miian

Alla inlägg under oktober 2020

Av Mia - 23 oktober 2020 13:54

Fuck Corona! 

Idag har en av mina bästa vänner sin 50 års fest, jag är bjuden.

Jag har vänt ut och in på min hjärna, vill ju fira henne, men jag vågar inte! 

Vi är 10 st, 10 st som har helt olika nätverk omkring oss, vi umgås inte 

med samma människor, och tänk om ex jag bär på viruset och 

smittar någon av de, och de i sin tur smittar vidare... Det kan bli en 

stor smittspridning snabbt! 

Jag skulle inte må bra om jag visste att jag smittat någon, och den eller någon 

den smittar blir dålig.. Det är min största rädsla, att någon blir smittad pga mig! 

Vet ju bara känslan när jag klippte mor och far, med 

visir och munskydd, och spritade händer, men de 2 veckor efter det var inte 

kul.. Efter 2 veckor räknade jag att inte smittat mina föräldrar.


Ja jag kan bli smittad lite här och var, men jag försöker verkligen tänka till, 

och om jag blir smittad så är jag ganska säker på att jag inte smittar vidare, 

Lars är den enda som skulle vara i farozonen, men han var väldigt förkyld härom veckan 

och tog test, och jag blev inte ens förkyld, vi höll avstånd, och tänkte verkligen till, 

så det går ju att undvika. 

Men att sitta vid samma bord på en fest med 9 andra personer, det känns inte säkert alls. 

Dans och en urtrevlig kväll, låter hur bra som helst! 

Skitjävla virus! 


Jag är så ledsen, skulle vilja verkligen vilja, och behöva komma iväg och 

träffa andra människor, bla en barndomskompis som jag lekte med 

jättemycket när jag var liten kommer, skulle vara kul att se henne! 


Min kompis säger att hon förstår, och jag hoppas att hon talar sanning!


`````````````````````````````````

Minna var till vettris häromdagen, hon skulle op bort en tand, men 

det visade sig att den hade slipats ner så fint så de valde att inte ta bort den! 

Skönt! O hon reagerade så starkt på det lugnande så om de skulle även 

söva henne så vet jag inte om jag haft 2 hundar idag! Hon däckade totalt! 


Ozzy hänger med, jag ser, känner av, mer tecken att han har ont, och kan anpassa 

det efter det. Han har ökat medicineringen med en halv tablett, verkar funka. 

Han hänger med ett tag till =) Jag har då aldrig djur kvar för Min skull! 


I helgen är vi kattvakt till Amandas 2 katter, de är här hemma med 

oss, skönt att de kan anpassa sig så bra, annars hade Lars bott inne i 

hennes lägenhet i helgen, hundarna är ju liksom 1 med mig, och ha de 

i lägenhet är ju inte det ultimata när man är van att bara 

kunna släppa ut de hur som helst!

Vi får se när vi släpper hem kissarna, det är ju lite krångligt att ta de på bussen =P 





kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards