miian

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Mia - 17 januari 2011 07:25

Godmorgon!

3 plusgrader ute, så himla kul! Varför kan det inte vara vinter när det ska

vara vinter?? Hatar slask o sånt! Hundarna blir ju inte så himla mysiga efter

en blöt prommis...


Idag är det möte o sen jobbar jag. La in om sem nästa vecka, går den igenom

så går jag av på sönd o är ledig till fredagen veckan efter =) Nästan 2 veckor alltså!


Ändrade planer hos oss. Lars flyttar på sönd, ingen ide´att dra ut på det längre.

Han har lägenhet, o de flesta grejer är iväg skjutsade. Känns löjligt att inte han

flyttar då. Drar bara ut det längre.

Det känns faktiskt skönt, skönt att ha ett datum som det är klart. vi hade ju det

den 1 feb, men det var ju lite osäkert. Nu är vi säkra.


Han kommer tyvärr ta mitt köksbord, eller tyvärr, det gör inget, men jag var

rädd att jag skulle få lov att ta det andra eländet vi har hemma. Ett stort

fullt furubord, hatar det! Det är för stort till lght, som vi misstänkte.

Jag har ett runt bord ute i friggeboden, det tar vi in, sitter aldrig vid köksbordet,

äter ju alltid vid "matsalsbordet"

Det kommer bli toppen bra!


Sakta men säkert återställts huset till ursprungsläge, en hall lampa som vi hade när vi flyttade in, som tyvärr inte föll herrn i huset i smaken, har nu blivit uppsatt igen =) Det är bara jag som tycker om den   


O äntligen är fläktlampan borta, ni vet en såndär som brukar vara på pizzerior... Ful som stryk! Nu sitter en ny fin lampa på plats!


Av alla tårar som jag har fällt under denna tid så är det 2 saker som är totalt värt det hela;


Lejja o Bamse mår skitbra

Fula fläktlampan är borta   


Man måste ju se ljuspunkter i svarta vardagen, eller hur ?

Fast svart vardag, nä det är det inte, visst blir jag ledsen o arg

mellanåt, men för det mesta mår jag bra.

Mer lugn är hysterisk iallafall =) Det är ju bra!


Brudarna har varit inne till lägenheten o pysslat, de blev nog

lite besvikna på att Lars flyttar på sönd, för det blir min

vecka veckan efter. De vill nog in i lägenheten.


Det är nog bra att Lars får bo där själv en vecka,

så hinner han få ordning innan brudarna kommer.

O sen kommer hundarna, på fredagar, den veckan han har

tjejerna kommer dogsen.

Är lite orolig att de inte kommer att trivas i lägenheten.

Men dessa två är så anpassningsbara, tror inte att speciellt

Myzak hade mått så bra, om inte han fick gå ut o lägga

sig i snön som han var van med.

Stor ballkong är det iallafall, så de kommer få plats =)


Igår när jag kom till jobbet möttes jag av min andra

hjärnhalva som gråter för allt som man kan tänka sig,

o det brast såklart, KÄRRING   =)

Men det blev snabbt ordning på oss, o vi proffsade in oss

i arbetsrollen igen =)


O idag är det möte..... Hoppas verkligen inte det spårar ur idag,

2 katastrof möten har vi haft i rad!

Orka!!!


Må så gott

  


Attans va roligt!! Det var 9 st i Öppenklass!! Det är min bebis det =)

Finnarna vet hur hundar ska se ut! Han har blivit så fin, rättar till sig mer o mer!


Tidigare månad - Senare månad

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards