miian

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

18 Maj

Av Mia - 18 maj 2011 07:20

Godmorgon!

Vaknar upp till ett fantastiskt väder! Blå himmel o det blåser knappt!

Kanske det blir en tur med gräsklipparen idag då.

Skulle klippa igår, men då började det regna, jag la mig istället

o sov i 2 timmar!


Sover så lite på jobbet, lägger mig sent o var uppe redan halv 6

o jobbade. Skönt att få undan grejer när man inte har

så mycket personal o brukare omkring sig!

Det är en hel del som ska göras som samordnare,

o jag ligger lite efter, eftersom semesterschemat har varit prio 1.

Igår kom jag inte in på schemaprogrammet, så

då passade det bra med att göra allt annat då =)


Har ju möjlighet att sova till 5 i 7, men det vet jag inte när jag

gjorde sist. Sover på blå avd o då börjar man senare,

den andra avd så brukar jobbet börja tidigare.

Men de sista, 5-6 nätterna, så har jag nog varit uppe

tidigare, än de som jobbar på grön.


Eget val, o som sagt det är verkligen jätteskönt att man

kan få undan saker, det går mycket fortare att jobba

om de andra inte är vakna =)


Bamse började fälla igår! Ordentligt alltså!

Jag borstade o borstade, tog aldrig slut!

Han brukar inte gilla att bli borstad, men igår tyckte nog

han att det var skönt!

Bra om de får bort massa päls innan de ska till Lars nästa

gång, han har en svart snygg tygsoffa..


Råkade kolla in på tradera...

O "grattis du har vunnit auktionen" 2 mail kom det. .


Dessa capri jeans betalade jag 99kr för

 


O dessa jeans fick jag för 1 kr + porto =)

 


Jag är ju traderatorsk, ska inte titta in där egentligen,

går liksom inte bara kolla, man måste lägga ett bud..


Igår gjorde jag världens godaste mat!

Blev inte köttgryta, utan en gryta med fläskfile´

kina inspirerat! Snorgott!


La mig 21,10 o tydligen hade jag fått ett sms 21,27

det såg jag imorse! Pang, somnade vääldigt fort igår!


Idag ska gräsklipparen jobba, den kommer att få slita ont, det är

jättelångt gräs nu.

Men det gör jag senare....

Först är det ju bästa tiden på dygnet på ska avnjutas,

morgonpromenaden!

Igår var hundarna rena hela dagen!

... nästan då...

O sen vid sista vändan så flyger F'n i Lejja, varenda

vattenpöl toksprang hon i =)

Gick fram till dem, o sen studsade hon helt crazy i dem!

Tur att jag har en fön =)


Ledig idag, jobbar imorgon, ledig fre, jobbar lör, ledig sön,

jobbar mån- -  Skönt med varannandag =)


Ha en fin dag everyhopa!



 
 
carina jonsson

carina jonsson

18 maj 2011 09:25

Grattis bra pris på jeansen ;) snygga var dom också.Så himla skönt med sol i dag *ler,blåser en aning här.Ha en bra dag och sköt om dig / kramar om <3

http://www.svartangel.n.nu

Mia

19 maj 2011 09:00

Ska bli spännande att se dem! Hoppas att jag kan ha dem bara, annars får Amanda sig nya byxor =)

 
Mor

Mor

18 maj 2011 12:19

Tänk att man kan ha dynorna ute idag :)Snygga byxor! Vi håller tummarna för att Solen skiner resten av dagen, även om jag måste sova bort eftermiddagen.
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

Mia

19 maj 2011 09:00

Blev lite regn, precis när jag skulle ut med hundarna, men inte så farligt=)

 
Ingen bild

cb

18 maj 2011 12:30

Man ska sova när det är regn väder. Själv kan jag knappt tänka klart under lågtryck. Undrar i mitt stilla sinne hur jag ska sluta som pensionär?!

Mia

19 maj 2011 08:59

Haha är du redan i pensionstankar?? Iof så skulle det vara skönt att bli pensionär nu, alltså i denna ålder=)

 
Katrin

Katrin

18 maj 2011 18:10

Tradera har jag bara testat en gång.. och då sa jag aldrig igen!! hihi hittills har jag hållt det! Men verkar va bra fynd du gjort om dom bara passar också. Såg på fb att du fått gräset klippt, du bara fortsätter att imponera... som jag brukar säga: Tjejer kan!!!
kramisar

http://chevyhill.zoomin.se

Mia

19 maj 2011 08:59

Japp gräset blev klippt tillslut! Tog det på klipparen på det högsta så det blir väl en repis snart. . .

 
Ingen bild

annkie

18 maj 2011 20:05

Oj vad jag har mycket att läsa igen här inne =P Hinner bara ögna igenom lite snabbt samt beundra alla toppenfina foton av hundar & söta ungar, för nu är det en hel kö som suckande väntar på att få datorn, är visst inte bara jag som lider av cyberabstinens här hemma =)

Kram på dig & vovvarna<3<3<3

Mia

19 maj 2011 08:58

Usch va tråkigt att vara utan dator! Hoppas att det löser sig snabbt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards