miian

Alla inlägg under december 2013

Av Mia - 27 december 2013 07:57

Godmorgon!

Julen är över för denna gång! Känns helt jättebra =)

Vi går i väntans tider, Pricken stökar med Sissi.

Hon väckte mig förra fredagsnatten och sa att hon hade

värkar... Hon ska ha den 7 feb.

Vi åkte in och hon de kollade värkarna, jovisst hade

Pricken börjat ge sig till känna!


De provade med tabl bricanyl, men det gjorde ingen skillnad,

han ville ut.. De satt i dropp med bricanyl, det gjorde ingen skillnad

han var nyfiken på världen utanför.

Hon fick att annat dropp, och det höll tillbaka skrutten,

hon låg inne på lass tills på juldagen, då fick hon komma

hem. Men värkar och trygg det har hon ändå, men

de har beslutat att de inte kommer stoppa om han

vill ut nu, så då kan hon vara hemma istället.


Inget är som väntans tider, brukar man säga.. Nja jag vet inte det

jag, jag ska ju vara med på förlossningen denna gång, och denna

ovisshet är inte kul!

Jag har ju planerat mitt jobb att han ska komma i mitten av

jan, blir ju lite stressigt när man ska jobba och det blir

dags. Nätterna är ju värst, ska försöka få bort dem tills

han är född, men han kan ju stöka på länge länge så

jag vet inte hur länge jag ska terra mina kollegor.


Tur att Julia är van att vara med oss, för hon har inte

blivit så påverkad av detta, att mamma inte var hemma.

Jullan har ju sin storfamilj omkring sig j'mt =)


Julafton kom, Sissi inlagd... Inte så kul! Men största överraskningen

kom när hon helt plötsligt stod brevid oss, hon fick permis

så hon kunde fira med oss =)

Det var en fin julklapp!


Nu håller jag tummarna för att han kommer hålla sig lugn tills

nästa år iallafall, för hans egen skull, för våran skull får

han komma om en kvart =)


Här kommer bilder från julis;

                                                     


Igår fyllde mamma år, vi åkte dit och firade henne, och

hade julafton med Novis och Alicia =)

                     


Om inget händer med Pricken så passar jag redan på nu

att önska er GOTT NYTT ÅR


Och hoppas att leonbergerna som är bortsprunga nere i varberg kommer

hem nu!

Fy vad jobbigt för familjen att inte veta något, tror att hundarna

varit borta i snart 1 vecka!!

Hoppas på lyckligt slut!



Av Mia - 9 december 2013 11:59

Vinterkräkis är och hälsar på!

Usch och fy attan vilket äckligt besök!

Håll er undan alla människor framöver, ni vet inte vem

som smittar!


Här kommer lite kort iallafall:


Lejja Divan sötnos:

 

Bamse, mammas kung: 
 


Sissi och Jullan var med ut på promenad idag

     



Gissa vad hon ser här:  


 

Bamse har kämpat länge mot sin skräck mot dessa djur som Julia älskar..

 

Kossor!! De låter BUUUUUU säger Jullan

 


Idag kan då inte ens veterinären säga att Bamse är överviktig!

     

När morsan får magknip är det bäst att ta över kopplet

   


Nu vill jag sova mormor!

     

Bamse trivs i snön!

   

Lejja vill in och sova, Bamse har andra planer!


           

Lejja passar på att ge Jullan en puss 



Varför vill inte Lejja leka med mig mamma? 

       


Ok, om vi springer lite till, kan du ge dig sen??

         


Kungen nöjd =)  




Det här är klokaste finaste gamla ögon som finns   

     

Av Mia - 5 december 2013 13:00

Idag kom snön :) :)
bjuder på några fler bilder också

Av Mia - 1 december 2013 13:15

Grrr

Håller på att ladda upp bilder från resan, men hur jag än gör

så blir det förmånga bilder!

Jaja jag kan såklart minska ner antalet men då blir det ju

ingen helhet av resan...


Här kommer en iallafall, jag var fundersam var natten skulle

komma, eftersom vi åkte på em och skulle vara framme på morgonen..

Här är svaret:

 


Det var så billigt med klänningar, vi köpte en ny typ till varje middag =)

 

Jaha, nu går det inte ens att ladda upp ett och ett!

Lite matt blir jag allt!


Jaja resan finns i minnet, och det är ett mycket fint minne.

Känns som det är längesen nu bara =)


November gick då galet fort iår, vi var borta 16 dagar, det var

skönt det, nov är ju en tråkig månad tycker jag.


Här hemma har det tagits fart i stugan igen, Lars har nu

kopplat in vattnet, så nu finns det en fungerande toa också =)

Underlättar ju lite för en gravid tös!


Pricken växer och mår bra, man glömmer nästan av att hon

ska ha en till, det har ju inte varit sånna problem som med

Julia, då var det massa krångelsaker hela tiden.


Julligull är den mest goaste unge som finns, så roligt och så

lättsam att ha.

Inatt har hon sovit inne med oss, det var lite stökigt efter Lars

grejande igår, så det var lättare att hon sov här.

Nu har hon åkt till sin far, kommer hem imorgon igen.


Sandra är kärare än kärast, Mr Love Knocking On The Door,

Emil, gjorde ett rätt beslut när han tittade in här i Juli =)


Hejhopp!




kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards