miian

Direktlänk till inlägg 10 juli 2021

En till dag utan min prins

Av Mia - 10 juli 2021 20:53


Har gått med en klump i bröstet i några dagar, väntat på mail att det skulle vara dags att hämta Ozzy. Igår kontaktade jag Vettris och undrade om de visste på ett ungefär när det var dags. 

Fick svar att det kunde ta 1-2 v lite längre på sommaren, och att de går på semester från och med nästa vecka. 

Usch va ont det gjorde, jag vill ha hem min pojk, vill inte att han ska antingen ligga i en frys eller stå på en okänd hylla, han ska vara här!

Jag mailade Krema i Staberg, och hörde om jag kunde hämta Ozzy direkt från de, och det kunde jag =) 

Nu hade det stängt när jag mailade,  och jag får hålla mig till tåls tills nästa vecka, jag hade tänkt att jag skulle skriva att jag kommer på måndag morgon, men eftersom de inte skrev att han var klar, så var jag snäll, och undrade om jag skulle kunna hämta honom på ons fm, efter jobbet. Det gick bra =) 


OzzyPozzy snart är du hemma hos mamma igen! Jag längtar! Du är säkert här omkring nu också men det blir på riktigt när urnan är hemma! 


Det är så tomt utan dig, saknar dig så! Har du sett att jag går upp tidigt och sätter med mig kaffe i Soffan nu för tiden? Behöver ju inte ligga kvar i sängen längre, du låg ju alltid bredvid mig på morgonen, och då låg jag kvar tills du började röra på dig. 

Prinsen min, jag sträcker ut handen i sängen och letar efter dig, det känns som du är där, eller som sista dagarna, då kunde jag sträcka ut handen bredvid mig, mot golvet, där låg du. Du snodde Minnas plats på slutet, hon den snälla tjejen tillät det! Nu har hon tagit tillbaka sin plats, och ligger på sitt täcke igen. O hur hon ligger då! Kors och tvärs hit och dit ju! 

Du ser nog att det går bra för syrran, misstänker att du skakar på skallen åt henne flera gånger per dag, men Prinsen, du får tänka på att hon aldrig varit en ensam hund, och lat som hon är så har hon bara följt med flocken, eller dig! Nu måste hon hitta på egna sätt för att visa vad hon vill, det är intressant att se faktiskt! 

Hon känns ändå piggare på nått vis, hon tog nog efter din energi mycket, o har du sett va löjlig hon är med benet, eller hennes ekorre? Fjantig va? Valp Minna! 


Idag fick hon gå in på Arkens zoo och välja precis vad hon ville ha, kommer du ihåg vad du ville ha när du fick göra så?

Jag var så säker på att du skulle välja något gott att äta, men du valde en aktivitetstavla! Den koden knäckte du på typ första försöket, men du har gillat din tavla, du fick ju 2 in 1, godis och aktivering =) 

Minna då, hon började gå igenom hyllorna, luktade på allt, stannade upp vid en.... Jultomte, en pipleksak! Jag tog den, och så pep jag, men då gick hon vidare, luktade vidare. Helt plötsligt stannade hon upp! Nosen var blixtstilla! Sån markering vill jag ha om vi ska köra Nosework! Hon hade gått igenom flera hyllor och stannat vid ett ben, med lammsmak! Ozzy, berätta inte det här för syrran, men usch va det luktar illa... Förstår nu att lammgodiset på utställningen drog åt sig flugor! Hon är då så lycklig och mallig! 


Minna fick ett kort spår idag också, och där kändes det att du inte finns här.. Brukar ju alltid gå 2 spår... 

Såg du va duktig hon var? Blir impad på den där Lapphunden ibland =) 


Märta kom hem igår, vi var till tåget och hämtade henne, Minna var lite vilsen, där visade du ju hur man skulle göra, och sen att pappa höll i kopplet gjorde det ju inte lättare för morsgrisen.. Men hon blev då lika glad över att se Märta som du skulle blivit! 

Märta var hemma inatt för att idag åka tillbaka till Skövde, Julia och hon tog tåget ner. Jullan var väldigt förväntansfull, men hon hade tyckt att det var långt att åka, tar ju 4 timmar, det är lång tid för en liten plutta det! 


O imorgon kommer Märta, Philip, Katla och Skorpan hit =) De semestrar några dagar här! M och P skulle åkt vidare en vända men nu blir de här! Det gör mamma glad =) 

Tyvärr börjar jag jobba på tisdag, dygnspass, bra start efter semestern... Men men har varit ledig i 3 veckor nu, o före det hade jag ju bara 1 pass efter 2 veckors ledighet .. Nästa vecka är det många långa pass, men sen rättar det till sig igen, då blir det helt ok schema. 


Såg du att morfar har lassat ett vedlass som är på väg hit? 

De har inte riktigt förstått att du är borta, men när han kommer hit så kommer han märka det... Ja tom Gubbfan( Som han kallade sig när han underhöll många på fb, du lät som världens värsting där =P ) kommer märka det! 


Nu till veckan ska vi få typ 27 gr igen, jisses vilken sommar vi har! 

Jag är lite mättad på värmen, så idag har jag varit inne hela em. Får ett bevis på att jag inte är en året runt sommarmänniska, behöver inte sukta efter en lägenhet i värmen året om iaf. Pappa har semester om 2 veckor, då blir det säkert mer normalt väder =P 

Fast det gör nog inget det heller, vi har köpt material till altan, taket ska bytas och golvet ska bytas ut, du hade inte gillat det, så nu kan du ligga där du är och bara titta på vad som händer, antar att du inte kommer höra alla ojud på samma sätt nu! 


Så mitt hjärta, tack för att jag fått låna dig en stund, ut och jaga skator, skäll på folk, ät hur mycket mat o godis du vill nu! O du, hoppas det finns många löptikar runt om dig, nu kommer ingen säga Nej! 


Mammas lilla snutteman, Du och jag forever and ever!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards