miian

Alla inlägg under oktober 2012

...

Av Mia - 31 oktober 2012 18:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 31 oktober 2012 16:29

Nu så Bosse, vet ju iof inte om du läser min blogg 

längre, men nu har jag beställt tid för tatuering! 

 
Den 30 Nov sitter den på min kropp!!! 

Underbart!! 

 

Av Mia - 31 oktober 2012 09:37

Mormors sockerpingla kom på besök igår! 

 

Här sitter hon nyvaken o chillar med Lejja =)

 

   

Av Mia - 31 oktober 2012 09:14

Godmorgon! 

 

Igår var ju Bamse till veterinären, o jag har ju varit lite 

missnöjd de senaste gångerna, men inte denna gång! 

Helt supernöjd efter gårdagens besök!

 

Redan i väntrummet började han dra i sitt koppel, han ville ut 

till bilen. Det kom en stor svart hane o mopsade sig, Bamse 

satt bara med sitt koppel i munnen o tänkte inte svara =)

 

 

Började med att gå igenom journalen, Bamse hade låga värden av 

skiten fr borrelian, så det borde vara 0 risk att inte kuren hade 

tagit på honom. Det var ju skönt då, men varför haltar han ibland?? 

 

Här har vi kommit in i undersökningsrummet, efter vägning, 62 kg. 

Han visade mig att det fanns en dörr ut mot baksidan, ville att 

vi skulle kolla upp den =)

 

 

 

Gjorde böjprov, Bamse var inte medgörlig alls, o han blir tung när han 

inte är medgörlig... 

Visade ingen hälta på frambenen, men en aning på ett 

bakben. Det blev röntgen! Hurra!

 

Trötta killen somnade med skallen mot mitt ben, han fick lägga sig 

på bordet o somna där. 

   

 

Tycker att det är jobbigt att söva bebisarna, man vet ju inte 

om det blir nått tok eller inte.. 

 

Efter 10 min sov han gott o vi flyttade honom in i röntgenrummet

 
Där togs det plåtar, höfterna o 3 st på ryggen, 

men tack o lov visade det bara att jag har en hund 

med stark rygg o fortfarande fria höfter =) 

Massa glad!! 

 

Medans han sov, plockade jag tovor på magen =)

o rensade öronen o myste med honom. 

Veterinären klämde o kände igenom varje cm på 

Bamse när han sov. 

 

De tog även blodprov, ska ringa till dem i dag o 

höra om det visade sig nått, han verkar frisk, blodproverna 

kommer visa om han har eller inte har nån infektion i kroppen. 

Ringer på em.

 

Nyvaken kille, undra om han kände sig som att han 

varit på världens dunderfest =)

 

   
2 timmar la de ner på Bamse! Jag är så nöjd!

 

När jag skulle betala blev jag nöjdare, förs bolagen hade ju stängt 

för dagen, men de tog en avg på 1500 o så skulle de fixa det 

direkt imorgon, läs idag! Service! 

O då lägger de även med förra besöket, som jag har 

tappat bort kvittot på. 

Så nån krona kommer det att komma tillbaka hit då =)

 

Nu är jag lugnare, jag var ju livrädd att han skulle ha 

drabbats av skelettcancer, ja jag vet att det är drastiskt, 

men många lejon har nu gått bort pga av denna hemska 

sjukdom. 

Visade 0 skelettcancer, hans skelett är hård vitt o fint =)

 

Bamse var groggy hela kvällen, han har svårt att vakna till efter 

han har varit sövd. Ser lite hängig ut ännu, men har 

då varit ute o kissat, o sprungit in via altandörren =)

 

Mammas pojke!

Även jag var slut efter besöket, 

somnade i soffan vid 21! 

 

All denna oro, är det idag jag får ett hemskt besked? 

Är det idag jag måste ta ett fruktansvärt beslut??

Jag är livrädd för den dagen, han är mitt allt, 

o jag tror inte jag klarar mig en sekund utan honom! 

Min stöttepelare i livet, det är Bampebumpen det!

 

  

 

Klokaste mannen, så mycket vi har gått igenom, 

o så mycket han har lärt mig, vi är det 

perfekta paret nu! O det ska vi vara i 

65 år till   

 

 


Av Mia - 29 oktober 2012 11:30

Vintern har kommit =)

Såg att mina fåglar har självplock, har inte rivit upp havren som

de planterade förra året, det är ju inte mer än rätt att 

de får skörda själva!

tog bort snön på fågelstugan en halvtimme tidigare! 

Det snöar mycket!

 

Av Mia - 28 oktober 2012 17:26

Idag har det varit en fullspäckad dag =)

Först kom pudeln Daizy o lekte med vovvarna, 

sen åkte jag o Sandra till Byggmax o köpte lite grejer till 

altanbytarjoxet.

När vi kom hem hade Lars redan fått dit dörren o ett fönster! 

 

Sissi o Jullan kom en vända, o sen kom svärfar.

 

Brudarna åkte med Sissi till stan, kommer hem imorgon, 

o jag far till jobbet o sover. 

Lars ensam med hundarna inatt, vet inte när det hände, om 

det ens har hänt! 

 

Bamse tycker det är kul med nya dörren, man kan ju 

kolla in på folket innanför =)

 

Av Mia - 27 oktober 2012 07:47

I mitten på januari åker jag o Lars på en resa till 
Kap Verde =)

Vi firar att det var 25 år sen vi träffades då! 

 

Ser ju inte alls dumt ut, om man säger så:

 

     

 

Tittade på Gambia, skitbilligt att åka dit, 

men en massa vacciner behövdes o det är inte jag så 

intresserad av. 

Men men en annan gång så =)

 

Inte lätt att hitta en resa vid den tiden, om man inte 

ska dra iväg skitlångt, men vi blir borta en vecka, o då 

vill inte jag sitta i en tredjedel av resan i flygplan! 

 

 

Av Mia - 26 oktober 2012 13:54

Äntligen så kom det lite snö!! Hundarna var rena efter morgonprommisen, det var längesen!
Måste ut o jobba ikväll, är inte sugen, men jobbar man inte 100% så kan man visst orka mer :)
Hoppas inte det blir andra beslut längre fram, för 70% är en mkt passande arbetstid!
Såg ni serien Torka inte tårar utan handskar? Jag blev så berörd av den o ville förmedla det vidare, o underbart när man får svar! Tack!

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards