miian

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

7 feb

Av Mia - 7 februari 2011 07:21

Godmorgon!

 

Inatt har jag sovit gott =)

Kom hem strax efter 21 igår,

till två överlyckliga hundar, men så trötta!

 De hälsade o sen var det godnatt för dem på

en gång!

 

Har varit en jobbig helg för dem tydligen!

Varit på Runndagarna o promenerat på isen,

massa folk o nya intryck!

 

Skönt att ha dem hemma igen.

Brudarna är jag ju van att ha borta på dagarna,

men inte mina hundar!

 

Det kommer bli svårt, men jag kan inte ha

dem varannan helg, då skulle jag bli galen,

räcker med de timmar

som jag kommer lämna dem själva ändå.

 

Verkar iallafall som att mitt braiga barn o hundschema

kommer att gå igenom helt nästa period   

Startar den 7 mars

 

Några p möten o handledningar som det blir

problem med, men jag har inte lagt kvällar efter

de passen, så om det inte löser sig med hundarna så

får jag ge dem miljader tid efter dessa turer då.

De klarar sig!

 

Nästa vecka har jag 3 kvällar, o brudarna är hos Lars,

Måndag har jag även handledning, får höra om Lars har

möjlighet att ha dem på mån.

 

Handledningen blev flyttad, just på det perfekta passet!

Skulle jobba 9-13 o sen 16-21, skulle hinna ut med vovvarna

före o sen ta en rejäl promenad på em, innan jag skulle jobba igen.

Men men inte ens det gick bra...

 

Min hjärna blöder av alla tankar nu, får ett samtal

på fm, som kanske kan få mig på rätt väg.

Stress stress stress!

Måste göra nått nytt, eller måste jag det?

Vill ju vara kvar på jobbet, eller vill jag det?

 

Helgen som varit har varit toppen, kändes som att jag har världens

bästa jobb, men så 4 min innan jag ska gå hem

så kom verkligheten ikapp!

 

Ååå om du visste va du gör mot mig, fast det vet du ju...

Jag vet att det är lika rörigt för dig, o jag stödjer dig

totalt!

Men FAN!   

 

Som vanligt, egoist! Tänker bara på sig själv, hur ska Jag

klara mig? Detta är ju inte precis va du behöver nu,

men läs inte då   

 

Känns som man är i en återvändsgränd, det har jag varit

många gånger, men nu är det på allvar!

Hur ska jag göra? Hoppas på att samtalet kommer

guida mig rätt idag!

 

 

...............det är nog dags att söka plantsättar jobbet i

Älvdalen. Skönt att gå på ett hygge o bara ha

problem med alla stenar o rötter som är i vägen!

 

Idag är jag ledig iallafall, o imorgon ska jag skjutsa mina

älskade vovvar till Linja, eftersom jag har ett 24 timmarspass

på ons till tors. Går av på torsmorgon, o kl 13 har jag

ett möte. . sen hämta vovvarna

Fre ska min bil till doktorn, fick en tvåa pga av

höga avgashalter...

Lörd ledig Söndag jobbar dag, sen åker mina brudar igen   

Phu, en lugn o skön vecka startar idag alltså..

Not!

 

Må så gott då!

  

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Moster Lena

7 februari 2011 08:23

Herregud Mia, jag blir stressad bara av att läsa vad du skriver, men jag hoppas och tror att Du klarar av det! Kram från mig

Mia

7 februari 2011 10:38

Ja jag klarar det-

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

7 februari 2011 08:29

Måste i väg till stallet, hinner bara snabbkommentera.
Just skitsnacket och jag-jag-jag-mentaliteten samt avundsjukan finns nog på varje arbetsplats med flera medarbetare, svårt att komma ifrån tror jag.
Pusspuss gulletuss och tack för 5K ;o)

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

7 februari 2011 10:38

Tyvärr har du nog rätt, det blir alltså Älvdalen då =P
Eller förresten, på vårat hem kommer det såklart inte vara så =)

 
Ingen bild

Annkie

7 februari 2011 08:32

Usch Mia, jag avundas dig inte för allt som snurrar i ditt huvud just nu=P
Är dock helt säker på att det kommer att ordna sig till det bästa!
Önskar att du hade fått en sittning med underbara Mia O som jag hade i fredags, är det någon som kan återställa balans & reda upp snurriga tankar så är det hon!
Vet inte vad det är för samtal du väntar, men hoppas att det kan ge dig det du behöver, för det är du värd!!

Ring mig om du känner att du har tid & behöver det.

Kramar<3<3<3

Mia

7 februari 2011 10:37

Ja du, det snurrar en hel del, men nu har jag fått mitt samtal, o det känns bättre =)

 
Ingen bild

fia

7 februari 2011 09:06

Gluttat lite :)

Mia

7 februari 2011 10:36

=)

 
Ingen bild

cb

7 februari 2011 09:57

Jobbar vi verkligen på samma jobb? :-)

Mia

7 februari 2011 10:36

Är det plus eller minus sidan som du inte känner igen?

 
Ingen bild

S

7 februari 2011 10:39

Mitt hjärta blöder........Men jag vet att du kommer att få det kanon, hur det än kommer att bli! Sms kommer till dig ang en fundering om skilsmässo papper......Puuuuuusssss min bästa du! I love you!!!!!!!

Mia

7 februari 2011 10:49

Låter som en bra ide´! Men jag tror att det är 12 månader, när man delar hjärnhalva =P

 
Ingen bild

cb

7 februari 2011 11:24

Minus! Nog för att det gärna blir rörigt....men egoistiska kollegor har jag inte sett röken av.

Mia

7 februari 2011 12:26

Va härligt för dig =)

 
Mimmi

Mimmi

8 februari 2011 07:30

Vad är det för jobb du har? Vården?? Kram

http://minalejon.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards