miian

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

21 feb

Av Mia - 21 februari 2011 07:25

Godmorgon!

Inatt har jag haft det så varmt så det blev nästan olidligt!

Eldade som attan igår, när jag kom hem, o sen efter promenaden,

kände jag att det var visst väldigt varmt i huset. . Hade ju nått

att jämnföra med.

O den värmen höll i sig. . Nu är det ju inte lika kallt idag,

endast -9, och det snöar.


Har ärligt stulit några kort på internet

(har iof skrivit att jag gjort det, o fått godkännande)

Först kort på Lejjas mamma, en tjej som jag inte

har träffat i verkligeheten

    

Nog ser man likheter =)

Fast nog är mor smalare än Lejja..

Lejja ser ut som en köttbulle, nån extra vikt har hon, men inte

som det ser ut, hennes päls växer typ rakt ut på sidan,

o ger intrycket om att hon är skit fet!

Revbenen är inte inbäddade i massor, men lite ska hon

gå ner i vikt.

Fick ju mat av en älskad vän, o det har mina ätit förrut,

men det är lite lite för fett, nu är det slut på den,

o vanliga fodret börjat ges, få se om det hjälper nått.

Motion får de ju, massa motion!


Nästa kort som jag stulit är

  

Myzak o hans nya lillebror!

Pogo!

Myzak är en snäll storebror har jag fått höra,

skönt!

Tycker iof att blicken på bilden är lite väl kaxig   

Pogo fjäskar in sig iallafall!


Myzak har väl inte fattat att han snart blir 3 år, han

tror nog att de är jämngamla. .

Stackars killen, han fick inte växa upp han inte,

en liten bebis på över 80 kg, så var det här hemma =)


Får så fina mail o meddelanden från dem, over there!

Uppskattar det jättemycket!

Ni är guld värda!

  


Nu kommer ett icke stulet kort

  

Jag o min bror!

Tack mamma =)

Jag var en liten tjocksmocka när jag var liten,

o mamma tyckte att Sandra som gillar Buddah

skulle ha detta kort   


Idag är det L*E*D*I*G*T som står på schema!


SKÖNT!!


Bio ikväll, Lars åker från västerås på em, så han svänger in här

o tar ut hundarna på kvällspromenad, så

vi brudar kan roa oss!

Lyxigt va??


Satt o kollade när jag kunde åka till Kerstin, o det

var till påsk det!


Sen kom jag på en sak..

Varför måste det vara helg?

Mor o far kanske kan ha hundarna nån natt

o jag kan fara dit, måste ju åka o hålla i valpar,

så Kerstin kan klippa klor, o då kan man ju inte vänta

tills de är nästan 8 veckor!


Snart blir det små Boyzone's igen! Spännande,

håller alla tummar o tår, att det blir en lagom kull,

Kerstin har haft förmågan att överdriva de 2 senaste kullarna  


Nu kan jag då ärligt säga att NU kommer det ingen valp i detta hus!

Hade det varit "normalt", vad det nu är, så hade det varit svårt

att motstå, det var ju meningen att Pyzli skulle vara

pappa till denna kull...


Här snarkas det för fullt just nu, vovvarna är urtrötta, det

tar på dem att vara stadshundar!

Massa dofter o massa nya intryck att ta in.

Lejja ligger i soffan brevid mig, o Bamse tog sig ut till

köket, o där ligger han =)

Det var då 2 överlyckliga vovvar som kom hem,

Lejja morsgris visste inte vilket ben hon skulle stå på,

hade börjat direkt när Lars sa att vi skulle åka hem till mamma =)

Fina tjejen, det är min tös det!

  



Ha en fin dag everyhopa som är in o kollar =)

  





 
 
Ingen bild

Moster Lena

21 februari 2011 08:40

Jättefina kort, som alltid!! Kortet på dig o Kjell kommer jag ihåg, du ville alltid ha "mannagrynsgrötsgryta" alltså mannagrynsgröt!! Vet ej, hur gammal du var när du lärde dig att säga hela det ordet!! Va skoj, att du får så fina bilder på Myzak... Kram från mig

Mia

22 februari 2011 07:34

Haha jag lärde mig det nog för 4 år sen =)

 
Ingen bild

S

21 februari 2011 09:08

Lika söt då som nu! Fina kort på både hundar och syskonen Larsson! Här väntas det på nån som kommer med en kamera som ska köras ner i rörsystemet under huset a 1900:-/tim, och förhoppningsvis komma på vart felet sitter. Min älskade fina vän NJUT nu av din lediga dag, och ha en toppen kväll med brudarna! PUSS PUSS

Mia

22 februari 2011 07:33

Hoppas de hittade felet inom 59 minuter!! Tänk va vi var duktiga igår! Jag är imponerad!

 
Mor

Mor

21 februari 2011 09:43

Så fint kort på Myzak och hans Lillebror :)blir roligt att höra mera om den lille så småningom!
Kram till Buddha/Mor

http://www.hean.zoomin.se

Mia

22 februari 2011 07:33

Kul med en kompis, eller inte, det vet man ju inte, Lejja mår ju betydligt bättre nu förtiden!

 
Ingen bild

Annkie

21 februari 2011 10:13

Go morron Lill Buddah! =)

Jättefina stulna foton! Tror att jättebebisen Myzak kommer att göra man av den ynglingen snarast =)

Och Lejja är i gott sällskap vad det gäller vikten, för tom Benson har mycket väl inbäddade revben just nu! Har försökt skylla på pälsen, men inser att jag lever i en lögn =D

Ha en bra dag med dina brudar!!!<3<3

Mia

22 februari 2011 07:32

Hm. ligger det i generna??? Vi får se till att hitta nått beach 11 program till dem då!

 
carina jonsson

carina jonsson

21 februari 2011 13:37

Låter som om det rullar på¨ganska bra just nu för dig,glad för din skull.Härliga kort :) på hundarna.Liten Myra väger 42 kg nu så några kilon till hoppas jag att hon lägger på sig,det går framåt sakta men säkert ;) Mysigt att gå på bio med tjejerna,hoppas filmen är sevärd.Ha en fin dag / kramar om

http://www.svartangel.n.nu

Mia

22 februari 2011 08:27

Ja det rullar på! skulle tro att Lejja väger ca 50 nu, ska väga henne nåndag, o då får jag väl en chock! =P

 
Ingen bild

Kerstin

22 februari 2011 07:00

Lite har du ju vuxit sen fotot ;) För min del spelar det ingen roll , vardag eller helg! Hoppas vi slipper klippa 200 klor =)

Mia

22 februari 2011 07:31

Jag tänkte så jag med, vardag o helg är väl samma sak =P Nä 200 klor ska vi väl inte pyssla med, men vem vet ??

 
cb

cb

22 februari 2011 07:46

Men halledudanedå vilken söt liten tjej som satt på bordet!

http://www.ceciliabacks.bloggplatsen.se

Mia

22 februari 2011 08:30

*rodnar* =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards