miian

Alla inlägg under juli 2012

Av Mia - 31 juli 2012 15:30

             

Av Mia - 31 juli 2012 15:19

               

Av Mia - 31 juli 2012 09:26

Idag är planerna som så, att åka till Borlänge o köpa hundmat, 

o sen åka till pappa o se hur det går för honom. 

Han är hemma nu.

 

O här kommer det lite bilder

 
Fick finfrämmande igår, o Lejja hittade en dm står plats i soffan, 

passade henne perfekt =)

 

 
Lilla fröken Julia 8 dagar gammal, börjar fästa blicken =)

 

     
Så himla söt o go! 

 

 
En mkt stolt pappa =)

 

 

Av Mia - 29 juli 2012 09:07

Bilder på mina fina vovvar 

                   

Å så fick vi finbesök igår, Sissi o Julia kom hit 

           

Julia sover o sover, vaknar lite, tittar omkring, vill ha mat, 

sover o sover =) Sissi har sövande grädde i tuttarna tror jag! 

Snörpan är då så nöjd, o börjar lägga på sig lite vikt! 

 

 

Av Mia - 27 juli 2012 10:23

                                         

Av Mia - 27 juli 2012 09:32

Känns längesen jag var i Kroatien =)

Lägger upp bilder, orkar inte skriva nu. 

 

 

Tyskland

       

 

Österrike

               


Slovenien

 



Kroatien

                   




 

Av Mia - 27 juli 2012 09:30

     
Nu har hela familjen SörboNorman träffat Snörpan   

Av Mia - 26 juli 2012 08:40

 
Stort grattis min älskade bebis på din 21 års dag! 

 

För 21 år sen hade mina värkar börjat, de började 01 denna natt. 

Vi hade tid på bvc kl 11, o jag var så envis på att vi skulle dit, 

Lars hade inte hört hjärtljuden, (som om han inte skulle få 

göra det på förlossningen då...)

Barnmorskan blev helt lyrisk, det var inte ofta hon träffade 

sin patienter med värkar =) 

 

Hon ringde till förlossningen o sa att vi var på väg! 

Ehh?? Va?? Shit ska vi föda barn nu? 

Min nufunna vän Katja skulle ha samma dag, o de var 

klara när vi kom in... De hade fått en pojke!

Grattis till Jimmy oxå! 

 

Kommer fortfarande ihåg känslan av att de inte gjorde 

nått när vi kom dit!

Hallå! Jag ska föda barn nu! Hjälp mig då! 

 

Men det var bara vänta o vänta. Ingen tog ut ungen! 

vid 16 tror jag, tog jag bedövning! LOVELY! 

 

Efter lite strul nära akutsnitt så kom våran första 

bebis ut 22,57! 

Kan inte skryta med att jag kände världens 

toklycka då! 

Hon andades inte, o de kämpade igång henne, men 

jag tog inte till det. Hon var en sak som hade 

gjort mig så så slut o gjort att jag fått så ont..

Tur nog så vände den känslan!

De tog hand om henne på natten, så jag fick vila, 

Lars fick åka hem o försöka sova, skulle komma 

tillbaka vid 9,30.

 

Kl 06 kom de in med henne, o sa att det var en liten 

flicka som saknade sin mamma.. 
ok? var är hennes mamma då?

 

Strax före 9 tog jag henne i min famn, Man ska ju för 17 vara 

glad o visa alla att man fått barn..,

Å då släppte det! 

ÅÅÅ jag blev såå ledsen, tänk att jag inte hade tagit till mig

denna lilla söta bebis före! 

 

Jag förstår de som får förlossningspsykoser, tack o lov släppte 

det väldigt snabbt för mig! 

  

 

Pratade med pappa igår, han har väldigt ont, får morfin. 

Kan då vara på benen! Shit va skönt!! 

Det kommer ta tid, de vill inte op den krossade kotan, 

det är mer risk att det blir nått då. 

Han var lite groggy o slut när jag pratade med honom, 

o vi beslutade att all kontakt sker via mamma, 

han pratar med henne o hon vidarbefodrar det. 

Det är ett väldans ringade annars sa han =)

Krya på dig Pappsepups, nu räcker det med saker för dig!

En stroke, prostatacancer o detta, under tiden av 3 år... 

Räcker nu! 

 

IDag kommer min familj hem!! 

Tjohoo!! 

Vi far in till Sissi, o Lars gör iordning mat där, så 

det blir en födelsedagsmiddag för henne =)

 

Igår hade jag faktiskt en avslappnar dag! 

Har inte suttit avslappnad sen i Kroatien känns det som. 

Men igår så kunde jag det!

Först rensade jag ogräs, o sen tog jag kaffe o en 

bok o satt mig i solen i 2 timmar! 

 

Var in till stan o handlade mat, o tog ut hundarna där. 

Så härligt att gå med dessa lurventussar, håller inte i kopplen i 

öglorna, de bara lunkar på! 

Bamse läste o skrev sign överallt, Lejja gillar ju inte 

att vara på okända ställen så hon traskade efter mig bara, 

o höll väl alla klor att ingen okänd människa skulle komma fram..

Världens bästa leonberger här hemma, men på nya ställen, 

med mkt folk, så är det inte så man vill visa upp ett lejon, 

o de väcker ju uppmärksamhet när man kommer. 

 

Träffade en tjej med en njuffe, vi stod o pratade en stund, 

hon hade en hane, så vi var inte så nära, men det gick hur bra 

som helst, han var ingen stöddis, o då är inte Bamse det 

heller. 

O Lejja skiter i hanar, de är bara jobbiga, hon nonchar dem rejält! 

Hon är mer en tikvovve, leker bara med tikar! 

 

(men va jag är glad att inte ha en njuffe... UHHHH va 

den var slemmig, det var väldigt varmt igår... )

 

Ha en fin dag allihopa! 

O jag ska in o pussa på Sockerpinglan sen!

  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards