miian

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Mia - 27 januari 2011 17:19


Först kommer en låt som berörde mig massor när jag hörde den.

den 17 juli 1990 fick jag missfall, o denna låt spelades;



 när jag skulle lämna Myzak hörde jag denna;


När vi skrev på skilsmässopapperna, så spelades denna låt ur radion;


När vi rensade som bäst här i Sörbo, så spelades denna,

som förövrigt inte spelats på 100 år på radion:


Idag när jag precis blivit klar med tapetseringen

så dök denna underbara låt upp:


Med den fina låten så måste det väl betyda att allt

kommer bli så bra så bra =)


Nu ska jag åka o äta mat =)


Av Mia - 27 januari 2011 07:36

Godmorgon!

vaknade vid 4 inatt, det var längesen!

Men nu var hjärnan igång med att tapetsera o måla o dona...

Flyttade på 3 sitssoffan igår, den ska egentligen ut, men jag

vet inte det nu, har flyttat den så hundarna får nått skönt att

ligga på, här vid datan...


Hur som helst, när jag flyttade den så såg jag att

det var tapetserad, efter ett element som satt där förrut.

Det var bara att sätta igång.

En liten bit saknades, o när jag gjort det så tänkte jag att

det var väl själva f*n om jag inte skulle göra klart det andra.

Det blev stopp med tapeseringen förra gången,

sen har man liksom vant sig med det. . Inte snyggt alls.


Sagt o gjort, jag satt upp tapet vid altanväggen, o bestämde

mig för att ta en bit mot datan, o avskärma, orkar inte

börja tapetsera här inne, massa sladdar o saker

o skit som måste då flyttas..


Allt gick bra, tills jag har knappt 2 vårder kvar, då poff, slut,

finito på tapet! Sååå kul!


Nu hoppas jag verkligen att jag får tag i en rulle,

har ju ingen lust att göra om mitt vardagsrum igen.

det är ju ca 40 kvm, så det går ju några rullar..

  


Bakom skåpet, precis där, ska den bruna sluta. .

Om ni undrar vad det är för fint i hörnet, så är det ett stopp för

hundarna, kattlådan står där..

Mysigt att ha den där va, men jag har hellre den där i hörnet

än skit i soffan. 


Nu skulle jag vilja ha ett nytt bord, o nya mattor också!     

Ser på kortet, att jag slarvade med att torka tapetklister från golvet. .


Idag blir det alltså en vända till Rusta, hoppas att jag är

lika tapetserarsugen sen också!

Skönt om det skulle bli klart nångång. .


Håller på att fundera på va jag ska göra av mitt

utrymme, som skulle bli en extra toalett.

Behöver ju inte 2 toaletter nu. O dyrt är det också att fixa det.


Min första tanke var att göra en större hall, o sätta dit en balkongdörr,

som går ut till den blivande hundgården.


Nu vet jag inte, kanske man ska passa på att sätta

dit tvättmaskinen o sånt, har ju alltid viljat bli av med

tvättgrejset i badrummet.


Men va ska jag då ha i badrummet??

Har ett stort badrum.

Shit vilka problem jag har, ni kan aldrig ana   


Får höra med min vaktmästare, va han tror.


Roligt är det iallafall, att fått tillbaka intresset för att

fixa i huset! Förr höll jag på med tapetsering o ommöblering

stup i kvarten, men nu har det varit stilla länge nog!

Dags att skärpa sig!


Ha en fin dag!


Tidigare månad - Senare månad

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards