miian

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

18 feb

Av Mia - 18 februari 2011 07:59

Godmorgon!

!!TRÖTT TRÖTT TRÖTT!!

 

Bamse o Lejja har varit kassa i magen inatt, har

varit upp x antal ggr inatt o släppt ut o in dem   

Tur nog så sover de här inatt, inte så kul om de ska hålla

på så inne hos Lars!


Jag o Sandra ska vara föräldrar på Amandas disco ikväll,

o brudarna sover hos mig, o Lars hämtar dem o dogsen imorgon.


O jag ska på möte idag....

Enl schema är jag ledig:

 Tis, Ons, Tors, o Fre denna vecka!
Vilket lyx!


Verkligeheten visar såhär;

Tis Jobbat

Ons Ledig

Tors Möte

Fre Möte


O så går jag på dubbelpass imorgon o

avslutar med en enkel dag tur på söndag.


Igår natt drömde jag om våfflor!

Vaknade o var så sugen på det, bjöd hit Lars, brudarna

o Sandras kompis, som kom o käkade.


Jag blir mer o mer säker på att hundar lever i nuet,

eller lite i allafall.

Bamse som har väntat på Lars de första kvällarna,

har slutat med det.

Bamse som har gått ut o lagt sig när de varit här, o väntat ,

o de åker, har slutat väntat.

Nu blir de överlyckliga när de kommer o hälsar på,

men inget märks sen de åkt.

De lägger sig o sover som vanligt!


(Shit, nu kommer känslorna.........)


Det är skönt att tänka så, när jag

får Myzak ångest.

Gjorde ett album till hans nya mamma igår, o alla bilder utom

1 kan jag se utan att bli ledsen.


Hatar den här fina bilden!
  


Sista kvällen hos oss, vi hade busat o röjt runt i Bamses säng,

skulle ha kort på alla 4 vovvar o mig..

Sen vändes det, verkligheten kom ikapp, o det gjorde det just på

den där bilden, sista kvällen med min älskade Myzak!

Det gjorde ont!

Fina killen!


Det var inte lätt att få kort på oss alla kan jag lova!

Haha Gizmo tyckte det var en rolig lek, Bamse gillade inte

det , Lejja fick vara i centrum=bästa som finns

Myzak... ja han tappade ju såklart fattningen....


 


Min tokiga knäppskalle!

   


Jag saknar er så det gör ont, o nu gör det så jävla ont!

Mitt allt! Mina bebisar!
Jag vet att de trivs, o har det bra, o det känns så skönt,

men att jag inte kan gå till er o pussa på er som jag vill, det är

verkligen inget kul!


O Myzak din filur! Pappa till 13 valpar!

Små pysslingar!

 Det gör ont att jag inte kommer vara med som farmor!

Usch o fy Myzak ångest slagit till med full kraft!

O allt skitsnack ang dig gör mig så jävla ARG!

Vad har folk, som inte träffat dig, rätt att döma dig o

dina syskon??

  


Phu!

Det var ett tag sen som jag kände

sån sorg över er, det går bra, jag vet att jag gjort rätt,

jag vet inte vad som gjorde ångesten så stark just idag!

Den där bilden såklart, jag känner så hur jag kände o

det var ingen skön känsla!


Jag vill inte vara ledsen, jag mår ju egentligen bra,

men ibland går det inte att stoppa.

O detta med att lämna bort er, det var det absolut det

värsta jag någonsin gjort!


  


  


  


När ska jag börja leva i nuet, o inte sakna er så mycket?

Jag kommer ju alltid att sakna er, men när kommer jag slippa

dessa attacker?

Jag är trött på dem, jag kan inte vrida tillbaka tiden,

så varför kan jag inte bara acceptera?

Jag hoppas att jag kommer att ha ork att träffa er

i framtiden, jag vill verkligen det, jag vill verkligen pussa dig

Myzak på sidan av nosen, det goaste stället som finns att

pussa!

  


Tänk om jag kommer få möjligheten att göra det nångång,

kommer jag orka? Rivs Såret upp då? Börjar allt om?

Orkar jag det??

Min älskade! Fan att du var så speciell o satt dig så hårt

i mitt hjärta! Saknar dig min pyssli!



Nu är det dags att torka tårarna,

o ta mina älskade vovvar, som jag turen att ha kvar,

o åka till Malin o Novis, vi ska till stora byn Vika o vandra idag


Ja, ha en bra dag då!

Min började ju toppen nice!


  

  


      Kom ju på det är i dag 2 månader sen jag lämnade

mina älskade hundar!

 
 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

18 februari 2011 09:03

Jag har inget att jämföra med, annat än förlusten av Benson och där finns det ju ingen möjlighet att välja att få träffas igen (utom i regnbågslandet)
Men sorgen och ångesten över att ha förlorat någon man älskar, den är nog densamma och det tar tid att komma över.
Jag minns att jag flera månader efter, helt plötsligt och utan förvarning kunde bli helt förtvivlat ångestfylld av saknad och längtan. Detta trots att jag tyckte att livet var ganska ok ändå på det stora hela.
Det är egentligen först nu som jag verkligen kan titta på foton och minnas allt, utan att rasa, och som du vet så har det gått två år.
Det kommer att bli lättare Mia, men det tar tid.
Mjukaste kramen

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

18 februari 2011 13:45

2 år alltså.... Ja jag har ju möjligheten att träffa mina pluttar igen, men vetefan hur det kommer att bli. . .

 
Ingen bild

Veronic

18 februari 2011 09:55

Skickar en stor värmande kram till dig....

Mia

18 februari 2011 13:44

Tack Veronica!

 
Ingen bild

Moster Lena

18 februari 2011 10:16

En stor stor kram från mig!! Nu ska jag torka tårarna o sätta på lite kaffe!! Kram igen!!

Mia

18 februari 2011 13:44

Tack!

 
Ingen bild

S

18 februari 2011 10:45

Åh Mia....Det måste vara ok att känna. Så är det bara. Det var ju så otroligt mycket kärlek i erat lilla gäng. Fan,det är jobbigt att inte ha älskade nära. Hann ju inte lära känna Gizmo så väl, men det man träffade honom var ju världens charmör med glimten i ögat. Myzak den underbaraste av alla, på alla sätt och vis lämnade ingen oberörd, och han älskade ju sin fina bästa miamamma så himla mycket! Klart att det måste göra ont i hjärtat! Kram på dig bästaste du! Nu går jag och snytter mig, och skyll inte på mig att jag är svullen i ögonen när vi ses..........

Mia

18 februari 2011 13:43

Jadu, kommer inte bli kul att ses idag. Jag har inte hämtat mig än. Usch o fy vilken jobbig dag!!

 
cb

cb

18 februari 2011 11:59

Och så fick man en tårkanals urladdning. Man ser nästan på korten, hur mysigt gott och snuttigt den där bamse-björnen luktar, och hur gosig han verkar vara. Förstår att det känns.....

http://www.ceciliabacks.bloggplatsen.se

Mia

18 februari 2011 13:43

Han är helt underbar! Så underbar!

 
Ingen bild

Mia

18 februari 2011 13:51

*Kramar* Det kommer att gå upp och ner på känslo bergodalbanan så är det bara. 2 månader är inte så lång tid. Men jag förstår dig helt och fullt. Du får pussa extra mycket på dom små liven som finns kvar hemma. Försök att slå mig i BB så har du något annat att tänka på **puss och kram **//

Mia

19 februari 2011 21:53

Bb är skit =) Jag har ju hittat ett annat spel, o där vinner JAG =)
Lejja o Bamse älskar sitt nya liv, det hjälper till mycket det!

 
Katrin

Katrin

18 februari 2011 16:14

Även jag blir tårögd när jag läser din kärleksförklaring till grabbarna... men jag är fortfarande övertygad om att en dag kommer du älska just den bilden du "hatar" idag...
även att du en dag kan hälsa på hos killarna utan att allt rasar igen. Det kommer givetvis att kännas i hjärtat, men inte så som det gör idag.
Jag, precis som Du, kan inte riktigt begripa mej på folk som lämnar iväg sina "älsklingar" och sen bara går vidare...
kramisar Katrin ;)
P.S inte för jag har med det att göra, men jag gillar inte din profilbild på fb, du ser så ledsen ut att jag alltid får ett hugg i hjärtat när jag ser den... vill se den glada, tokiga Mia som du egentligen är!!!

http://chevyhill.zoomin.se

Mia

19 februari 2011 21:52

Haha den bilden! Vet du vad jag gör?? Jag borstar bort hundhår på tunikan! Ska lägga upp orginalet så du får se sen!

 
Ingen bild

Annkie

18 februari 2011 17:16

Jag önskade att jag kunde säga till dig att din sorg & saknad går över om typ si & så länge. Men tyvärr så får du nog dras med den här tomheten & ångestattackerna ett bra tag till =(
Men...Det kommer att bli bättre, det kommer att gå längre tid emellan!!! Detta vet du ju redan så klart, men jag väljer att skriva det ändå, mest för att jag ska få ge en löjlig tröst som inte hjälper ett dugg egentligen.
MEN...Det är inga tomma ord som jag skriver, utan det är sanningen & jag menar det med hela mitt hjärta ska du veta!

Massor med tröstekramar till dig lilla diskomorsan!! <3<3<3

Mia

19 februari 2011 21:51

Ja jag känner ju att det blir lättare o lättare, men sen slår det till.. O det gjorde det med full kraft igår! Typ hela dagen! USCH!!

 
Annica

Annica

19 februari 2011 07:35

KRAM till dej Mia!!! Och fotona ÄR underbara..den på dej o Myzak där du står bredvid han o pussar på han o hans tunga hänger ut är bara såååå fin!!!! Det är kärlek det, den skulle du vinna nåt pris med om du skickade in den...

http://leonland.bloggplatsen.se

Mia

19 februari 2011 21:50

Ja den bilden gillar jag med, det är min favvo, o sen gillar jag ju den andra som jag hatar ibland..

 
Ingen bild

Kerstin

19 februari 2011 13:36

Du kommer alltid att vara farmor, så är det bara! Inte alla som har två farmödrar heller =) Fast det kanske är vanligare nu än förr hahaha, jag hoppas få träffa dig snart vännen så kan vi gråta en skvätt och skratta massor! Kram <3

Mia

19 februari 2011 21:47

Nu fattar jag inget???? Vi gråter väl inte, O vi skrattar väl inte när vi träffas????
Hm.... Är det rätt Mia du tänker på =P
Ska se till att komma ner, men jag väntar nån vecka till =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards