miian

Alla inlägg under februari 2013

Av Mia - 26 februari 2013 21:58

Skapa en egen nedräknare gratis - <a href=Countdown.se" width="718" height="90" />

Av Mia - 24 februari 2013 20:25

Godkväll


Helgen har bestått av att riva tapet, hälsat på Jullan,

tapetsera o målat =)


     

Lejja vill alltid vara nära =)

   

Bra ställe för hundarna:

 

Tussi kom ner en vända, maten var väl slut uppe ....


         

Fondväggen på plats, här precis nyuppsatt;

 

Nu är även  de andra väggarna tapetserade, svarta m silver ränder.

Hundarna får sova i havsrummet inatt, vi ska lägga nytt golv,

innan vi tar detta rum.


Gullefjunet:


Lite bus på åkern idag:
 
 

Av Mia - 19 februari 2013 08:49

Godmorgon!

Nu är det på gång med renovering i huset igen, vi väntar ju in värme

innan vi kan byta fönstren, så vi får pyssla med annat undertiden =)


Vi ska byta sovrum, är trött på att komma hem o se

hundarnas stökiga rum direkt man kliver in i huset,

de får ta vårat sovrum o vi tar deras.

Köpte en fondvägg till Lars när han fyllde år, o då behövs

det fixas i hela rummet om det ska bli bra =)


Det fanns 3 garderober inne i hundarnas rum, o när Lars skulle

fixa till baksidan på dem, upptäckte vi att det bara var skrot av

dem. Bort med dem, en gammal inbyggd garderob kom fram,

som jag hade barbiehus inne i när jag var liten!

O så fanns det en skjutdörr mellan våra rum, mamma o pappa

satt igen den när jag o brossan skulle ha varsitt rum,

o sen öppnade de den när Kjell flyttade hemifrån, vi stängde den

när brudarna var små, de retades med varandra när de skulle

sova, så Lars slog i en spik i den, o sen gömdes den!


Men nu är den framme igen, o funkar som om den inte varit stilla på

så många år =)


   

Kul att se hur många lager tapet det är inne i hundarnas rum,

det har blivit översatt bara, o min mamma var som mig, det

ska göras om väldigt ofta =)


Har köpt nya tapeter till nya sovrummet o det verkar som om

det kommer bli nytt i hundarnas rum oxå, tapeten sprack

när Lars slog bort väggen, o jag hittar inte den gamla =(

Det är så lite som behövs så det är surt!


Vi ska även lägga in nytt golv i vårat nya sovrum, kommer bli

toppensnyggt!


Vi var hem till Jullan igår, tog en promenad med hundarna

ojoj vad det luktades, jag tror att jag kan gå 5 km här i skogen på

samma tid som 1 km i stan...


Tuffbyxor på:

   

Å sen har Lexie kommit hem, hon stod o väntade på mig när

jag kom hem från jobbet i söndags;

 

Välkommen kära du!


Ha en fin dag, här blir det att röja o röja =)



Av Mia - 18 februari 2013 08:53

Nu är helgen äntligen över!

Både på gott o ont!

Började i fredags med en planeringsdag 9-16 o sen direkt till jobbet

för att ha natten.

Direkt från jobbet till Köping, för att överraska Mallu, hon som

har Myzak!

Mika visste att jag skulle komma, men han hade varit tyst som

en mussla Kiitos!!

Mallu blev så chockad!!

Haha hon nästan hyperventilerade o blev alldeles tårögd =)

Underbara tjej, o underbara Mika!

  



Här står vi med Mikas Zorro, bror till Gizmo =)

Han placerade sig som 4e hund i sin klass, av massa hundar!

Brossan Sumo knep 3dje placeringen, Grattis Kerstin!
       


Vi träffade även Sten från Öckerö, o hans Albin o Emma, här på bild

är även brossan Loke med, grattis till era fina reslutat oxå!

   


BIM o BIR Stort Grattis till er!



BIM o BIR veteraner, Tiken är snart 10 år!! Så pigg o go, grattis

Pia till en fantastisk hund!

Hanen är 9 år!

Så välbevarad o fin, grattis även till er, roligt att även

domaren kom fram till oss o publiken o berättade hur imponerad

han var över dessa 2 hundar!
     


  O jag träffade flera nätvänner, roligt att få ansikte på dem man skriver

med! O även roligt att träffa dem jag träffat förrut såklart!


En trevlig dag, men tyvärr hade vi nåra timmar hem, o hundarna

var själva på em, så vi fick lämna skeppet.

Jobbigt att lämna Mallu o Mika, gillar inte avsked!


Thank U my dear friends that I can be your friends!

See u soon I hope   


Igår jobbade jag dubbelpass, trött som attan o ett hektiskt pass...

Men när jag kom hem så stod min nya bil på gården o jag blev så glad =)


Snart ska jag premiärköra den som ägare på den fina bilen,

ska in till Jullan o ta hand om henne en stund, medans Sissi

drar till läkaren!


Ha en fin dag!


Av Mia - 14 februari 2013 08:56

  Ha en fin alla   ans dag!
 


Grattis till Sandra som klarade körkortet igår!!

 

Imåndags skrev hon teoorin o klarade det med stor glans, 

men inte ett ljud till oss!! 

Fattar inte att hon kunde hålla sig! 

 

Igår var hon hos Sissi, inget ovanligt med det. 

Sissi ringde o sa att hon o Jullan skulle komma ut, de skulle 

ändå skjutsa hem Sandra.. 

Hm.. DET lät konstigt! Sandra är en bussfia, o Sissi har fullt 

upp med flytt o allt, så där började jag misstänka nått. 

 

När hon senare ringer vid mitt jobb o vill att jag ska 

komma ut o hjälpa henne att bära in lite grejer så förstod jag! 

De var 2 vuxna i bilen o endast Julia o en pulka skulle ur bilen   

 

Jag gick ut o startade mobilkameran, o sen kommer en brud 

med ett leende som sa allt =) 

Såå kul! 

 

Sandra tog hundarna o åkte o överraskade Amanda vid 

skolan, Mandi som visste att hon skrivit o klarat det, o även 

hon har varit knäpptyst! T.om BabbelSissi har varit tyst

Stor eloge till mina tjejer som inte brytit förtroendet!! 

  

 

Sen var var det turne, hämta Elin, till farfar, till mormor o morfar

till Malin, Ulrika o grannarna! 

 

Idag har hon sån tur att Lars bil är hemma så när hon vaknar 

så drar hon till Julia o är barnvakt, jag o Sissi ska städa 

ur ga lägenheten, men först ska jag ut med hundarna, 

stackars stackars dem, får en tråkig hemmadag i sin ensamhet! 

 

Men när Johan vaknar så kan Sandra åka hem o hämta 

hundarna o sen hämta Märta =)

Det är säkert inget problem, för just nu så struntar vi 

i miljön, hon har sparat så mkt föroreningar när hon 

tagit bussen   

 

Vi kommer nog inte märka sån skillnad, Sandra har nästan aldrig 

krävt skjuts eller så, hon har anpassat sitt liv efter bussen, 

men va enklare allt blir =)

 

Grattis igen min duktiga tjej!! 

Av Mia - 12 februari 2013 09:08

Godmorgon på er!

 

Här är det full vinter igen, o jag gillar det! 

Vaknade av traktorn som kommer o plogar åt oss, vilken service! 

 

Vi är nu valet o kvalet med att ändra våran resa till Sardinen, 

har 2 resor bokade nu,,, allt hänger på när de kör slutspruten för 

Amanda i skolan. Hoppas att de är klara med allt i slutet av maj.

 

Lars har hittat en resa i maj Park Hotel Asinara på Sardinen, 

o åker vi med Ryanair OCH hyr en hyrbil nere där så betalar vi 

inte ens 10 000 för det,  för hela familjen!

 


Åker vi charter så betalar vi 20 000 + tranfer o allt 

som inte ingår... Märkligt va de lägger på tydligen.. 

 

Målet att åka tidigare är att vi ska ha mer hemma i sverige 

semester. Har bestämt oss för att ha kvar vagnen, åtminstonde 

ett år till =) Jag är så glad, jag gillar den!

 

Problemet har varit att vi inte haft nån bil med drag, o Lars 

firmabilar får inte hundarna åka i. 

Men nu är det löst!! 

 

Jag har köpt mig en ny, eller nja, ny för mig, bil!!

Kolla!!

  

 

Trodde aldrig att JAG skulle få stå som ägare till en 

LEXUS, men nu jä*lar händer det! 

Så häftigt! 

 

Lars har den till västerås idag, han har aldrig viljat ha min andra 

bil till jobbet... Undra varför?

  

 

Är man en lyxfru så är man, ska snart vara med i typ 

svenska lyxfruar tänkte jag   

 

JullanGullan växer o frodas, nu ställer hon sig i krypställning, 

o när hon ligger på mage så kommer hon iväg-

Gåstolen flyttar hon precis som hon vill, har lärt sig styra den

 

 


Här har kålmasken trasslat in sig under bordet:
   

 

Må så gott everyhopa!


Av Mia - 10 februari 2013 21:54

Myzaks söta syster som tv stjärna;

 

Kolla HÄR

 

=) 

Av Mia - 9 februari 2013 08:30

Var barnvakt en liten stund till Julia igår.

Det var fullt ös på damen, o sen är det som att trycka på stopp 

o hon blir trött. 

Jag la ner henne i vagnen för att hon skulle sova, 

men just då hade fröken andra planer:

 


 

  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards