miian

Direktlänk till inlägg 9 maj 2017

9 Maj 17

Av Mia - 9 maj 2017 13:32

Dags att skriva nån rad igen =) 


I helgen så tog vi husvagnen till Orsa camping =) Å som jag längtat! 

Amandas svärföräldrar åkte också med. 

På fredagen hade vi superväder! Orsa levererade till max! 

O så några vagnar det var där uppe, sommarsäsongen har ju inte ens börjat, 

vi ställde oss på våran säsongsplats, tänk om jag hade 10500 kr över så hade bokat 

platsen direkt! Trivs där nere i hörnet =)


De väntar visst en extrem vårflod, för oj vad de tömt Orsasjön!!

 


Baksidan på våran plats... säkert nån planka kvar sen vi stod där =/ Det var bra att ha 

för familjen Långshyttan hade plaskblött vid deras plats, så det blev att träna 

balansgång för deras smågrabbar =)

     


Lilla vimsBowser, första gången han campade =D Han var en riktig fönstertittare, direkt 

vi rörde oss utanför våran vagn tittade han ut och ville komma till sina kompisar =)

 


Duktiga Ozzy, han som skäller så mycket hemma, skällde knappt nått där! 

  


Dalarnas kennelklubb hade en aktivitetshelg ute vid hundbadet, så på lördagen var vi där 

och Ozzy fick testa agillity banan, han tog alla hinder utan problem,  om man inte räknar 

att han blev övertaggad och hoppade på mig varannat hinder så... =) Kul tyckte han att det var iaf =)


Vi gick även en tipspromenad, o då klarade vi hundborgarmärket =) 


Maja o Bowser fick träna på utställning, men det var så otroligt många som ville vara med, så vi 

nöjde oss med beröring. Bowser skulle varit med och träna att springa med facit i hand   


På söndagen var det en inoff utställning, Maja och Bowser var anmälda


 



Majas motståndare, en tik som fått cert... Kändes ju kul, jaja bra träning iaf!



 


Började med lillkillen, fick springa 3 varv innan domaren kunde se hans steg.. Han hoppade runt

som en tok =) =) 

 



Linda blir så nervös, så hon fick ta hand om Maja o hålla sig en bit därifrån hon =)

 


Det gick galant för Bowser BIR m HP och sen BIG 1!!

 


Ok dags för tjohalia!

 


Hon var såklart lite obekväm först, men domaren var superbra, och medans hon 

kände o klämde kände hon hur Maja slappnade av mer och mer!

 


"å va du är duktig min fina tjej"

 


Såg att domaren tittade och jämnförde hela tiden medans hon dömde den andra tiken, 

så när den var inne så ställde jag upp henne perfekt, och Maja märkte inte att någon tittade och var 

avslappnad, tur det =) Hon tycker att det blir jobbigt när det blir full fokus på henne. Innan är hon mer 

avslappnad och där kan vi ta pluspoäng!


 


Ok, dags för avgörande!

 


Både Maja och Sally var lite busiga i ringen =)

 


Sen.... ja vad hände!? Hörde att domaren sa att BIR blir 210, grattis sa jag till Lisa =)

Hon såg förvånad ut och jag blev förvirrad, domaren sa igen att 210 vann, och frågade 

mig vilket nr jag hade! EHHHH???? 210?????? SKOJAR DU??? VANN VI???? alla som 

var där hörde det kan jag lova! Jag blev så chockad, var så säker på att snyggSally skulle ta det! 


När jag väl fattade så rev jag ner skylten som vi skulle stå vid =) =) Maja tyckte att 

det var roligt iaf =) =) 

 


BIR m HP =) =) Så malliga vi blev! Det har hon fått förrut, men då var hon ensam! 

Nu klådde hon en CERT TIK!!! Nu var inte Sally i bästa pälskondition , men det är inte Maja heller!

 


Sen var det dags för gruppfinal då, 8 st var med då, vi åkte ut som nr 6, ingen placering då, men vi slog 2 st =)

 


MallligaMaja   

 


Jag hade en fin utställningsväska =) Och det var en final kvar =)

 


Duktiga Lisa o Sally ställde upp i Barn med hund, och hon vann över 10 st!!! Sjukt roligt!! !

 


Efter ett bra tag.. vi kom dit vid 10 och finalen var vid 14,30, Bowser var helt slut.. Men vi lyckades 

knipa BIS 2 platsen!! 

 


Tyvärr var den blå o vit, Leksands färger förklarade Anna som äger Sally, hon är en inbiten leksing, 

tänkte nästan jag skulle fråga 3an om vi kunde byta rosett =) =) 

 


Ojoj sicken fin väska det blev då =) =) 

 


Det var en jättetrevlig utställning tycker jag, o inte bara för att det gick bra då =)

Nu står det 1-1 mellan Maja och Sally, hon vann i Ludvika, vi har 2 tävlingar kvar, räknar då 

med inoffar, den 20e och den 28e är nästa gång =)


Den 20e så är det en domare som dömde Maja på hennes första utställning, och han 

tyckte att hon var så fin, men för tunn för hans smak, få se vad han tycker nu då!


Må så gott! 



 
 
Ingen bild

Annika

9 maj 2017 16:28

Orsa är jättebra för hundar och barn! Brukar åka dit under sommaren, men det brukar inte vara så några vagnar då =D

 
Mor

Mor

13 maj 2017 07:02

En fin helg ser det ut att ha varit, och sen att det är trevliga människor och duktiga vovvar med, är ju bara ett plus :). Jag ska uppdatera Majas sida idag.
Morgonkram

http://htttp.www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards