miian

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Mia - 24 januari 2011 14:41

Usch o fy, så enkelt som att torka fönster kan bli det jobbigaste som finns!

Myzaks nosavtryck finns inte nu. Det som jag retade mig på,

när han fanns här, har blivit borttorkat.

Ååå min älskade bebis, tänk om du vore här ändå!

  

Du o jag, det var ju det som var meningen, hela tiden!

Saknar din humor, du fick en alltid på så bra humör!

fast ibland hade vi lite olika syn på humor...


Min bästa Pyz, älskade hund, mitt allt!

Stora goa snälla killen,som inte visste hur stor o tung du var,

Nästan 82 kg som kom o ville ligga på en,

det var väl inget problem , du fick ju plats överallt tyckte du!


Saknar saknar saknar saknar dig!

Dina överdrivna pussar, din svans som slog

ner allt, du skulle bara veta hur det ser ut här nu, det är

skillnad mot när du bodde här, ingen slår ner nått längre.

Ingen hittar på bus o snor saker från bänken, ingen är inne i

sängen o bäddar om på sitt vis. Fast det blev jag ju också

irriterad på... Tänk va olika saker kan betyda olika.

Nu skulle du gärna få rumstera om i sängen!


O vet du min älskade, vi har ved i vedkorgen, hela tiden!

Det du, tänk vilket paradis! Du hade kunnat smula ner hela huset

hela dagarna om du hade lust. Det hade du också fått göra om du

varit här... Eller... ??


Jag vet att du har det bra over there, o det är det som gör jag klarar

av detta. Du har kommit till en lika knäpp tjej som mig   

En som vet hur hundar ska behandlas!

Jag är evigt tacksam Kerstin Eija o Marleena som sett till

att detta blev det bästa av det värsta som hänt mig.

  


Min älskade, ville bara skriva nåra ord till dig, måste det ibland,

vet att du känner att jag har gjort rätt, du är inte sur på mig,

Du älskar ju mig, över allt, det vet jag Myzak!

Hoppas att jag orkar ta mig över o hälsa på dig nångång, men jag

vet inte vad som skulle vara värst, att du skulle vilja följa med mig,

eller stanna kvar o inte vilja följa med mig..


O stor kille har du blivit, träffat en tjej, Pysslingar, som jag skulle

följa o göra upp regler för alla valpköpare   

Jag skulle ju ha en pyssling! En liten Mini Myzak!

Så var mina planer, det vet du.

Nu känns det bättre igen, får bara sån ångest över dig ibland.

Mitt allt finns inte här hos mig, o det gör mig ont!


Tack o lov har jag Bamse o Lejja kvar, de kan aldrig fylla

tomrummet efter dig eller Gizmo, men de hjälper din mamma så mycket,

de är de bästa som finns!

Bamse saknar dig, det vet jag, Lejja är nog mest glad över att Gizmo

inte finns här, du ska se va fin tösen håller på att bli!

Pälsen kommer tillbaka, o hennes svanshår har börjat

växa ut igen =) O tuffare har hon blivit, hon litade nog väldigt mycket

på dig, att du skulle ta hand om allt läskigt, nu måste hon klara det

själv, o häromkring gör hon det så himla bra!


Så min älskade nu får du gå tillbaka till din nya mamma, o lära

henne svenska, för du vet, översättningsprogrammet, gör

en väldigt förvirrad ibland   

Kom tillbaka en annan dag Myzak, jag behöver dessa stunder med dig!


Du  o jag forever

  


      

Du är verkligen ett äss i rockärmen


Av Mia - 24 januari 2011 07:30

Morning!

Igår var det inte så kul att se Bamse, han började pipa

o ville ut vid 19. . Väntade på Lars!

Jag har än en gång förklarat för Bamsemannen, få se om

han förstår ikväll.

Sandra tog vovvarna på kvällspromenaden igår,

tack snälla!

Jag o grannfrun hade tagit en långpromenad med dem tidigare, så

det var ju Sandras tur   


Annars, det har gått bra, men visst känns det!

Små saker som man bli påmind om hela tiden, skulle bla

hämta ved, var är Lars stora ihopparstövlar??


Jag är inte ledsen, o saknaden kan jag leva med,

ska ju träffa honom på tors.

Om jag inte åker in ikväll, funderar om jag ska åka

in själv först, utan barn, vet ju inte hur jag kommer

reagera. De behöver inte se sin mamma ledsen mer än

de har gjort nu   


Verkligheten kommer väl ikapp snart, o då får de se en

uppsvälld tårögd mamma igen.

Fast, det är så svårt att förklara, jag kommer sakna honom enormt,

men det kommer bli det bästa utav detta.

Hoppas verkligen, o det tror jag att vi kommer kunna umgås som

bästa vänner, ingen känner mig ju så bra som Lars!


  I lördags fick jag en mega känsla att det är dags att

hitta på ett nytt jobb, men vad???

Det är så många fördelar med vårat jobb, o alltid när jag

känner att det är dags att gå vidare, så gör jag

en plus o minus lista, o plus vinner.

Men om en viss kollega får ett nytt jobb, då jä*lar ska jag

inte vara kvar.

Men det är tungt, det är ju extra tungt när man inte mår bra,

såklart.


Jobbigast är ju att min schema passar så perfekt att ha hundar,

skulle jag byta så skulle kanske det bli mer stress för

hundarnas del. O det vill jag inte!

Suck! hatar när hjärnan kör åt fel håll!

Nog om detta!


Idag ska jag göra en matsedel, för en månad,

kommer nog bli stor skillanad på jämna veckor o ojämna veckor =)

Måste verkligen få ordning på maten, o då tänker jag speciellt

på den veckan jag ska vara själv.

Är ju skitdålig på att äta annars...

Magen är bra nu, o det ska den vara, för magkatarr är INTE kul!

Men va svårt det kommer att handla, det är jag o Amanda som

äter kött, Sandra är ju veg.

Va lite saker man behöver köpa!

Det kommer bli SVÅRT att tänka om, har ju knappt lärt oss det

sen Sissi flyttade! O det är ju över ett år sen!


Mina tankar går till en älskad vän, som

har mist sin älskade hund, han skulle fylla 15 år!!

Förstår den enorma smärtan!

  


Tur att det finns sötproppor;

  

Tidigare månad - Senare månad

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards