miian

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

25 minus ute

Av Mia - 19 februari 2011 21:54

Har kommit hem efter en underbar dag på jobbet!

Sånna här pass så känner man sig så lyckligt lottad att man

har en anställning just där!


Min bil gillade att vara på jobbat, så mycket så den knappt

ville starta när jag skulle hem!

Måste skaffa motorvärmarsladd!


Katteländerna, Tiger o Sune slogs som attan nyss,

o poff så åkte de ut, det känns nog som en mycket dum ide´

att blivit osams nu... Hoppas att de fryser ordentligt!

Sune tjockpäls klarar väl sig, men den andra som inte går ut

när det är under -5 grader.. Han fryser nog!

Hahahahahaha Kan du ha!


Fick en kommentar ang mitt loggfoto på fb,

att jag såg ledsen ut.. allt är i betraktarens ögon,

i själva verket så borstar jag bort massa hundhår

på tunikan =)

På den bilden är det bara huvudet iof,

men här Katrin här kommer orginalet;

  


Nu ser det väl inte så ledsamt ut =)

Medans jag letade efter det kortet så hittade jag på

andra kort såklart..

Varför blir det varannan rad nu?? jaja så är det väl idag då

Kolla skitunge blicken;

  Suck!!! Lejja hade det jobbigt med snutt Gizmo

  

"När ska du lämna tillbaka honom???? " Det visade sig vara väldigt snart det..

 

  

Detta var, vad än andra säger, en mycket aktiv valp!

Längtar inte tills snön försvinner, då kommer alla hans påhitt att

synnas, det som jag inte orkade ta bort innan snön kom...

Det är massa saker, som är utsläpade på gården, o massa saker som är

i 1000 bitar.. Goa GizmoPissmo!

    Här blev det tvärstopp! Myzak flyttade inte sig =)     Galenpanna!   Han var tvärt emot alla mina andra hundar, han älskade att

duscha! Lars duschade Bamse, o då gick Gizmo in o satt sig i

duschen o väntade på sin tur!

Här höll jag på med tvätten, o han ville duscha =)
 

  Mina hundar behövde inte stå ut med massa trams!       

Mys stund med mamma o Lejja kunde han kosta på sig ibland!

 

Pinsamt grabben! Lejja hade ju flygit över denna stock, o det ville Gizmo också

göra.. . Men det gick inte så bra =)

Älskade lilla skitunge! Du fastnade i hjärtat snabbt, men jag försökte

hålla emot, tänk om jag hade gjort det ett litet tag till ,

så hade jag inte behövt förvirra dig så mycket. . 2 mån fick vi ha dig!
Goaste skitungen, vildaste valpen ever! Kommer nog aldrig våga skaffa en valp igen =)

Mamma älskar dig snuttemannen!   

       

 
 
Ingen bild

S

19 februari 2011 22:39

Alltså....korten på dina hundar ångar kärlek!! Gud vilka fantastiska bilder! Tur att bilen startade, så att du slapp sova kvar i Linas lägenhet, tror hon vill ha den för sig själv faktiskt!Ang jobbet så har du så rätt, innerst inne så har vi ju faktiskt världens bästa jobb, så är det PUUUUUSSSSS

Mia

20 februari 2011 08:07

Lina hade nog inte uppskattat att jag intagit hennes lägenhet, eller snarare rum..... =P

 
Ingen bild

Kerstin

19 februari 2011 23:16

Härliga bilder! Och jag vet att du älskar alla de fyrfota ! Valet var enkelt....de starka flyttade, och du var stark nog att se dem... I min bok sätter du andra före dig..det gör ont men det är rätt!

Mia

20 februari 2011 08:07

Japp de som klarade det fick flytta, schysst va?? =P O det var BOYZONE*S hundarna som var så starka =)

 
Mor

Mor

20 februari 2011 04:58

Ja du, vilken skillnad det är nu på Vovve-besöken :), men nog saknar man den lilla Virvelvinden....... och den Store kärvänlige Killen med sin svepande svans, men huvudsaken är att båda har det bra idag. Du tog rätt beslut i en svår situation!
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

Mia

20 februari 2011 08:06

Ja du skillnaden är enorm! Både här o när man åker till folk =)

 
Katrin

Katrin

20 februari 2011 11:25

TACK!! nu kan jag bilden med en helt annan känsla... innan så blev jag alltid nedstämd av att se dej på just det fotot. Nu ser jag det på ett helt annat sätt :-))
Dom andra bilderna i bloggen blir man bara så himla glad av... busgizmo i högform. Även om det kan vara jobbigt för en valp att flytta, så hann han säkert suga åt sej en hel del trgghet o värme av sin flock av hundar o människor hos Dej!! Ni hann ge honom en fin start i hans hundliv, så han klara säkert av flytten utan stora problem. Du blev nog den som fick lida mest...
Ha en fortsatt skön helg trots kylan, kramisar

http://chevyhill.zoomin.se

Mia

21 februari 2011 07:24

Ja jag har nog haft det jobbigast, o min tro att hundarna lever i nuet besannas mer o mer =) Det känns bra att tänka så!
Bra att du ändrade dig om kortet =P

 
Rosangela

Rosangela

20 februari 2011 17:54

Lika tjusiga kort på vovvarna som vanligt. Det är alltid så roligt att se dina bilder!

http://www.leosarna.se

Mia

21 februari 2011 07:22

tack så mycket!

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

21 februari 2011 18:12

Tomas frågade mig varför du har en "Avatarbild" på fejan, hmm, det får stå för honom...
Jag hann ju aldrig träffa skitungen, men jag hade garanterat älskat honom, busfrön är underbara!
Kramen

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

22 februari 2011 07:31

Hm.. varför frågade han dig, skulle du veta det? fegisen! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards