miian

Alla inlägg under maj 2011

Av Mia - 30 maj 2011 12:37

Såhär såg det ut för nån månad sen

  

Efter ett tag så möblerade jag om, o satt upp en fondvägg

  
Nu

Sänggalven borta, nya tapeter. Ska upp list runt fondtapeten vid

sängen-.- Nångång..........

 

Ja, jag ska investera ny lampa också..

 

Tapeten på garderoben har inte torkat ännu. . .

  Sovrummet känns så mycket större nu!

Så kan det bli, när fru Norman städar sovrummet =)

Av Mia - 30 maj 2011 09:01

Godmorgon!

Amanda hade en jättetrevlig camping! De fick sova i stora

militärtältet istället för sitt lilla =)

Sova o sova, 1 timme sov de tydligen!


Hon kom hem till mig kl 10  o såg mer död än

levande ut =)

Vi åkte till soptippen o sen till Lars.

Där hoppade hon i säng o sov några timmar!

Jag o Lars åkte till hans bror o fick kaffe, så ungen fick

lugn o ro!


Vi hyrde en film, tredje Focker filmen, ni vet släkten är värst

serien. Den var ju inte lika bra som de första.

Jag köpte även mig en film! Nu ska jag se första delen

med Edward o Bella =) Tjohoo!

Tänkte se den igår när jag kom hem, men jag beslutade mig

för att tapetsera om i sovrummet istället!

Nu är sänggavlen borta, det var inte det lättaste!

O det sitter en tapet där på väggen istället, har inga lister än,

men det kommer väl nångång.


Dags att ge sig ut med vovvarna, jag sov så länge, så jag

har inte mer tid här, enl Lejja =)

Lejja som förresten fått halvsyskon!

Hennes mamma Smilla har fått 3 pojkar, små

Vargungar, pappa är snygga Warg

Vi önskar dem stort lycka till!

Grattis Villmobackens kennel!


Hejhopp!


 

Av Mia - 27 maj 2011 07:41

Godmorgon!

Regn regn regn!

Skulle inte göra så mycket egentligen, jag ska ju snart

fara till jobbet,  o tillbringa 24 timmar där.

Det som är otur, är att Amanda ska ut med klassen o tälta,

de åker kl 10 o kommer hem 12 imorgon.

Första tältäventyret för Amanda....

Myyysigt

  Tråkigt!!


Ha en trevlig dag allihopa!


Av Mia - 25 maj 2011 09:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 24 maj 2011 17:01

Min o Lars hjärna har verkligen vuxit samman!

Har ju märkt det massor av gånger, det kan vara tyst länge,

o sen när vi säger nått, så börjar vi samtidigt på en sak

som kanske inte alls passar in i sammanhanget!


IDag fick jag verkligen märka det på riktigt!

Jag låg o läste, Lars var på jobbet.

Helt plötsligt, i den spännande kampen mellan varulvar

o vampyrer, så slår det mig att Fasiken Lars är inte hemma

den 1 juli!

Boken var så spännande, blev tvungen att läsa ur den innan

jag ringde o påpekade det.

Han svarade, o jag sa Du är ju inte hemma den 1 juli.

Han hade kommit på det lite tidigare, ganska exakt när

tanken slog mig!

Cooolt!


Varför är han inte hemma då?

Jo för då är vi på en hemlig resa! Eller hemlig för mig

  

Av Mia - 24 maj 2011 08:46

Godmorgon!

Vilken lyckodag det blev igår!

Först får jag ett besked att jag har en hemlig resa att

vänta på! Den 27 juni till den 1 juli åker jag nånstans,

har ingen aning om var =) Såå skojigt!

  Är då säker att det inte blir till Jukkasjärvi

  


Sissi o Johan kom ner till arlanda välbehållna,  

o har nu landat i Bulgarien,

satt för en stund sen på balkongen o njöt =)



o sen!


Min fina vän K hjälpte mig att köra igång skype.
O efter 30 minuter så satt jag o pratade med Marleena!

Hon tyckte att jag pratade mycket... Nästa samtal har

hon lovat mig att hon ska sjunga för mig =)

!Kommer inte glömmas bort!


O vet ni va hon gjorde??

Hon ropade på MYZAK, JAG SÅG MYZAK!!

Pysli Myzli mammas fina bebis!

Jag visslade på mitt sätt, när jag ropar in hundarna,

o det reagerade han enormt på!

Mina andra med, de kom farande i 200 =)

  


Pratade med honom, o han blev så till sig så han

hånglade upp Marleena, nu behöver inte hon vara orolig för

att få pormaskar =)

Haha han är sig lik den lilla snutten!

Längtar enormt nu!


Så himla kul! Tekniken är underbar

nu ska jag väl få lov att skaffa en webkamera jag med.

Hon fick sitta o titta på en bild på mig, fast det räcker ju det me!


O ett headset ska jag också investera, vet ju inte var

micken på datorn är, o K berättade att det hördes dåligt,

så jag satt ca 3 cm från skärmen o pratade =)

Inte så skönt, o inte så trevligt för den som bara får se en

stor näsa, när jag skaffar en webbis.


Marleena vill att jag ska komma ner tidigare på fredag,

skickade flygtider. 42 euro kostar det att flyga,

men det går inte.

O sen vi får se, hon kanske kommer hit i sommar =)

Verkar vara en makalös brud, så härlig o så fin!


Tack Christina, för att jag hittade länken till Kerstin från

din sida


 Tack Bosse, för att du har så fina ögon, så jag

fastnade för Kerstins kennel


Tack Eija,för att du lånade ut fina Ruben till Vinnie,


 Tack Kerstin, för att jag fick äran att köpa Pyzli


Tack Lars, för att du ville skiljas, annars hade jag ju

inte fått kontakt med Marleena!


Ödet!

Allt var meningen , så att jag skulle

få träffa en ny vän =)


Nu är jag så där löjligt lycklig igen!

Snart snart snart =)


Av Mia - 23 maj 2011 07:20

Godmorgon!

Idag hade jag gärna legat kvar ett tag till i sängen.

Shit va trött jag är! Ska iväg på ett möte så därför

tvingades jag upp ur sängen!


Vilken underbar helg jag har haft!

Njutit varje minut!

Först på lördag, efter jobbet, så var det dags att fara på

grannfruns 40 års fest.

Såå undebart roligt! Å hon hade lagt ner så mycket tid på

saker runt omkring. Lekar o magsikt god mat, mat som

räckte till alla, o typp 200 till hade nog kunnat komma =)

Vi var nästan 50 pers, kände inte så många, men jisses

vilket trevligt gäng till kompisar hon har!


Jag kom i säng vid 04! Längesen man var på party så länge,

poff sa det så var kl 03,30 redan!

Kom hem o la mig när solen gick upp, o fåglarna

började kvittra =)


Igår var det en skön lugn dag. Frukost ute på altan,

o bara mys! Kan inte förstå att man inte tagit vara

på ledigheten förrut! Nu njuter jag varje sek av

ledig helgtid!


Vi var o badade med vovvarna senare, o de hade så kul i

vattnet, o med varandra!


Sissi o Johan kom hit, de åker till Bulgarien idag,

så kul för dem!

Johan skrämde Lejja för nån månad sen. Hon satt i hans knä,

världspolare, o sen blev det mål i hockeyn, som var på

tvn. JOhan jublade, o Lejja blev skiträdd!

Det satt tydligen i, för han var en läskig kille igår!

Så tråkigt att se sånna glimtar på Prinsessan, man har ju

nästan glömt bort hur hon kan vara!

Så längsen fröken "det är syndast om mig" visade sig.

Jaja han får kämpa med henne. Tog ju bara 2 år för pappa

att bli superpolare med pluttan =)


Plockade ur lite filtar o sånt ur husvagnen igår,

tvättade dem, åå va det ska bli kul att ge sig ut med

den igen! Nu dröjer det ett tag iof, men det går ju så fort,

så snart är vi där.


Känner mig så tillfreds med livet, så det är nästan löjligt!

Är en fjortis igen! "Finns inga bekymmer"

  


Nu är brudarna hos Lars, jag åker dit o hälsar på dem på

ons, då ska vovvarna till Linja, o på vägen hem svänger jag

förbi h-gänget. Sen kommer Amanda till mig på tors,

hon ska ut o cykla med klassen på fre, o då är det ju schystare om

hon börjar cykla härifrån =)


Idag är det möte, som skrivet, sen är jag ledig till fre, förutom

en planeringsdag på tors då...

Känner verkligen att jag skulle vilja vinna massa pengar så

jag skulle kunna vara hemma på heltid!

Undra när det kommer att inträffa. Inte OM utan NÄR   


 

 Lejja smyger i vattnet, hon vet att hon gör en hastig

rörelse, så kommer krokodilen, som lurar, hoppa på henne

   

Bamse har kommit på att man inte hämtar en pinne direkt, när

den blir utkastad. Man kan ta 3 st samtidigt istället =)    

 Sötunge

 

Mysigt med ruskande vovvar!   


          

 


Kossan Bamse..    

 Puss Pappa, jag är så glad att du är med oss  

hm... ska jag bita dig i näsan, eller?  




Av Mia - 20 maj 2011 07:29

Godmorgon!

Ännu en vacker dag!

Kollade på vädret på tv igår, o det verkade som det skulle

bli uppmot 17 gr idag, men tittar man på klart.se

så ser det inte ut så.. Inge regn iallafall =)

---*---


Fick mina caprijeans igår!

Ursnygga!

O de andra jeansen är skickade igår, så har jag tur så

dimper de ner idag!

---*---


Igår hade jag en normal dag på jobbet!

Såå skönt!

Hade ett intro med mig, då kunde jag ju inte hålla på med

alla miljader saker jag gör annars!

En mycket trevlig kille, o så intresserad!

Tror verkligen att det kommer bli en toppensommar!

---*---


Funderar på en sak. Är det ok med bestraffning/belöning

i skolan? Belöning är ju alltid kul, men jag har hört att

de som sköter sig i skolan får se en film, o de som inte

sköter sig får inte se en film.

Det verkar lite konstigt tycker jag.


Egentligen är väl det som hemma, "om du inte äter upp

så får du ingen efterätt" "Städa ditt rum innan du gör si o så"

Men jag vet inte om det riktigt är ok i skolan.

Ska undersökas!

---*---


Nu har fas 2 i omgörning i huset börjat gro!

DRYGT!

Sov middag häromdagen o drömde om ett hus,

o när jag vaknade så kom jag på att jag ville måla om

i vardagsrummet! Vitt! Men egentligen vet jag ju inte om det

blir billigare än att tapetsera, har ju ett stort vardagsrum,

ca 40 kvm tror jag. Skulle gå åt minst 4 burkar färg.


O sen tänkte jag att sovrummet ska få en uppfräschning, såg

i en tidning, en bild på ett sovrum.

Jag har en gammal köksoffegavel som sänggavel, o den vill jag

inte ha längre.

 

Då såg jag en smart sak, de hade satt upp lister som en

gavel på väggen, o tapetserat i den.

Ny färg på väggen o i "gavlen" så tänkte jag ha tapeten som

jag satt upp som fondvägg förrut!

 

Problem problem! Vet inte hur 17 jag ska få ut sänggaveln bara,

Vill ju inte såga sönder den, tänk om jag vill ha tillbaka den

om 20 år   


Egentligen är det totalt onödigt!

Pengarna kommer att rulla ändå,

har ju massa saker framför mig som kommer kosta.

O jag känner skräck inför min mobilräkning.

Min mob är knäpp, den ringer upp till telesvar lite då o då,

kopplar upp sig mot nätet (såg det i Budapest!!! ) lite då o då

Vissa samtal kommer inte fram, dimper ner att nån har ringt,

för 5 timmar sen.


Dags att skaffa en ny. Men först ska jag vänta in räkningen. .

Shit det var verkligen skitdyrt att logga in på nätet där nere,

o jag vet ju inte hur länge min mob var online....

Fast jag har låst den, så gör den dessa saker!

---*---


En sak som är lite rolig med fb, om nån har blockat en

så ser man ju inte vad den skriver, men man ser om nån har svarat

den, o ibland kan det se ut som att en person har ett samtal med

sig själv =) haha ser verkligen knäppt ut!


Jag har 2 st som har blockerat mig, den ena vet jag

men den andra vet jag inte! om nu testet man kunde göra förrut

stämmer då, det är massa test o massa skräptest som finns där,

nu är det nått är där o stökar, klickar man på det så

sprids det ett virus. En del sprider massa konstiga saker,

som att "mia har gjort ett test, hon tror att ***** gör si o så"

Klickar man på det för att se vad jag tror att du gör, så sprids

det konstiga bilder.


Såg en vän som blev drabbad av det. Inte så kul.

Nu vet väl de flesta om vad jag lägger upp för bilder, så

skulle det komma upp nakenbilder, i min logg så hoppas jag verkligen att

ingen tror att jag laddat upp det, o klickar vidare!


På gott ont med fb alltså, men om man tänker till lite, o inte klickar

på allt man ser, så funkar det bra!


Mina vänner som jag tog bort förrut börjar komma tillbaka =)

Anledningen att jag tog bort flera, är ju att det hände så

mycket då, o  leonbergerägare utomlands, o de som

inte skriv nått till mig, eller jag till dem, tog jag bort,

orkade inte skriva o förklara till alla, o en del tog verkligen

illa upp, det ber jag om ursäkt för.


Men det som avgjorde massa saker, var att när jag började skriva om

vad som var på g, o de som inte kommenterade då, åkte.

Jag är inte en sån som vill ha 2000 vänner på fb, jag vill ha

de jag har kontakt med. O de som inte skriver nått om sig själva

utan bara är in o "kollar" så plockas det bort.

(Fast en del är ju kvar, trots att de inte skriver   )


Jag har lärt mig en läxa, det sprids snabbt på fb, så nu när jag

tar bort nån så förklarar jag, o nu kan jag ju förklara,

förra gången så kändes det som, att om man inte hade brytt sig

tidigare, så behövde man inte veta det nu heller.


Jaja så är det med fb världen, spelen är ju skitkul iallafall,

beroendeframkallande som attan.

Jag spelar bara kombinationsspel, finns ju de som

spelar farmville, o nått med kafé o akvarium,

Sandra visade mig sina akvarium, o hennes granne skötte inte

om hennes fiskar, då var Sandra in i städade det, men hon kunde

inte ge de stackrarna mat... Sånt skulle jag inte våga börja spela!

Har ju sett hur det gör med människor.

Man måste ju ordna "barnvakt" om man åker bort,

annars dör djuren! O döda djur vill man ju inte ha på sitt samvete!

Mer än äckelfästingar o ormar o sånt!

---*---


Verkar vara många hundar som blivit ormbitna iår!

Senast är SumoPumo, Gizmos bror!

Tackolov var K hemma så hon kunde snabbt ordna till det,

ormfan kom in i hundgården!

Usch o fy, om hon inte hade löst det så snabbt!

Sumo mår bra, jobbigt att vara stilla bara.

Det är jobbigt att ha en sjuk hund som känner sig frisk!

Vet ju när Bamse o Lejja blev kastrerade, de var ju jättepigga

efter nån dag, men skulle ändå vara stilla till stygnen läkte.

Det var inte lätt.

---*---


Igår träffade jag söt- o miniproppan en snabbis!

Var o handlade med jobbet, o hade glömt en sak,

var bara att åka tillbaka o handla, o då var de i kassan,

tillsammans med sina föräldrar!

Sötproppan blev glad att se mig, men den andra lilla sötnöten

sov bara =)

---*---


Idag blir det en tur till borlänge, hämtar Amanda vid skolan sen

far vi. Sandra får ju inge lördagsgodis imorgon!

Måste ordnas idag =)

Jag jobbar imorgon, o när jag kommer hem, så svirar jag om ,

o drar på en 40 års fest!

O min date kommer också vara med på festen   

Få se om tjejerna tycker det är ok, att han sover över här sen.

    


Må så gott!

Ta vara på dagen, du vet inte hur morgondagen ser ut!


  






kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards