miian

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Mia - 20 mars 2011 07:22

Godmorgon!

Grattis till min älskade vän Ulrika, som fyller år idag!

  


Vilken trevlig kväll det blev i fredags!

O jag lyckades göra mat som mina gäster kunde t.om äta upp =)

Hurra!

Nu var det verkligen ingen svår maträtt, grannen hade rätt!

Jag tog fläskytterfile, la den skivad i en ugnsform.

Blandade ½ dl soya, 3 dl grädde, 2 dl creime freish

1 tsk sambal oelek.

Häll på såsen, in i ugn 200 gr i 1 timme!

Inte försteka eller så.

Vi åt färsk pasta till det, väldigt gott!


Kom hem vid 3 o stupade i sängen =)

Jag o Tiger tog sovmorgon o jag låg nästan hela dagen,

o kollade på tv, inte dålig eller så, men jag hade bestämt

mig att det skulle bli en sån dag!


Min "nya" grannfru kom o knackade på, de har bott i Sörbo ett

bra tag, men det har inte blivit så att vi har hälsat.

Hon är hundrädd. .

Tur att jag varit upp o tvättat bort sminket på morgonen iallafall,

såg nog inte så fräsch ut! Haha


På kvällen slog godissuget till.

Jag åkte o handlade, o köpte med lite fika till

Hgården gänget.

Hundarna blev såå glada över att se sin mamma!

O när jag sen skulle åka så sa jag Hejdå, syns imorgon,

o de låg kvar i vardagsrummet!

De är så kloka de små liven   


Idag börjar jag jobba efter 1 veckas ledighet, känns inte som

jag kommer att stå o hoppa o vara urlycklig för att

börja jobba igen. . Kan tänka mig att jag har massa saker

som jag nu ligger efter med. Har inte kollat mail eller

så under hela veckan.

Hoppas det inte är nått som var akut.

Men samordnarrollen ska göras på arbetstid, i den

mån det går såklart, o det tog jag fasta på denna vecka =)


Hittade en sån bra text i en blogg.

Har frågat om jag fått lånat den, o fått klartecken!

Tack!


  


Ha en fin dag everyhopa!



kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards