miian

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Mia - 12 januari 2011 07:31

Ny dag nya möjligheter...

Eller tja, va sägs som att min möjlighet är att först åka på p möte o sen jobbar jag kvällen.. Iof har jag 2 val, antingen åka eller strunta idet =P O det blir såklart att åka iväg.


Inatt vaknade jag kl 4, kunde inte somna om, somnade iof före 22, så det var många timmar ändå det. Livrädd att jag blir "mamma"o kommer vakna vid den tiden =D


Igår var det en pissdag, fasiken va ont det gjorde att se Myzak, han etsade sig fast på näthinnan, o där låg han fast! Min bebis! En fantastisk människa har skickat en snuttebläckfisk, som jag ska skicka över till honom! Hoppas att han blir glad =)

  


Kändes märkligt nu på morgonen, att inte blogga på zoomin, har gjort det sen april 07. Men jag behöver inte en hemsida nu, när jag hade Myzak var det "roligare" han skulle ju marknadsföras på ett annat sätt, dessa vill inte träffa hela världen, så en blogg blir nog bra. Eller... ? Ja vi får se!


Nu drar det verkligen ihop sig, fattar inte att tiden kan gå så olika

fort! När man vill att det ska gå fortare så är 1 min 56 minuter.

Onsdag idag, fredag snart, då får Lars nyckeln.

Han börjar tyvärr köra grejjer på lörd.

Jag är ledig lörd, men jobbar sönd.

Bilen han ska låna är inte tillgänglig på sön.

Jaja vet inte om det skulle vara lättare att vara på

jobbet o veta vad som händer hemma.

På jobbet måste jag hålla ihop, det behöver jag inte

hemma!


Tanken slår ofta mig, om det är lika bra att han flyttar

direkt, eller om vi väntar tills den 1a.

Har kollat mitt schema, ser inte helt galet ut att vara själv

med hundarna dessa veckor.


Fast jag vill ju inte att han ska flytta nu heller!

Jobbigt att inte veta hur man vill!

Det är ju ett faktum att han ska flytta, varför

dra ut på det? O varför ska han flytta tidigare??

Dryygt!


Nä, jag vill att han ska bo kvar som vi sagt, han åker

nästa vecka till Göteborg to-lö, en liten praktiktid då.

Jag jobbar lö natt, så to till sön ses vi inte.


Sen är det ju såklart upp till honom, det är han som vill flytta,

o vill han flytta tidigare, så kan jag inte hindra honom.

Men jaja, vi får se va som händer.


Jag är rädd att vi mister hela kontakten direkt.

Våra tankar är ju att vi ska vara vänner, men jag

tror att det kommer bli svårt, inte att vara vänner, men

att ses. Första gången vi ses efter han har flyttat kommer

inte vara kul, jag kommer nog gå på nålar.


Jag vill ju inget annat än att detta ska funka, vi ska

klara av att umgås o träffas, det vill han med.

Men nog kommer det bli knäppt!


Jag hatar mornar, tankarna är helt crazy då, det är jobbigt

innan jag varit ut med hundarna, o sorterat hjärnan!

O idag blir det ingen promenad, nä idag ska man in

på möte o sitta o lyssna o försöka vara med.


Jobbar iallafall med min bästa ikväll, längtar!

Min andra hjärnhalva, hon förstår mig precis, o jag förstår henne!


Ha en fin dag alla som kollar in!



  

Like sand through the hourglass, so are the days of our lives



Tidigare månad - Senare månad

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards