miian

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Mia - 5 mars 2011 07:19

Godmorgon!

Huset kryllar just nu av katter, känns det som iallafall. .


Alla 3 som varit ute i natt, har kommit in, o det är full fart.

Tiger har sovit sött brevid mig, väckte mig vid 5 o ville fjäska bara. .

Katter är ju nattdjur, ska ju vara iallafall, vad är då Tiger?

Han sover sött hela nätterna, förutom en kort fjäskisstund då.


Annars är det tyst, hur kan det märkas så mycket att hundarna inte

är hemma? Vid den här tiden sover de ju så de märks ju inte

av ändå!

Märkligt!


Ringde försäkringsbolaget igår, o det var för 2 månader,

om jag läst lite bättre så stog det så, fick jag till svar. .

Sen var det flera onödiga försäkringar, bla lillstugan, den behöver

inte vara försäkrad, den kommer aldrig att fixas upp, snarare

fixas ner, i avgrunden.


Sen var det 1 tilläggsförsäkring, som gjorde att jag fick en

billigare självrisk, 750 istället för 1500, men den känns inte

heller aktuell, är ju skitdålig på att utnyttja försäkringarna,

betalar bara massa pengar för dem.


Nu blev det en summa på lite över  300 kr i månaden, 3700

tror jag den skulle kosta per år.

Ska kolla med länsförsäkringar, men om jag har både bil

o hus på folksam så fick jag avdrag på 500 kr.

Det måste jag ju ta med i beräkningen, sen när jag kollar.

Folksam har den bästa billigaste bilförsäkringen till mig iallafall.


Roligt att komma till jobbet igår o se att jag fått semester den 18 mars!!

PARTY!!

Ska bli så kul, mina kusiner kommer o vi käkar lite, o sen är det

tänkt att vi ska bege oss till stan!

Första partyt som singel på över 23 år!

Jisses! Hur är man då??


Ja inte kommer det märkas på mig, jag är inte ute efter att

hitta nån ny, gud va drygt!


Nä jag är nöjd med mitt liv idag, passar mig jättebra!

Svor iof lite över Lars när jag fixade hallen, skulle skruva upp några

skruvjä*lar o det krånglade.   


Sånt brukade ju han få ta hand om, krångliga skruvar är

det värsta som finns när man håller på med nått!


Men annars går det bra, för både mig o brudarna!

O för Lars med, såklart!


Imorgon kommer tjejerna hem till mig igen, man märker

vad tiden rusar iväg när man har så här varannanvecka,

poff så är det söndag igen!


Vi är bjudna på kalas imorgon hela familjen Norman,

så de kommer tidigare, har blivit så har vi har bytt på kvällen annars.

Sen har jag tänkt bjuda på lite mat, kan ju vara gott med det

också. .

Denna vecka har inte varit den bästa i matväg, det bästa har varit

 Mc donalds =)

Javisst ja pyttipanna har jag ätit också!

Igår blev det bullar o fanta till frukost, nudlar till middag, o

jordnötter o en öl efter jobbet =)

Haha vilken matdag va?


Jag o dogsen var ute på en långprommis igår, i ett skoterspår,

det började fint, en skoteråkare som tydligen hade precis fått

sin skoter, för den hade åkte hur långt som helst, o ville verkligen

inte åka i samma spår, andra spår brukar ju tillslut gå ihop,

men inte detta. Vi gick o gick, sen började det regna, o spåret blev

mjukare o mjukare! Har faktiskt träningsvärk i låret idag,

av allt pulsande!

Hundarna var tvärslut efter den prommisen, de hade ju varit av

spåret lite då o då, massa djurspår att följa, så de hade haft

en jobbigare prommis än mig!


Idag blir det ingen långpromenad, idag blir det jobb.

Slutar 8.15 imorgon o då ska jag direkt åka o handla.


O fick just se att tapeterna som vi beställde för ett bra tag sen, till

hallen inte skulle komma in förrän den 23!!

De hade glömt att berätta det för mamma!!

Skitställe!

Jag har ju verkligen velat haft det klart innan den 18 när jag får gäster!

Undra om man kan byta ut dem mot några andra, som kommer snabbare,

för samma pengar alltså!

Nån service borde de allt stå för, annars skickar jag in min

prutar pappa, han kan nog ordna så jag får en ny matta

då också =)

Pappsen som fyller år snart, på måndag närmare bestämt,

får fira han på tis då de kommer hit, då tar de med sig hundarna

hem, jag jobbar natt o har möte direkt efter natten då.


Ha en fin dag everyhopa!


Bilder tagna för precis ett år sen;

  


    

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards