miian

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Måling på tapeten idag =)

Av Mia - 26 februari 2011 18:41

Halloj!

Nu är taket i badrummet målat, jättebra!

O även en blomma o lite på gardinen...

Jag höll på att måla lister ihallen o hör en dunderbrak i badrummet.

Tittade in, såg min mamma sitta på golvet o höll krampaktikt i

färgbyttan. Stolen hade pajjat!!

Hon kommer nog vara väldigt färgglad imorgon.

Hon tyckte att det kändes som hon brytit ett ben i handen,

revbenen fått en smäll o benen var också rejält utsatta!

Men envis som hon är, så skulle hon promt upp på en stol

o måla klart taket!


Jag fick tag i tapet till hallen idag, o herrejä*lar va fin den är,

mycket finare än jag trodde!

Jag är så glad att jag inte valde nån annan för att den inte

fanns igår! Bra att ha lite tålamod ibland!

Har satt upp 3 vårder för att testa hur det blir,

o nu kan jag inte göra mer, har ingen lampa i det rummet jag

håller till i när jag fixar med tapeter.


Tålamod ja... Ibland har jag det o ibland lika med 0!

Tv'n funkar igen.. Tack vare Lars lugn, han väntade in

blinkandet o det var visst bara en uppdatering som behövdes,

för nu funkar det igen!

Bra! Då får vi se melodifestivalen på stora tvn!

Inte för att jag tycker att det är nått att se nuförtiden,

förra omgången var ju skitdålig!

Hoppas att det blir nån bra idag då!


Ha en bra kväll =)


 
 
Annica

Annica

26 februari 2011 19:23

ojoj hoppas din mamma inte blir allt för färgglad o att handen klarade sej...
men wow inte dåligt att få ner el räkningen såå mycket...mm...man kanske ska tänka till lite:) tack för tipsen Mia:)
ta bild när du är färdig med målning o tapetsering sen....nyfiken att se hur fint det blev:)
ha en skön kväll...med melodifestival bla:)))

http://leonland

Mia

27 februari 2011 08:26

Ja man har slarvat mycket med elen märkte jag, o det är ju inget som märks egentligen, jo att jag har kutat ut o in till vedbon miljader ggr mer än vad jag brukar =P
Bild på ett smakprov kommer sen =)

 
Katrin

Katrin

26 februari 2011 19:33

Hoppas verkligen att Ulla klara sej undan med lite färgstänk o lite ömhet här o där... kunde gått riktigt illa ju :(
Ska bli kul att få se nya tapeten när du e färdig!
Ja visst syns det om man tänker till med det där med elförbrukningen. Själv fick jag min räkning för dec+jan och den sluta på 5300.-, vilket jag e helt nöjd med med tanke på vintern vi haft.
Här blir det oxå melodifestival... hrmf... har Tilde här som gäst och det är inte lönt att jag säger att jag vill se nåt annat!
Ha d gott, kramis

http://chevyhill.zoomin.se

Mia

27 februari 2011 08:25

Jag hade såklart hoppats att det skulle göra lite skillnad, med alla insattser som vi gjort, men inte så mycket =) Det var roligt!
ska ta kort sen så du får se ett smakprov!

 
Mor

Mor

27 februari 2011 01:51

Det var som jag sa..... jag skulle varit 5 cm längre så jag sluppit stolen :)Sitter här redan nu för det värker så förb-t i långfingret :)Ena knät är svart, smalbenet på det andra benet är också i samma kulör......men jag tycker jag var riktigt skicklig som lyckades hålla kvar all färg i tråget!Revbenen är ömma, men sitter nog ihop.
Jag hade nog en "sån" dag igår, för när vi kom hem skulle jag kika på Melodifestivalen, och vad hände: Jo, strömmen gick, bara hos oss, så vi fick ringa Blge Energi. Hur dom fixade el, vet jag inte.... jag tröttnade på den här dagen och gick och la mej :):)
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

Mia

27 februari 2011 08:24

Usch ja, det hade kunnat sluta riktigt illa, det var tur att du höll i burken så hårt, annnars hade väl du dammat in i elementet också =P
Det blev i allafall jättebra, o det behövs inte målas igen! Bra va?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards