miian

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

24 jan

Av Mia - 24 januari 2011 07:30

Morning!

Igår var det inte så kul att se Bamse, han började pipa

o ville ut vid 19. . Väntade på Lars!

Jag har än en gång förklarat för Bamsemannen, få se om

han förstår ikväll.

Sandra tog vovvarna på kvällspromenaden igår,

tack snälla!

Jag o grannfrun hade tagit en långpromenad med dem tidigare, så

det var ju Sandras tur   


Annars, det har gått bra, men visst känns det!

Små saker som man bli påmind om hela tiden, skulle bla

hämta ved, var är Lars stora ihopparstövlar??


Jag är inte ledsen, o saknaden kan jag leva med,

ska ju träffa honom på tors.

Om jag inte åker in ikväll, funderar om jag ska åka

in själv först, utan barn, vet ju inte hur jag kommer

reagera. De behöver inte se sin mamma ledsen mer än

de har gjort nu   


Verkligheten kommer väl ikapp snart, o då får de se en

uppsvälld tårögd mamma igen.

Fast, det är så svårt att förklara, jag kommer sakna honom enormt,

men det kommer bli det bästa utav detta.

Hoppas verkligen, o det tror jag att vi kommer kunna umgås som

bästa vänner, ingen känner mig ju så bra som Lars!


  I lördags fick jag en mega känsla att det är dags att

hitta på ett nytt jobb, men vad???

Det är så många fördelar med vårat jobb, o alltid när jag

känner att det är dags att gå vidare, så gör jag

en plus o minus lista, o plus vinner.

Men om en viss kollega får ett nytt jobb, då jä*lar ska jag

inte vara kvar.

Men det är tungt, det är ju extra tungt när man inte mår bra,

såklart.


Jobbigast är ju att min schema passar så perfekt att ha hundar,

skulle jag byta så skulle kanske det bli mer stress för

hundarnas del. O det vill jag inte!

Suck! hatar när hjärnan kör åt fel håll!

Nog om detta!


Idag ska jag göra en matsedel, för en månad,

kommer nog bli stor skillanad på jämna veckor o ojämna veckor =)

Måste verkligen få ordning på maten, o då tänker jag speciellt

på den veckan jag ska vara själv.

Är ju skitdålig på att äta annars...

Magen är bra nu, o det ska den vara, för magkatarr är INTE kul!

Men va svårt det kommer att handla, det är jag o Amanda som

äter kött, Sandra är ju veg.

Va lite saker man behöver köpa!

Det kommer bli SVÅRT att tänka om, har ju knappt lärt oss det

sen Sissi flyttade! O det är ju över ett år sen!


Mina tankar går till en älskad vän, som

har mist sin älskade hund, han skulle fylla 15 år!!

Förstår den enorma smärtan!

  


Tur att det finns sötproppor;

  

 
 
Ingen bild

cb

24 januari 2011 07:59

Nu får du mig till tårar också... Vet inte vad jag ska säga, allt låter så fjuttigt, men jag vet att du kommer ta dig igenom som en starkare människa! Kram på dig!

Mia

24 januari 2011 08:18

Men va C?? Detta var ju ingen känsloblogg =)Eller? Jag fixar detta, det vet jag! Tack för dina ord!

 
Nillan

Nillan

24 januari 2011 09:37

<3<3<3kramar Nillan ;O)

http://www.hoghult.zoomin.se

Mia

24 januari 2011 13:52

TAck Nillan! Kram tillbaka =)

 
Ingen bild

Kerstin

24 januari 2011 13:46

Jobbiga stunder kommer ju att komma såklart, trots att du är en tvärhand hög är du av segt virke =) Släpp på alla känslor när de kommer så du inte packar allt på hög och jag får hälsa på dig på Säter sen ;) Eller så kanske vi kan får rum brevid varandra?? Moohahhaa ;) Kram!

Mia

24 januari 2011 13:53

Hahaha Vi kommer att sitta övermedicnerade, o tugga på naglarna i en varsin isoleringscell, hopplösa gamla kärringar !!! hahahaa

 
Ingen bild

Kerstin

24 januari 2011 18:44

Om vi får en varsin fin tröja kanske de törs låta oss dela cell ;)

 
Katrin

Katrin

24 januari 2011 21:30

Visst e de lite lustigt ändå att helt plötsligt ser du en massa små detaljer, som du antagligen inte ens tänkte på förr... som t.ex att inte ihopparstövlarna står kvar... Men det är ju de små, små detaljerna som gör livet helt.
Ta en dag i sänder och glöm inte att skämma bort dej själv... massor ;-))
kramisar Katrin
PS. Sötproppor är underbar glädjemedicin!!

http://chevyhill.zoomin.se

 
Ingen bild

cb

25 januari 2011 08:01

njä det här var ju ingen känsloblogg. Det är ju inte så värst sorgligt att du inte vill gråta mer inför dina barn och att dom har en mamma med uppsvällda ögon, eller vad du skrev :-) (ironi)

Mia

25 januari 2011 08:16

Hahah Allt är relativt! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards