miian

Alla inlägg under februari 2017

Av Mia - 13 februari 2017 10:55

Hejhej! 

Nu duggar inläggen tätt =P 


Igår var jag och Maja till Tärnsjö på ringträning! 

Ojoj vilken brutta! Hade det varit en utställning så hade det gått riktigt bra =)

Vi åkte med Jenny och Sakura, tack för skjutsen! 


Perfekt hall!! 

 

Vi kom dit bland de första, och en "gammal" nätvän var också där, så kul att ses    vi har 

ju varandra på fb o insta så det känns ju att man känner varandra väl! 


Först var Maja jättetaggad och när jag provade att springa med henne så 

tyckte hon att det var så kul, sen var det något som small till... Blockerad, ville fly! 

Å så besviken jag blev! Men det gick tack o lov snabbt över =)


En lång väntan innan det blev våran tur, som det brukar vara på utställning då...

Sen fick jag och Maria gå in samtidigt, hon har en glad hund, så Maria måste se så 

uttråkad och butter ut, för att det ska bli bäst för hennes Hazzel, och Maja... 

Ja hon måste man ju tagga upp och se till att hon tycker att det är sååå kul =)

Vi kommer bli M butter och M glad i ringarna framöver   

Tur att jag drog rätt lott =D


Det gick kanon för Maja, tränaren fick känna igenom henne bra, och Maja 

följde med mig runt precis som jag ville! 


Jag var så glad så jag kunde börja gråta, och tränaren gav mig en kram och 

sa att jag hade jobbat sjukt bra med denna madam! 

Hon har ju sett henne från typ början vi började ställa. 

Har även varit på ringträning för henne förrut, och då skulle hon prova ställa 

Maja, ifall om det var jag som påverkade henne, men då vägrade Maja springa med 

henne, hon vek ihop sig som en räka och skulle till Mamma hon! 

Igår fick hon springa iväg med henne =) =) Så sjukt kul att se =) =) 


Nu väntar vi tills den 25 en till ringträning, då i Falun, sen är det nästan skarptläge den 8e april, då 

vi åker till ludvika på en liten inoff, då har vi slutit ett år i ringvärlden, där började vi vår "karriär" =)


 


Hänt lite på detta år, o ändå är inte denna nedanför alldeles nytagen =) 
 

Hade inte tänkt att hon ska ut på en riktig förrän i slutet av Maj, men det blir nog en ändå.. 

Jäkla gift =P Funderar på Västerås i slutet av April-- vi får se =)

Sen är det svårt, i slutet av Maj är det en riktig i Gimo, långt att åka, och en inoff 

i borlänge, kort att åka =) Lutar att det blir Borlänge. Då kan Sissi komma och kolla också, 

Julia vill vara med och se när mormor och Maja tävlar, och då är det ju väldigt nära =) 

Mor kan ju även komma och vara hejarklack då! 


HejhopP! 

Av Mia - 11 februari 2017 16:48

Idag har vi varit till Falu hundsällskap, Faluns lokala kennelklubb! 

De hade invigning på sina nya lokaler, en jättebra hall! 

Man fick testa på olika aktiviteter och de pratade och berättade om dem, och även visade =)

Utställnings sektion, hon som hade det tyckte att Maja hade vuxit på sig rejält, hon 

såg henne sist i juni förra året! 

Viltspår, freestyle, nosework, rallylydnad o agillity hade de på schemat! 

Fiskdamm, tipspromenad och lotteri också. 


Fiskdammen, då fick hunden gå in i en hage och välja påse, Ozzy luktade igenom flera innan 

helt plötsligt slog till en påse, den skulle han ha =) 

Maja visade också tydligt vilken påse hon ville ha, men slog inte på den då =)


Perfekt träning att vara med andra hundar utan att dundra fram till dem, Ozzys svans gick glatt 

hela tiden! Och Maja! Hon förvånade mig enormt! Hon var så glad, folk fick klappa henne, 

hennes svans gick också hela tiden, även när jag ställde henne i utställningspose så viftade 

hon på svansen!! 


Efter div uppvisningar så fick man prova själv, Lars tog Maja och åkte iväg och handlade de, så jag 

och Ozzy var själva, bra träning för dem även det, att vara utan varandra menar jag! 

Ozzy skällde lite ett tag, Syyyyyrran var äääär du??? 

Sen blev det lugnt, vi provade  nosework, och han fattade det första testet direkt, skulle 

vara kul att veta hur man går vidare på nästa steg... 

Sen provade vi agillity, han hade lite svårt att förstå att gå igenom tunneln, 

var lite läskig, men efter jag krypit in i den så var det inget problem! 


Vi testade även en liten bana, han har ju aldrig gjort detta, så det var lite nervöst, 

jag satt honom före ett hinder, gick iväg och jag såg verkligen hur det ändrades i skallen på honom:

FOKUS!! När jag ropade så formligen flög han över hindret, in genom tunneln som han aldrig 

gjort något annat! Jag blev superglad, Ullis blev superglad, alla stannade upp och kollade 

vad vi höll på med, vi testar åt andra hållet sa Ullis, Stanna! Jag gick...

Varsågod! Pang! Blixten kom snabbt till mig och tog hindren klockrent! 


Ullis, som då är instruktör, blev imponerad över att han aldrig gjort detta, 

hon sa att denna fokus blick brukar inte komma efter 2 minuter på banan =) =) 

Synd nog så är det fullbokade kurser ända till höst, men då ska vi tamig 17 hoppa på! 


 

Sen testade vi Rallylydnad, inga problem, det var jag som hade det... Den instruktören sa att 

Ozzy vet precis hur man gör, du får träna du =) =) 


När han var på banan var han lös, fokucerade på det vi höll på med! SÅ roligt att se!! 

Lars och Maja kom efter ett tag, och jag tog Maja ut på agilliybanan, hon fick hoppa över hinder och 

genom en ring, tunneln skippade vi =) Även hon tyckte att det var roligt! 


Man fick även testa freestyle, men det skippade vi, vi var trötta, men Ozzy hade säkert 

tyckt det var kul också! 


Fantastisk stämmning, direkt man öppnade dörren kände man det, inte som första 

gången vi var på brukshundklubben i falun, där var man inte välkommen med blandisar.. 


Det var så kul att Ozzy fick göra nått, iof var Maja med, men hon fick mest bara vara, och se 

glad ut =) Imorgon är det hennes tur, då åker vi på ringträning, hoppas denna glädje som 

hon visade idag infinner sig imorgon också! 



Hejhopp!







Av Mia - 1 februari 2017 11:26

 


   Grattis Mormors Prins på 3 års dagen   

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards