miian

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Mia - 10 mars 2011 13:24

Kom till Malin strax efter 9 o möttes av detta:

  

En nyvaken sötproppa =)

Goaste skitungen som finns!


Jag tyckte inte Malin hade nog med vagn, barnmage o foglossningar,

hon fick även ta mina hundar, jag skulle ju fota!

 


Vantar är inte den bästa uppfinningen tycker Novalie!

Tur att hon har snören på dem,

annars hade vi fått plockat vantar x antal ggr =)

  Fina vovvar =)


  

  


Lejja hittade nått att rulla sig i.. Vad vet jag inte, skulle nog inte må

så mycket bättre av att veta det...

   


Mysigt var det iallafall, så mysigt så hon rullade ut på vägen

    


Bamse rullar sig i enbart snö, som han älskar, Lejja

hoppade upp till snusket igen =)

    


Mammas goa pojk!

    


  

  


Mammas goa tjej

   


Gammelfasters goa sötproppa

 


En liten puss o kram stund, eller var det torka bort snorstund... ?

     


Lejja hade full koll på allt idag, var beredd på att hon skulle sticka flera ggr,

men det gjorde hon inte

   


Usch, blött o skitigt!

  


Sötproppan blev en surproppa

  

Helt plötsligt ville lilla masken inte sitta i vagnen, tråcklade ur sig ur selen. .


Bamse går fint på sidan =)

  


Tack för en trevlig promenad Malin!

         

Av Mia - 10 mars 2011 07:21

Godmorgon!

Har kommit in i en sova oroligt period igen, tröttsamt!

Men hjärnan jobbar ju mycket så det är väl inte konstigt att

jag sover oroligt, den är ju inte van att tänka   


Vet inte hur jag ska lösa det för att få det lugnare omkring mig.

Har 2 "viktiga" uppdrag på jobbet, o de tar mycket tid,

o mycket tankeverksamhet, o jag tycker att det är kul o

intressant, men det är för mycket.


Jag vill ha uppdragen kvar, det är inte det, men hur ska man

orka? O inte ha dem o "bara" jobba vanligt, det kan jag inte heller,

räddningen var samordnarrollen, man fick känna sig lite "nyttig" igen,

nyttig är jag ju såklart på jobbet,  men de som vet vad jag talar om

förstår nog vad jag menar.


Jaja what ever, det blir väl lugnt om nått år eller 2


Fick ett samtal från en god vän igår, ett tråkigt samtal om hur snett det

kan bli, med fel människor omkring sig!


Hur ska man kunna bedöma en människa på några timmar?

vem som helst kan vara trevlig i några timmar,

tja många iallafall   

o sen visar det sig helt annat! usch o fy!



Hoppas verkligen att detta löser sig o din älskade vovve kommer

tillbaka till er, o att det blir lugn o ro!

Lögner o rykten sprids av en kvinna här i Falun,

ryktet nådde tom Toyota. . . Lars ringde o undrade


Jag tror inte ett ögonblick på detta!

 Synd bara att det kanske finns

folk som går på det.


En hund som tydligen enl kvinnan skulle vara

helt vanvårdad, skitig o full med tovor o bölder, veterinärbesiktning har

gjorts, o då skulle väl de sett nått! Det måste man göra strax innan

en hund byter hem, bra för alla parter.


Detta kort är taget dagen före fina vovven skulle flytta,

o jag tycker att hon ser väldigt fin ut!

  

Hoppas verkligen att det löser sig o att denna kvinna inte kommer 

trakassera er mer!

Hela familjen blir såklart påverkad av detta!


Jag skäms för att bo i samma kommun som henne!

Har god lust att åka o sno hunden av människan!

  



Idag ska jag iallafall träffa Malin o sötproppan, vi ska ut o motionera

vovvar o barnvagnen. Jag o Malin får väl ingen motion, iallafall

Malin, med den värkande kroppen så kan hon inte öka takten,

jag får väl gå fram o tillbaka brevid henne, så jag får lite puls då =)


Lilla Novalie, som just nu sitter o äter, (fb, mamma, då får man reda på saker ),

det är inte en vanlig syn, hon håller på med en diet inför

sommaren tror jag. .

Skitungen, goaste sötproppa som finns!

Ja o hennes mamma är inte så dum hon heller   


På lördag blir det ju kalas här för Bamse,

Lars o ev Sissi ( o Johan????) kommer o firar Bampemannen,

sen tar Lars med sig hundarna hem till sig, o jag hämtar

dem på söndag, när jag kommer med brudarna.


Voffsen brukar vara skittrötta efter en helg i stan, o det passar

väldigt bra att de blir trötta på måndag, för då har jag ju

handledning! Amanda slutar 13 då, så hon åker hit trots att

det är Lars vecka, Vilken tur att vi inte är osams o skulle

hålla blodigt på de reglerna!


Alltså löser sig måndagen för mig o dogsen!

Tack alla inblandade!

  


Nästa vecka får jag ev besök av en "gammal" vän, vi umgicks

mycket när Sissi var liten, var i samma mammagrupp,

sen fortsatte hon föda massa ungar, eller inte många egentligen,

men det blev inte att vi umgicks.

Hoppas att hon kommer, skulle vara trevligt =)

Dags att hämta mer kaffe, lyssna på Spring för livet, o spela

lite spel, innan jag far till Malin!


Jobbar kväll ikväll!


Må så gott everyhopa!


 Här kommer det en bild på SKITIGA HUNDAR =)

  

Suck snart är vi där igen. . .

 VINTER!!! HÅLL DIG FAST LÄNGE!!

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards