miian

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Mia - 2 februari 2011 16:17

Mor o far kom vid 9! Otroligt =)

O jag hade rätt ang färgen:

  

Antikvit!   


Vi började dagen med frukost, o Malin & Novalie kom också

Har hittat ett gammal dragspel som mina brudar fick

av sin farfar när de var små. Tog ner den för ett tag sen

till Novis.. Hon grinade o tyckte att det var sååå otäckt!
Men idag hämtade hon det själv, men att spela utan mammas

hjälp gick inte alls. LÄSKIGT!!

  


 


   


Hon har blivit så stor den lilla snörpan, går omkring som om hon aldrig

gjort nått annat nu

      

Skitunge!


Jag Malin dogsen o Novis tog en promenad o mamma började

måla. Bra fördelning va?


Sen när mamma skulle måla dörren, så målade hon handtaget....

O sen gjorde hon såhär;

  

Hahahahha Smart Mamma! NOT!


Imorgon blir det lager 2, kommer bli sån skillnad!

var o köpte elementfärg, på sprayburk, skulle vara sååå bra

sa Malin! Skickar onda ögat till henne, vilket skit!

Luktade skitstarkt o var värdelöst!


Skulle köpa en "platta" att ha på väggen vid handfatet, men

jisses, 470 kr! 119 på ikea!

jag väntar tills nån ska till Ikea jag.


Mor o far kommer o hjälper mig imorgon med,

TACK SNÄLLA!

Jag sa att de inte behövde, men mamma är så nyfiken

av sig så hon ville vara med o se slutresultatet.


Hejhopp!

Av Mia - 2 februari 2011 08:05

Idag är det en stor dag... =)

   

  

Sissis bebisar fyller 1 år idag!

Ärligt så vet jag fortfarande inte vem som är vem.

Sigge o Atlas heter de iallafall


Mormor kommer på kalas ikväll

 


Innan kalaset så blir det målning på schemat.

Mor o far kommer när som helst hit.

Färgaffärn öppnar 7 så jag trodde de skulle vara här 7,45..


Plockade ur badrummet igår, o skurade väggarna med

målartvätt. Nu är det rent o snyggt, eller snyggt, nä det är

det inte, ska bli betydligt snyggare!

Nu är det träpanel på 3 av väggarna o tapet på en,

nu kommer det bli vitt, helst med lite lite grått inslag,

få se va mamma hittar på.

Kommer säkert bli antikvit, hon lät inte så impad på mitt

färgval   


Igår på Sandra hit o vi käkade lite mat, o sen när hon skulle

ta bussen hem så kollade hon på dalatrafiks sida o såg att

pga blixthalka så var det problem i trafiken på denna linje.

Det stog att de inte åkte utanför oss, men vi hade ju precis sett en

buss.. Förvirrade blev vi allt =)

Vi tog en promenad till en busshållsplats där den skulle

gå förbi även om den tog en annan väg.

Jag o voffsen fortsatte vidare vi.


Sen skulle jag gena över en åker, fint skoterspår...

plusgrader under dagen, så det var ju inte så kul!

Men vi kämpade på bra!

Lejja tog t.om jakten efter ett rådjur, så hon var helt

galet slut när vi kom hem =)

Bra med extra motion!

  

Hon har blivit bättre med sin jakthysteri, men ibland kan

hon verkligen inte hålla sig. Skitungen!


Idag är det lite kallare igen, var nyss ut o hämtade ved

o såg att det var is på bilen. Bra!

Men enligt klart.se så blir det nån plusgrad o sol idag. . SUCK!!


Imorgon kommer Märtamur, Amanda, hit, de slutar tidigt i skolan

o sen kommer Lars o Sandra hit o käkar pannkaka med oss =)

  


Ha en bra dag!

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards