per år! Men nu har jag ingen längtan efter en resa, 

världen ska bli nya normala först. 


Ozzy har börjat med en till tablett, nu äter han 2 tabletter per dag, för sin atros och tvärsluta 

höfter, 1 o halv previcox och en halv kortinson, det hjälper han nu, men jag vet ju att 

det kommer krävas mer efter hand, och mer kan han inte äta. Sen jag var hos veterinären sist 

så är alla dagar med honom bonus. Min prins! Bästa killen som finns! 


Minna, jag har henne på foder, och planen var att det skulle bli en kull på henne, 

nu är det nog mer så att det inte blir det. Känns både och, världens bästa mentalitet och 

så jäkla trevlig, men ibland kommer livet emellan och det passar inte. 

Vi får se vad som händer, det är som är bra är att jag inte behöver lämna iväg henne i 

minst 10 veckor, men då kommer inte jag få en skitZara efter henne heller. 

Jaja vi får se, jag har världens bästa prinsessa iaf =) 

Barnbarnen gick med henne på promenaden idag, hon är en superhund bland barn, 

gick så snällt med knottarna så! 

Och sen visade hon Milton hur man viltspårar idag, hans första viltspår, vi lade 

spåret igår, han var mycket impad på blod och klöv =) 


Må så gott och Be Safe out there! Lev lite tråkigt ett tag så 

skiten försvinner!! 


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards