miian

Alla inlägg under september 2021

Av Mia - 11 september 2021 17:21

Sitter med ett stort flin, vilken utställning, och jag är inte bara 

glad över min och Minnas prestation, utan för den som stog före oss! 

Jag blev så jäkla glad för deras skull!

Tjejen har dåligt självförtroende när det gäller den hunden, och 

nu blev de 1a! 

Jag har inga förväntningar när vi åker på utställning, det 

går som det går, har en medelmåtta hund, så i toppen kommer 

vi aldrig, och det gör ingenting, vi tycker att det är bara roligt att 

kuta omkring i ringen =)

Idag trodde jag verkligen inte på att vi skulle placera oss, det var ju 

5 st med..

Och sen flyttas framför den som Jag trodde skulle ta det, bara det 

var ju hur kul som helst =) Den tiken var väldigt snygg! 

Sen Lisa, Lisa Lisa, Stog före oss, Shit va glad jag är för eran skull!! 

Ni är bäst"!! 

 

 

Av Mia - 11 september 2021 17:14

Gimo 

Domare Camilla Karlsson

2a m ck av 5 i öppenklass

"4.5 år feminin tik, Bra propotioner höjd och längd.
Bra huvud. Kunde önska nospartiet ngt mer utfyllt under ögonen.
Bra förbröst. Bra längd på bröstkorgen men skulle önska mer djup
och bredd för att ge armbågarna det rätta stödet. 
Rör sig väl från sidan. Vacker färg. Mkt välvisad" 

       

 

 

 

 

Av Mia - 5 september 2021 18:27

Domare Jan Herngren

2a i öppenklass med CK

 

"69 cm, Tik av utm typ, bra huvud och yttryck.

Tandintyg. Något rinniga ögon. Utm topline. Goda vinklar fram och bak. 

Skulle ha lite mer förbröst. Bra bröstkorg. Passande stomme. Rör sig

lite smalt bak. Ok fram. Välburen svans. Päls ok" 

 

 

Av Mia - 5 september 2021 18:24

Minna har gått 2 öppenklass spår nyligen..

Det första gick på tok, nånting i spåret störde henne så hon ville inte 

spåra utan massa stöd från mig. Domaren sa att det går björn där, kanske

det var det som höll henne tillbaka. 

Klarade ej tiden, 2 minuter fel,,,, En nolla då.,

Domare Ewa-Lisa Hoel

 

Sen åkte vi till en annan domare, då spårade hon, men jag sullade till 

det ett par gånger, men en Tvåa fick hon =)  

Domare Seppo ---

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards