miian

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

10 Mars

Av Mia - 10 mars 2011 07:21

Godmorgon!

Har kommit in i en sova oroligt period igen, tröttsamt!

Men hjärnan jobbar ju mycket så det är väl inte konstigt att

jag sover oroligt, den är ju inte van att tänka   


Vet inte hur jag ska lösa det för att få det lugnare omkring mig.

Har 2 "viktiga" uppdrag på jobbet, o de tar mycket tid,

o mycket tankeverksamhet, o jag tycker att det är kul o

intressant, men det är för mycket.


Jag vill ha uppdragen kvar, det är inte det, men hur ska man

orka? O inte ha dem o "bara" jobba vanligt, det kan jag inte heller,

räddningen var samordnarrollen, man fick känna sig lite "nyttig" igen,

nyttig är jag ju såklart på jobbet,  men de som vet vad jag talar om

förstår nog vad jag menar.


Jaja what ever, det blir väl lugnt om nått år eller 2


Fick ett samtal från en god vän igår, ett tråkigt samtal om hur snett det

kan bli, med fel människor omkring sig!


Hur ska man kunna bedöma en människa på några timmar?

vem som helst kan vara trevlig i några timmar,

tja många iallafall   

o sen visar det sig helt annat! usch o fy!



Hoppas verkligen att detta löser sig o din älskade vovve kommer

tillbaka till er, o att det blir lugn o ro!

Lögner o rykten sprids av en kvinna här i Falun,

ryktet nådde tom Toyota. . . Lars ringde o undrade


Jag tror inte ett ögonblick på detta!

 Synd bara att det kanske finns

folk som går på det.


En hund som tydligen enl kvinnan skulle vara

helt vanvårdad, skitig o full med tovor o bölder, veterinärbesiktning har

gjorts, o då skulle väl de sett nått! Det måste man göra strax innan

en hund byter hem, bra för alla parter.


Detta kort är taget dagen före fina vovven skulle flytta,

o jag tycker att hon ser väldigt fin ut!

  

Hoppas verkligen att det löser sig o att denna kvinna inte kommer 

trakassera er mer!

Hela familjen blir såklart påverkad av detta!


Jag skäms för att bo i samma kommun som henne!

Har god lust att åka o sno hunden av människan!

  



Idag ska jag iallafall träffa Malin o sötproppan, vi ska ut o motionera

vovvar o barnvagnen. Jag o Malin får väl ingen motion, iallafall

Malin, med den värkande kroppen så kan hon inte öka takten,

jag får väl gå fram o tillbaka brevid henne, så jag får lite puls då =)


Lilla Novalie, som just nu sitter o äter, (fb, mamma, då får man reda på saker ),

det är inte en vanlig syn, hon håller på med en diet inför

sommaren tror jag. .

Skitungen, goaste sötproppa som finns!

Ja o hennes mamma är inte så dum hon heller   


På lördag blir det ju kalas här för Bamse,

Lars o ev Sissi ( o Johan????) kommer o firar Bampemannen,

sen tar Lars med sig hundarna hem till sig, o jag hämtar

dem på söndag, när jag kommer med brudarna.


Voffsen brukar vara skittrötta efter en helg i stan, o det passar

väldigt bra att de blir trötta på måndag, för då har jag ju

handledning! Amanda slutar 13 då, så hon åker hit trots att

det är Lars vecka, Vilken tur att vi inte är osams o skulle

hålla blodigt på de reglerna!


Alltså löser sig måndagen för mig o dogsen!

Tack alla inblandade!

  


Nästa vecka får jag ev besök av en "gammal" vän, vi umgicks

mycket när Sissi var liten, var i samma mammagrupp,

sen fortsatte hon föda massa ungar, eller inte många egentligen,

men det blev inte att vi umgicks.

Hoppas att hon kommer, skulle vara trevligt =)

Dags att hämta mer kaffe, lyssna på Spring för livet, o spela

lite spel, innan jag far till Malin!


Jobbar kväll ikväll!


Må så gott everyhopa!


 Här kommer det en bild på SKITIGA HUNDAR =)

  

Suck snart är vi där igen. . .

 VINTER!!! HÅLL DIG FAST LÄNGE!!

 
 
Ingen bild

cb

10 mars 2011 08:46

Well goodmorning! Ja du. Det man ser precis för sekunden är inte alltid en rättvis bild av det stora hela. Det är lätt att göra sig en bedömning precis där och då, men det blir oftast orättvist för alla inblandade. Du kan hälsa den där kvinnan att hon kanske borde sköta sig själv och skita i andra lite mer ;-)

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

10 mars 2011 09:17

Så blir det när människor har för lite att göra och en massa tid för skitprat.
Jag blir såå less på såna!

Är det boken "Spring för livet"? du ska lyssna på?
Den tyckte jag var lite udda, minst sagt.
Ha en braig dag med vovvar, sötproppa o Mamma Ma.
Kramen

http://benson-soccer.zoomin.se

 
Ingen bild

S

10 mars 2011 09:51

SUCK!!! Kärringar!! Undrar om det finns nån frizon där man slipper sånt där gnöl. Blä vad jag är urless på sånt....Men som sagt har man för mycket tid till ingenting, så är det tydligen lag på att tiden ska fyllas med massa skit istället för att att ta tag i sitt eget liv. Ha en bra dag nu min fina vän, och NJUT av dina lediga timmar. Du vet att du är värd bara det bästa!!PUSSILUSS

 
Katrin

Katrin

10 mars 2011 11:12

Ryktesspridning är ett riktigt elände... Man ska alltid komma ihåg att det finns minst 2 versioner av allt... kanske lättare om alla höll tyst med vad man hört tills man hört även den andra sidan... men tyvärr behövs det bara lite smaskiga detaljer så går rykten som en löpeld. Folk måste lära sej att ifrågasätta det dom hör!!
Ha d gott på prommisen och spring inte ifrån Malin, kramisar ;-)

http://chevyhill.zoomin.se

 
Ingen bild

Mia

10 mars 2011 12:43

Hunden på bilden ser inte vanvårdad ut, inte i mitt tycke. Hade den varit vanvårdad hade den inte haft så välansade tassar.

 
Ingen bild

Annkie

10 mars 2011 14:45

Ja jisses...Hörde historien om den hunden & åter igen så är jag såå glad över att jag inte är uppfödare eller behöver omplacera en hund med tanke på vilka djävla idioter det finns där ute =P

Må så gott<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards