miian

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Mia - 4 mars 2011 21:47

Usch o fy va tomt det är!

  

Kommer hem efter jobbet till ett tomt hus!

Inga hundar som river hallen, ingen Bamse som stoppar allt i sin mun,

ingen Lejja som går omkring o är så lycklig över att se sin mamma.


Detta är det jobbigaste med seperationen, det är att mina vovvar

inte är hemma hos mig jämt!

2 ynka helger i månaden, det ska väl gå bra, men nä, det är inte kul!


Brudarna saknar jag såklart, men de brukar inte föra ett sånt

väsen när jag kommer hem   


Det är tur i oturen att jag inte har Myzak o Gizmo kvar,

då skulle det verkligen märkas när de inte var hemma.

4 galenpannor som studsade i hallen =)

Myzak som slog ner allt han kom åt, Gizmo

som vimsade runt o visste inte vad han skulle göra,

då bet han en i rumpan, eller så åkte Lejja på lite däng


  


Tänk att jag har haft 4 hundar, känns som en evighet sen!

Det är lugnare nu, det kan jag inte säga nått annat om,

o promenaderna är ju gudomliga, två små hundar kvar,

känner sånt självförtroende när jag går med dem, så inget är läskigt


  

Kan inte förstå att man haft problem, med framför allt Bamse förrut,

Tack Myzak att du fixade självförtroendet för mig!


Allt är litet om man jämnför med dig =)

  

Min snaggade Myzak   


Vad jag förstod så är det utställningshelg för Klumpen i helgen,

håller tummarna för Myzak o Marleena!


Nu har jag slängt ut 3 av 4 katter, så inatt ska jag väl få sova gott =)

Lite dumt är det, för nu vill väl alla de andra in imorgon, o jag

far till jobbet 8,56 o kommer inte hem förrän 24 timmar senare.


Till mina brudar;

Godnattsovsågottsynspåsöndagälskarerjättemycket!


Så låter ramsan Mia, den har du nog inte förstått tidigare, fast iof

säger vi imorgon då!


Go natt!




Av Mia - 4 mars 2011 08:34

   Godmorgon!

Inte en enda tablett igår!! Hurra! Det är inte helt smärtfritt i tandköttet,

men det är helt överkomligt!


Igår gick grannfrun med ut på morgonpromenaden, vi var ut på

isen, solen sken, o det var riktigt varmt!

Kanske det är dags att leta efter nån

tunnare hundjacka, lite väl varmt att ha samma kläder som man har

vid 30 minus, o det är 5 plus o strålande sol =)

Sen bestämde jag mig för att hallf*n ska bli klar.

O det blev den!

Suddiga bilder, tydligen har autofokusen slutat fungera på kameran,

så bilderna blir därefter. . .

Före;


Efter

  


Transportsträckan är lite fräschare nu =)

  


Sålänge jag inte har bestämt mig vad för kort jag ska ha

i ramarna så blir det tapet =)

Ska köpa nya ramar senare, men det får bli ett annat ljusår


En liten söt byrå kom upp på väggen

     


O sen, Sandras hylla har fått ny färg

  


Nu är det "bara" dörrarna kvar, de ska bli vita.

O det är ju inte bara det. . .


Skillnaden är ju inte enorm, det var ju ljusa tapeter förrut, men nu

är det tapetserat hela hallen, det var ju lite si o så med det . .

Dörren längst bort, har blivit flyttad en gång, o den tapeten stämde

ju inte med tapeten i hallen, o så fick det bli i många år. .


Jag är skitnöjd iallafall, o nu kommer det dröja miljader år innan

det blir ny tapet i hallen, för den är inte kul att tapetsera!


O framför allt, nästa tapet blir inte mönster på! Hade ju varit betydligt

lättare att haft en vanlig omönstrad tapet!


Fick en trevlig överraskning igår, kollade bankkontot,

87 kr kvar! SHIT!

Visste att det skulle bli en lite snålare månad, men inte så!

Men det var draget från fel konto, måste lösa detta med Lars,

han står ju med på mitt lönekonto, o så länge han gör det,

bara av ren lathet av oss, har inte varit till banken, så kan inte

jag ändra dragningar från olika konton.

Nu kan jag ju leka att jag har bara 87 kr kvar så kommer jag ju spara

massa pengar =)


En annan sak, fick husförsäkringsräkningen.

Har bara tagit över det, Lars namn har tagits bort o mitt namn har

blivit dit skrivet.

Jag tänkte ju inte på summan, det är ju nått man behöver ha,

men sen när jag såg att de drog 800 så blev jag lite fundersam,

800 i månaden!

Jag bor väl för 17 inte i ett slott??

Kollade på nätet o enligt deras schablon så ska jag betala

ca 2900 per år!

Måste ringa till dem idag o höra.


Nu börjar mina fina promenadvägar minskas!

Jä*la värme!!

Provade att gå i ett skoterspår igår kväll, men det gick inte så bra!

Suck, våren kommer ju aldrig såhär tidigt, så varför ska det

krångla o smälta nu??


Ha en fin dag!

Jag jobbar ikväll, o dogsen hämtas av Lars, kommer hem på söndag.


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards