miian

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Mia - 1 mars 2011 08:15

Godmorgon!

Ny månad igen! Shit vad det går fort!

Snart är det 3 måndader sen jag o Lars beslutade oss för att

separera! Herregud! Känns som det var igår, o nästa sek känns det

som att det var för 100 år sen!


Sovit bra inatt, eller bra o bra, vaknade var 4e timme o fick medicinera mig,

men smärtan är helt ok nu, den överlever jag.


Tandis igår...  

 Hm, började bra, parkeringsautomaten funkade inte,

tänkte att nu ska jag väl även på en bot, men jag pratade med

en som jobbar vid tandläkaren, o vi löste det!


När jag kom upp för trappen så hon;

"Men Mia nu förstår jag att du har ont, eftersom du kommer

frivilligt! Jag är mycket stolt över dig"

Inte alla som är kändisar hos tandläkaren heller   


Fick träffa en ny tandis, en ung tjej, som lovade att vara

försiktigt, men samtidigt lovade hon mig att det kommer

göra ont. . . O ack så rätt hon hade!


De tog en bild, o det var inget bakom tanden, det hade jag

fiskat upp själv igår natt, men det syntes klart en ficka

bakom den, som det lätt fastnar mat i. .


O roten var vriden bakåt, så om /när tanden ska ur, så

kommer inte det bli en kul grej.

Hon gjorde ordentligt rent, över under bakom o på tanden.

Kändes som hon lyfte upp den o sprutade i medel

under tanden.

Jag grät inte! Eller tårarna rann, men det var av smärta,

ingen hysterisk gråtattack alltså!

Hurra!! Vad jag är duktig!


Hon pillade in en bomullssträng med medicin o smärtstillande

under tandköttet, den syns inte, inte mer än en liten flik

som jag ska ta tag i när jag ska dra ut den i morgon.


Jag har nu köpt en lite smal tandborste, o nån gel som jag ska

ha när jag borstar tänderna där bak, hon hade kunnat sålt vad

som helst till mig igår, för detta vill jag inte vara med om igen!


Never!


Alvedon OCH ipren ska jag äta för bästa effekt.

Det var bara inflamerat runt tanden, så penecilin var onödigt,

men ger det sig inte så behöver jag bara ringa så skriver

hon ut, utan att jag behöver åka in!


Jag vet inte varför jag har varit så rädd för tandläkare förrut,

de är ju gudomliga människor egentligen!

Tack så mycket för att ni behandlar mig så bra!


Hade såklart ont igår när jag kom där ifrån, o det sa hon att

jag skulle nog ha ett par dagar nu, efter denna behandling.

Slängde i mig Ipren o alvedon o la mig, trött efter nattens

icke sömn o ont i munnen, det gjorde att jag sov 2,5 timmar!


Ringde till chefen o sa att jag inte kunde gå på mötet,

o det känns så tråkigt, hade verkligen velat göra det,

men det gjorde för ont, för att jag skulle kunna koncentrera mig.


Efter middagsluren så tog jag o hundarna en promenad på

1.5 timme, underbart skönt ute, några minus, så det gick att

gå i skoterspåren!


Idag kommer brudarna till mig =)

Sover här, jag jobbar ikväll, så de tar hand om djuren o odjuren!


Hoppas att jag orkar tapetsera klart idag, för igår blev det inte

en enda tapetbit uppsatt =(


O om jag inte minns helt fel, så glömdes jag bort av en kär vän igår,

enda dagen som jag officiellt heter Maria. .

En viktig dag för mig o u!

Nu skäms du va???   


  


Ha en fin dag!


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards