miian

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Mia - 15 februari 2011 09:07

Godmorgon!

Tack för all respons ang bloggen igår!

Jag har sån lust att gå ut med vad det gäller, men det

blir ju inte bättre av det ...

Jag vet då att alla som träffat mig o mina skulle verkligen stå o gapa!

Jag tror detta handlar om avundsjuka o rädsla, det tror jag!

För personerna har inte nått att gå på!

Så det så!



   

  

Här är det kallt idag, 19 minus, o det snöar!

Visst är det märkligt att det snöar, när det är så kallt??


Hundarna är så vana att gå ut vid denna tid, så de ligger

o piper o tycker synd om sig själva, jag har precis vaknat o

vill såklart få i mig kaffe innan morgonen börjar..

Brudarna är ju hos Lars, så det blir väl en sovmorgonsvecka nu =)


Nu kommer det lite fria ord ur min hjärna som jag måste skriva...


Om man har tvättstugeschema o inga regler hur man ska

jobba,  får man  lägga hur man vill då?


Om man inte vill jobba heltid, o har en lägre tjänst,

måste man gå upp i tid för att andra tycker det?

Nån har 6 tim mindre i veckan...


Om många jobbar 24 timmars pass, o en annan inte gör det,

men måste få ihop sin tid, oftast kvällstid, det betyder att nån

gör lite mer än 4 pass mot 1 långpass..

Om man ser det så, så är nån på jobbet FLER tillfällen,

men inte på "rätt" tider.


Om nån alltid har tagit pass som många tycker är jobbiga,

typ efter möten, o inte gör det mer, då blir de tomma,

vem ska ta dem? Ska nån fortfarande ta dem?


Om nån har lagt massa helgtider o ändrar sitt liv, o tar varannan

helg, vad händer då? Jo massa tomma pass på helgerna,

vem ska ta dom? Ska nån ta dem för att nån alltid gjort det?

Eller ja visst ja, det är ju fel tider!


Om nån går ut väldigt mycket extra, o deras tid blir nästan

som en heltid trots en lägre tjänst, räknas det som att

nån inte jobbar heltid då..


Om nån lägger ner massa tid på extra uppgifter,

typ scheman o så, å gör mycket sånt på sin fritid,

åker alltså till jobbet på ledig dag, räknas inte det in i tiden då?


Ska bli intressant att höra hur nån kommer att få det

nästa period, då jag vet att nån, eller var det Inga, kommer

jobba på de "rätta" tiderna, vad kommer det pratas om då?


Kan ni lösa dessa frågor?

Nu ska nån gå ut med sina hundar, som har sån tur att

deras matte kan lägga sitt schema som hon vill

o pussla ihop både jobb o privatliv ganska bra =)


Må så gott på er!

  





Jobbar ikväll,,, extra...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards