miian

Alla inlägg under april 2013

Av Mia - 26 april 2013 18:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 21 april 2013 08:55

Godmorgon!

Nu har väl våren kommit på riktigt?

Strålande sol, all snö är borta, och det börjar sakta

men säkert torka upp på gräsmattorna.


Var ute igår och plockade bort sånt där äckel som

göms i snö och kommer upp i tö...

Lejja gör ju sina behov lite var som helst, Bamse

måste gå utanför gården, eller så går han in i dungen.

Jag sa till Lejja att även hon skulle gå in i dungen nästa gång,

och det gjorde hon... Men Bamse såg bara nått som var inne

på hans gård, så han kom i full fart och morrade till det

som gömde sig bakom träden, och det var Lejja, båda

blev lika chockade, så nu kommer väl hon aldrig gå in

i dungen och göra sina behov igen   


Vi åkte och handlade och var sugna på promenad i stan.

Ringde familjen J och vi släpade ut dem också.

Jullan fick gunga lite, och när Sissi skulle rätta till henne

i gungan, blev hon sur, trodde väl att hon inte skulle

få gunga mer, den lilla humörungen =)


Det stod en hund utanför grannen till Sissi och Johan,

vi kom ca 14 och igår kväll ringer Sissi och säger att hunden

står kvar, och ingen ägare syns till.

Johan var ner med vatten till den, och plingade på dörren,

men ingen svarade.

Sissi ringde polisen lite senare, men inte är det deras

prio 1 så jag vet inte ens om de kom.


Vid 23 fick vi ett sms att någon hade kommit och tagit hand

om hunden, vet inte om det var ägaren eller hundvakten.

Får höra mer av Sissi idag.


Sissi och Johan hade sett hunden ute redan vid 10, men hade inte

varit hemma hela dagen, så de vet ju inte om den stått ute

HELA dagen eller inte.

Hur som helst, är det skitdåligt av grannen!

Jag har inte sett hunden tidigare, så förhoppningsvis var

det hundvakten, och förhoppningsvis var det sista

gången den var hundvakt.

Det kan ju ha hänt grannen nått, det vet vi inte, men stor

eloge till familjen J som agerade!!

  


Idag blir det en lugn dag, Lars ska in och byta däck på min bil,

och även fixa nått med Sissis bil, så den kan besiktigas och

Sandra får ta över den.

Sissi o Johan tar över min gamla bil, bra med en kombi till dem.


Jag ska väl fortsätta plugga jag. Satt ute på altan igår,

i solen och läste och skrev, åå fattar inte hur informationen ska

fastna i skallen!

Och på onsdag får vi nya uppgifter, de här 4 kapitlen sitter ju inget

alls i min hjärna, och så ska det in mer saker!

Hoppas jag kommer på en bra pluggteknik annars kommer

detta bli tuffa 2 år!


Veckan som kommer blir fullspäckad, endast ledig på fredag   

Stackars mig   


Ha en fin dag!

Av Mia - 19 april 2013 07:59

Mormors lilla Sockerpingla, snart 9 månader!

Av Mia - 13 april 2013 14:40

Hello!

Idag var jag o Sandra in till Familjen J.

Kändes som det var längesen jag träffade Jullan så jag

passade på att haka på när Sandra sa att hon skulle dit =)


Ett par timmar i Julias dag;

 
Kollar på när mamma dammsuger, kul men lite läskigt




Moster Sandra chillade lite


    

Mormor sa att jag hade samma frissa som någon Morgan

från Ullared idag, jag vet inte vem det är, men både mamma o moster

tyckte inte att det var snällt sagt.


  
Jag har en fin bil som man kan bli skjutsad omkring på, de säger att

jag ska sparka med mina ben, men varför, då kanske jag får leka själv...



Jag har en fin låda som det ska väl kanske vara leksaker i.. Men

man får ju såklart ha den hur man vill, jag gillar att sitta iden.


    
Sandra hade med sig en pall, den var rolig att testa, men att sitta på

den, de kan de stora göra, jag klättrar



Jag blir lite vinglig ibland.. Och det vet jag att även de vuxna kan bli,

så jag känner ingen oro.


  
Moster tror inte att jag fixar att rätta till mig.. Undra vad hon har

för erfarenhet av vingel??



Jag tror att jag har lärt mig att man inte kan ställa sig upp

mot den gröna lådan..


  

Den välte ju =(
 

 
Såhär ser jag ut när jag tjurar, ifall något överraskande händer o  jag

vet inte om jag ska skratta eller gråta, då gör jag såhär.



 
Mamma har fixat fina bokstäver till mig, längtar tills jag kommer på

att jag kan riva ner dem!


 
Min kompis var här igår, hon var verkligen galen, var överallt, och

hon lärde mig att man kan ju plocka och prova att resa sig

mot hyllan! Tack Junie! Mamma uppskattade det inte dock..


 
Moster hade även en annan pall med sig, den var lätt att klättra mot,

men jag misstänker att nästa gång jag sover och vaknar upp så

har mamma målat om den, hon gillar att kladda ner saker.



Mycket bra pall, den ska jag försöka få med mig överallt!



 
Det står Sandra på den, men det hoppas jag ändras snart!

 

 
Ivåran lägenhet kan man krypa runt från vardagsrummet till köket

till hallen till vardagsrummet igen,

jag o mormor kröp 3 rundor, och jag blev trött.

Mys hos moster är ju skönt!



Fast jag trivs bäst i mammas famn, eller mormors  

men hon skulle ju åka hem.

 

Jag har fått en spegel i mitt rum, och jag förstår varför mormor

kallar mig för sockerpingla! Jag är så fruktansvärt söt!!


   
Jag är lite mallig över mina 2 tänder, spelar lite på dem

ibland, det låter kul!


Spelar jag, jag har ett piano och jag övar fina stycken på det:


 

Tack o hej från Jullangullan!

  

Av Mia - 12 april 2013 12:53

Hejhej!

2 uppgifter inlämnade, en har jag fått svar på och jag blev

godkänd, tur var väl det eftersom det var presentation och

ett bifogat foto på mig =)


Andra uppgiften är om brandsäkerhe, den ska vara inne om 7 veckor,

men det är väl lika bra att köra på, de får nu chansen att skicka

tillbaka den o be mig kompletera och så.

Jag satsar på ett A, inget lägre =)


Jullangullan har åkt hem till sig igen,

åå vad jag saknar krypet! Mormors lilla sockerpingla!!


hejhopp

Av Mia - 9 april 2013 21:31

Massa glad!! Lejja har gått ner1, 6 kg!! Såå skönt för både henne o mig!
Bamse har gått ner 0, 2 kg helt ok m tanke på att han inte fått röra sig så mycket. Nu kan vi utöka promenader ca 20 min.
O han komer minska på smärtlindring, men det kommer han nog alltid få äta nu. Han mår bra av dem o det är ingen fara för honom att äta dem i 65 år till... Den dagen mina hundar inte kan få vara hund o ta typ noll promenader, så får de, hur ont det än gör, gå vidare.

Jullan o Sissi har varit här nåra dagar, Johan jobbar nätter o det är ju trevligare att vara här då;)
Vi har tränat på att säga Mommo, vilket hon sagt 2 ggr, vi har tränat på att resa sig, o det gör hon nu :)

Imorgon har jag ett möte sen åker jag till skolan! Nervöst! Men det ska bli kul, tror jag :)

Av Mia - 6 april 2013 21:05

Vi tränar o tränar =)


 

 

Jullangullan utforskar huset mer o mer =)


 

Av Mia - 6 april 2013 10:52

Morning! 

Bamse fick vända på promenaden idag =(

Vi har minskat promenader med honom, o slutat med 

smärtlindring, men det verkar som killen behöver sina tabletter 

iallafall.. 

Lejja tyckte livet var orättvist, hon fick fortsätta utan 

brossan, o Bamse tyckte livet var orättvist för att Lejja fick 

gå iväg med sin mamma...

 

När man kommer hem efter delade prommisar, så 

står Bamse o piper av lycka, Lejja med, men hon över att 

återse honom, o han mig =)

 

Idag kommer Julia hit o sover över, är beredd på en tidig morgon 

imorgon då! 

Men det är det värt, då är ingen annan vaken o det blir våran 

egentid! 

 

 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards