miian

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Mia - 11 mars 2011 17:30

Här är det barmark!

 


Hehe inte överallt då, några fläckar lite här o var....  

Här är väl mer sanning;

                

Gillar ju detta bättre jag då. . Tänk va kladdigt det kommer att bli

på min skogsväg när det smälter. .

 USCH!!


 Fina tuffsiga rumpor  


Intressanta spår:

  Mycket intressant! 


Lejjas jaktlust är helt galet mycket nu, Bamse väntar o väntar......


Å när hon väl beslutat sig för att komma till oss, så var det nått annat

som luktade sååååå gott

  


Suck!!

 

Tjohoo! Nu är jag klar!

  


En grej

  


Nån vänlig själ har nog sett mig pulsa i snön, o har plogat upp en väg

till mig!! Tack!

            


Tur att man inte har fågelhundar....

  


Hm.. Lejja vet inte om att leonberger INTE är fågelhundar

   


Jag o Bamse tröttnade på hennes galenskaper, o jag

kopplade henne. Bamse tog tag i kopplet, o såg till att hon

inte skulle hitta på nå mer dumheter;

   


Duktiga Bamse!

   


En killkompis ringde o ville hälsa på idag, det var typ 100 år sen sist,

o efter ett tag så ringde Lars, var på väg hem från västerås,

o ville hälsa på. Vi allihopa käkade varma mackor, o Lars hade med

sig breezer till mig! tack snälla!!

MUMS!!


Jag o Lars var ut med hundarna, o sen skulle han åka hem,

o denna gång sa han hejdå till dem, o nu väntar inte Bamse på honom!

Förra gången sa han inte hejdå på riktigt o då låg Bamse ute hela

kvällen o väntade på honom.


En annan vän ringde nyss, o sa att hon o hennes hund var ev

utbeodrade till Japan, de var på väg till arlanda för att få nya order där!

Jisses! De är jätteduktiga o mycket utbildade, men inte hade man

väl trott att det skulle bli utbeordning för dem!
Mycket bra o fint gjort av dem!

Även om de inte kommer iväg, så är det så strongt gjort av dem

Stor eloge!!

  


Nu är det lugnt i huset, Mandi har redan lagt sig, är inte så pigg.

Mamma o Pappa kommer imorgon o vi ska måla dörrar.

Ska klippa pappsepups också, o baka en tårta till honom,

så vi får fira honom.

O en annan fyller också år imorgon   

Sissi o Lars kommer o grattar Bamse på em =)


Ha en fin fredagskväll!

Av Mia - 11 mars 2011 07:28

Godmorgon!

04,40... Det är tydligen min vakna tid nu!

Jaja, det går åt rätt håll, jag sorterar hjärnan o jag tror att

jag har lagt allt i rätt fack, nu ska det bara göras också   

Jag vet att inte Rom byggdes på en dag, men med cellerna i rätt

fack så känns det bättre, det är bara att vänta ut tiden!


Igår hade jag en makalös kväll på jobbet, allt klaffade

perfekt, o jag hann med alla mina extra uppgifter under

passet, utan det påverkade varken mig eller nån annan!

Jag gillar när det går "undan", tycker inte om dötid, det stressar mig.


Alltså visst är det skönt att inte ha nått att göra ibland,

som vi hade förrut, då hade vi massa tid för att sitta ner

o ta det lugnt på jobbet.

Men när man är stressad, så blir det mer stressande att inte

ha nått att göra, eller man o man, det kan inte jag svara för,

JAG känner så.


Längtar efter nästa vecka, det kommer ju låta konstigt det jag nu skriver.

Men 5 dagars ledighet ska bli så skönt!

(lite tvärtemot vad jag skrev nyss alltså)

Varva ner, o INTE ha ett enda möte som jag ska på, förutom måndagen,

men min 5 dagars ledighet är räknad från tis.


O sen har jag ju en resa att se fram emot   

Haha fasiken va skönt det skulle vara att få åka med

mix megalpol planet!

  


Tack alla som nominerat mig! 2 st vet jag, men ni andra?

Har flera nomineringar, hoppas hoppas att jag får åka,

min hjärna har tydligen redan sett till att jag ska åka,

för den veckan skulle inte vara svår att få ledigt, passen

som jag lagt tidigare, stämmer jättebra för en resa!

Märkligt!

O Lars barnvecka är det också, annars hade jag ju såklart inte

kunnat åka   



Hunden som jag skrev om igår är nu hemma hos uppfödaren igen!

Skönt att DET ordnade sig iallafall, nu hoppas jag att det blir lugnt,

o att alla leonbergerkennlar är uppmärksammad på denna kvinna,

om hon skulle ringa o vilja ha en hund!


Eller det gäller ju alla raser såklart, men nu är det leonberger som

hon verkar vara mest intresserad av!

O vem är inte det?


Perfekta rasen!

 Ska jag ha nån mer hund efter dessa,

så känns det då inte som att jag kommer byta ras.

Jag har alltid varit en hanhundsmänniska, men efter Lejpipejpi

så har jag ändrat mig, vet inte om det är för att hon är så speciell,

o tyr sig så mycket till mig, men de verkar mjukare, tikarna alltså.


Bamse fyller 6 imorgon, hu! Vill stoppa tiden, 6 år,

det betyder att han bara har 59 år kvar, han har ju lovat mig att

bli 65. .


Jag frågade brudarna nu på morgonen vad vi ska äta ikväll,

"det får du bestämma" hm... Som de andra dagarna i veckan då.

Är sugen på tacos, vi får se om det kommer bli det,

eller så blir det inte det!


Ha en fin dag everyhopa!




Några kloka ord på vägen:


"Stop, don't say that it's impossible
'Cause I know it's possible
Though I know you never look my way
I can say; you will one day
I can say you will one day


Spread the news I'm gonna take the fight
For the spotlight, day and night
I can take this to the number one
Be someone, before you're gone
Be someone before you're gone"


  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards