miian

Alla inlägg under oktober 2019

Av Mia - 15 oktober 2019 12:57

Dags för uppdatering


Börjar med en tråkig sak, vi miste Maja den 28 juli =( Vi hade varit i Norrköping, och hälsade på Amanda   och Simon  ,  under lördagen och Maja hängde med bra, lite låg men vi var ju på okänt ställe så det var inte något märkligt med det. På söndag kväll tyckte jag mig se att hon var svälld i buken och hon var trött. 

Ringde veterinären på måndag morgon, fick en akuttid 45 min senare. 

Sissi   följde med mig, och tur var väl det, vi fick reda på efter UL att Maja hade en stor blödande tumör på mjälten! 

Det fanns inget allternativ än att låta henne somna in   Maja var lycklig in i det sista, Lars kom in, hennes fd husse kom in, paradiset för henne =) Hon viftade på svansen in i det sista!     


Dagen efter sparkade vi igång bröllopsveckan! Jag och Sissi åkte till Borlänge och fixade naglarna! Jättesnygga 

blev de! 


Den 3dje aug var det dags för bröllop! Sissi och Johan, och knottarna var så fina så fina! En fantastisk cermoni i kyrkan o Amanda sjöng en egen skriven sång till brudparet! 

O när cermonin var över slängde, bokstavligt, Johan Sissi över axeln och hoppade ut ur kyrkan =) =) 

Sissi hade ingen aning om att Johan planerat det =) 


Festen var på Rankhyttans herrgård, en helt underbar fest, med härligt mingel, god mat och trevligt folk! 

Lever länge på denna dag! Tyvärr kan jag inte ladda upp kort, men om jag skriver att de var jättevackra så får ni tro på min skrift!


Jag, Lars, Ulrika och LG tog hojarna till Solna en helg i mitten av aug, På lördagen åkte vi Mälaren runt, så coolt, vi och ca 25 000 andra mc åkare!! Vi blev även med på en youtubefilm, på introt på märlaren runt =) 


https://www.youtube.com/watch?v=zxIufOf3Tno

ca 27 sek in i videon är vi =) 



Jag och Lars åkte till Stockholm en helg, vi tog tåget ner och bodde på hotell, Lars hade uppgraderat  vårat rum utan min vetskap =)  och middagen blev på Aifur resturang! Det var en upplevelse! Så jäkla skitgodmat!! 

Kvällsdrinken blev på Ice Bar, också en härlig upplevelse!


Nu är det okt, rosa bandet måndaden, FUCK CANCER månaden borde den heta, eftersom det gäller inte bara bröstcancer, vilken också är en hemsk cancer såklart! Men det finns många cancersorter som också är hemska, och jag vet, jag är i närheten av en annan sort, så jag uppmanar alla som läser denna blogg sätta in en valfri summa till cancerforskningen, varje krona är värdefull!! 


Jag kan inte sätta mig in i att få beskedet att Du har cancer, eftersom, tack o lov, jag aldrig har hört orden, men jag vet hur det känns att få besked att nära kära personer får det, och det är inte kul! För det mesta går det bra, lite slingrit på vägen, men en del sorter är inte snälla, de jobbar på för att fucka upp för personerna i fråga! 

Det gör mig förbannad! Det gör mig ledsen! Hatar att mista människor som betyder mycket för mig, hatar att människor i min närhet blir drabbad av detta skit och förvirringen och paniken som uppstår! 

Jag står inför ett bedrövligt besked och när jag träffar dessa personer så vet jag inte om det är sista gången jag ser dem!


FUCK JÄVLA FUCKING CANCER I HATE YOU!! 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards