miian

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Mia - 7 mars 2011 13:48

Att jag inte lär mig!

PLANERA inget!


Hade ju lite planer imorgon, mor o far skulle komma hit,

vi skulle måla o jag har köpt grejer till tårta, tänkte ju fira pappsen

imorgon.


Men ett samtal vände allt.

Måste på ett akutmöte imorgon på fm, o det hade väl varit ok,

men sen fattas det folk på em, o jag skulle börja kl 16,

nu blev det 13,30 istället, 

( jag vet Teresa!!! )

om mötet är klart vill säga.


Nu är det dags att söka jobb som plantsättare i Älvdalen!!



Åå normalt hade jag tagit det helt ok, men nu känns det inte kul.

börjar alltså 9,15 imorgon o slutar 12 på ons,

jobbar kväll tors, fredag LEDIG O SÅ SKA DET BLI!!


Lördag firar vi Bamse, han fyller 6 år, då kommer mor o far

hit, vi får måla o fira pappa då.

O söndag så jobbar jag.

Det var min vecka det!

Nästa vecka ska väl bli lugn????


Nästa vecka Har jag bara möte på måndag o jobbar söndag,  vad jag vet. . .



  




Av Mia - 7 mars 2011 07:30

Godmorgon!

Idag grattar jag min kära far som fyller år!

Hipphipp hurra!!

  

Blir ingen utflykt dit idag =( Brudarna slutar så sent.

Men jag tänkte jag skulle kompensera det med att göra

en tårta tills imorgon, då de kommer hit!


Igår hade jag en trevlig dag.

Brudarna o hundarna kom vid 14,30

RASSEL!!!

Bamse o Lejja flyger in o letar efter sin mamma!

Så härligt att se!

Amanda var också snabb, men inte som hundarna   


Vi o Lars åkte till min kompis dotter o blev bjudna på fika,

o fika, ja det fanns det att välja på, det var som ett

konditori, jisses va de hade pysslat!

Sissi kom också dit! Så trevligt att hela familjen Norman är

samlad!

Vi åkte hem o käkade sen.

Men Sissi hade såklart inte tid att komma hit o äta mat med oss. .

Vi käkade skinkstek med potatis, det är faktiskt roligare

att göra mat nu förtiden, eller hm, varannanvecka då, annars

är det ju inte så kul   


Ska faktiskt ge mig på att göra lasagne i veckan!

Det har jag aldrig gjort, det brukar vara Lars uppgift det,

men nu är jag vansinnigt sugen på det, o då får man lösa

uppgiften då!


Hundarna hade skött sig hos Lars, förutom att de tröttnat på

grannhunden som tjaffsat med dem.

Mötte dem en gång, o den lilla skiten levde rövare,

o nu hade tydligen mina tyckt att det var nog!

Undra om den lilla skiten kommer mucka med dessa nå mer?

De var såklart inte fram till honom, men han hade fått höra

både det ena o det andra   


O Bamse hade upptäckt att det åker bilar under huset!

Haha han hade stått o kollat på ballkongen,  när nån skulle in i garaget,

det var märkligt!¨


När vi var på semester förra året så stog vi o kollade på

båtar som slussades, o Bamse stog o kollade o var så

facinerad!

Goa killen!


Letade efter det kortet, men då hade vi ju en bärbardator,

så korten är inte här. .

Hittade detta istället:

 

Lejja fick en slöja på sig, o Myzak tyckte det var det töntigste han varit

med om, den skulle flisas sönder =)


Såg både bilder o film på älskade Myzak idag
  

Han lär ut lillebror hur man snuttar!

Det är så skönt att se att Myzak slappnar av!

Han snuttar inte om han inte mår bra =)

Filmen som jag såg, där snuttade Myzak o lilla Pogo vimsade

runt med en leksak, har inte lärt sig än!


Myzak har visst fått en till kompis;

 

Ser ut som våran Plus, hans liv har inte ändrats så drastiskt,

förutom att han bor i ett slott, o de pratar finska då       


  

O att Myzak STÅR o äter är ju märkligt att se!
Han låg alltid på köksgolvet o sen skulle matskålen ställas mellan hans

framben när han lagt sig till rätta!

Saknar han så det gör ont!

Min älskade grabb!

 Finaste allt!


Åå va jag skulle vilja träffa dig!

Just nu känns det som jag snart vill åka över till dig o

bara pussa o pussa på dig, men skulle jag orka det?

Kommer aldrig få en hund som dig igen, Myzak!

Ultimata Ässet i ärmen, det är du det!


Saknaden skär i mitt hjärta, o det blir större o större hål

för var dag!

  

Jag har två makalösa hundar kvar, men de kan inte jämnföras med dig,

de klarar inte det du klarade!

De är de bästa hundarna här hemma, men du var bäst på allt!


Vill ha mitt Sörbogäng tillbaka!!

 

Men jag vet att det inte går, även om det skulle ringa o sägas att

de ska omplaceras, "vill du ha tillbaka dem", så skulle det inte gå!

Det vet jag ju!


Nån som också är nöjd med livet är Tiger;

  

Han ligger i min säng hela dagarna, o hela nätterna, är bara upp en

vända o käkar mat, eller kollar på fåglarna, genom fönstret då.

Han har inte varit ute på säkert 5 dygn nu!


Får många frågor om skilsmässan varit/är jobbig,

o jag kan ärligt svara, att det värsta med det är att jag gav upp

hundarna! Den smärtan är det värsta som jag varit med om,

o det var Mitt beslut, Lars ville att jag skulle prova att ha dem kvar.


Sen tycker jag inte att det varit så jobbigt, såklart förvirrande, men

eftersom vi är vänner, så känns det inte så konstigt.

Hade ju varit betydligt skitjobbigt om vi hade varit osams.


Det var dags att gå vidare, hade nog varit det ett tag, men ingen

"orkade" ta steget, tror jag.

Nu är vi bästa vänner, o det har vi planerat att fortsätta vara.


O jag vet inte om jag är blind, men jag har inte sett att det

påverkat brudarna nått alls!

O de säger, o det syns, att de mår bra.

Bästa tjejerna!

  


Men visst är det konstigt att tänka på att man är singel!

O skulle inte det vara konstigt att tänka så, då var ju det MYCKET konstigt!

Det var ju nåra år sen sist!


Men jag mår bra! Ingen får tro nått annat.

Jag är nöjd med mitt liv, o jag är även nöjd med mitt fd liv, det

är inget som suddats ut, för att glömmas!

Vi har haft det bra i 23 år, så varför ska det glömmas??


Ha en fin dag!


Måste förresten lägga in en till låt, eftersom det var så lätt CB.. =)

Jag tyckte att detta är en glad, trallvänlig låt, men det är ju inte det när man

lyssnar på texten..



O detta är inte ett kryptiskt meddelande   

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards