miian

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Såhär ser det ut i Dalarna nu

Av Mia - 11 mars 2011 17:30

Här är det barmark!

 


Hehe inte överallt då, några fläckar lite här o var....  

Här är väl mer sanning;

                

Gillar ju detta bättre jag då. . Tänk va kladdigt det kommer att bli

på min skogsväg när det smälter. .

 USCH!!


 Fina tuffsiga rumpor  


Intressanta spår:

  Mycket intressant! 


Lejjas jaktlust är helt galet mycket nu, Bamse väntar o väntar......


Å när hon väl beslutat sig för att komma till oss, så var det nått annat

som luktade sååååå gott

  


Suck!!

 

Tjohoo! Nu är jag klar!

  


En grej

  


Nån vänlig själ har nog sett mig pulsa i snön, o har plogat upp en väg

till mig!! Tack!

            


Tur att man inte har fågelhundar....

  


Hm.. Lejja vet inte om att leonberger INTE är fågelhundar

   


Jag o Bamse tröttnade på hennes galenskaper, o jag

kopplade henne. Bamse tog tag i kopplet, o såg till att hon

inte skulle hitta på nå mer dumheter;

   


Duktiga Bamse!

   


En killkompis ringde o ville hälsa på idag, det var typ 100 år sen sist,

o efter ett tag så ringde Lars, var på väg hem från västerås,

o ville hälsa på. Vi allihopa käkade varma mackor, o Lars hade med

sig breezer till mig! tack snälla!!

MUMS!!


Jag o Lars var ut med hundarna, o sen skulle han åka hem,

o denna gång sa han hejdå till dem, o nu väntar inte Bamse på honom!

Förra gången sa han inte hejdå på riktigt o då låg Bamse ute hela

kvällen o väntade på honom.


En annan vän ringde nyss, o sa att hon o hennes hund var ev

utbeodrade till Japan, de var på väg till arlanda för att få nya order där!

Jisses! De är jätteduktiga o mycket utbildade, men inte hade man

väl trott att det skulle bli utbeordning för dem!
Mycket bra o fint gjort av dem!

Även om de inte kommer iväg, så är det så strongt gjort av dem

Stor eloge!!

  


Nu är det lugnt i huset, Mandi har redan lagt sig, är inte så pigg.

Mamma o Pappa kommer imorgon o vi ska måla dörrar.

Ska klippa pappsepups också, o baka en tårta till honom,

så vi får fira honom.

O en annan fyller också år imorgon   

Sissi o Lars kommer o grattar Bamse på em =)


Ha en fin fredagskväll!

 
 
Ingen bild

S

11 mars 2011 21:49

Nu du min vän så behöver vi din fb, en riktigt bra semesterbild(alltså någon av dina toppenbilder)jag står för att skicka in till en tävling vi SKA vinna. Nämligen att få åka till en solig strand i Usa, bli bjuden på lunch hemma hos Maria Montz...Vad hon nu heter. Iofs ska vi ju ut en sväng med Gry först, men det är verkligen vi, du och jag som är på G nu, jag känner det! Jag vill också ha en Breezer, men jag är väl tvungen att vänta en vecka :) Puss puss

 
Mor

Mor

12 mars 2011 05:35

Tänk om jag också kunde hitta lite barmark...... men här har vi fortfarande massor av snö!
GRATTIS TILL BAMSE-MANNEN IDAG PÅ HANS 6-ÅRSDAG, från "Mormor" och "Morfar".
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

15 mars 2011 19:44

Hmm...
Vi har oxå såna snöfria gluggar, fast mest kring träd som stått i solgass, men tyvärr har vi nog kvar dubbelt så mycket snö som ni, fy bubblan säger jag bara!
Men du skulle nog trivas att bo här du...
Kramen

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

15 mars 2011 20:18

Var ute idag, oj så annorlunda. . Men idag var det skare, på gott o ont, det kommer info om det imorgon. Vi har full vinter, o den har lovat att stanna ett tag till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards