miian

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Mia - 26 januari 2011 15:19

Min lilla prinsessa har utvecklats sig mycket på några månader;


Augusti 10

 


September

 


Oktober

  


November

 


December

 


Januari 11

  


Finare o finare =)         

Av Mia - 26 januari 2011 10:39


Bamse o Lejja funderar på varför jag är kvar inne, vi ska ju ut o gå!!

Kom ut nu mamma!    


Först måste man stanna o kolla av åkern, det kan ju vara

nått djur som man måste jaga;

   


Viktigt att kolla åt alla håll!    


Bamse stannar o väntar, för att se om vi ska in till grannarna

eller inte

  

Han stannar för det mesta vid olika vägskäl för att se vilket

håll vi ska gå till. Duktiga killen!


Här är de lite osäkra, brukar gå åt olika håll hela tiden

Bäst att vänta in morsan

  


Det blev vänstersväng idag, intressant doft mitt i vägen..

 


Bamse lunkade efter.....

 

.... han fortsatte om mig, såg inte att jag vek av på i ett traktorspår,

o inte lyssnade han heller.. Han fortsatte framåt han. .

 

Lejja hörde att jag inte var med, hon kom snabbt tillbaka


Fick vänta in Bamse.....

  


Han hade ingen brådska, Lejja gjorde en Myzak, la sig o väntade

      


Tillslut kom Bamse på, att vi inte var med honom


Lejja förklarade att han måste lyssna bättre

  


Ja det lovar jag, sa Bamse, ska bara...


om en stund så kommer jag....

  


När han var klar med sitt, så ville han vara med oss

 


Snuttarna som är så duktiga!

   


Efter detta kort vet jag faktiskt inte vilken väg jag tog!

Kommer inte ihåg om jag gick hela vägen efter stora vägen,

eller om jag vek av i skogen! Läskigt!

Tror jag gick in i skogen igen, men har verkligen inget minne av det!


DEMENT???


Jag o vovvarna har även varit till en kompis o varit ute

på promenad där. Så underbart fint o skönt ute!

Tack för kaffe, macka  o det underbara sällskapet              

    

Av Mia - 26 januari 2011 08:13

Godmorgon!

Kallt idag! 18 minus när brudarna gick till bussen!

Skillnad på väder, häromdagen så droppade det från taken!

Men jag gillar ju minusgrader bättre, så jag är nöjd =)

Plusgraderna får dyka upp i slutet av april,

då blir det inte så många bakslag.


Tänk att januari är snart slut! Shit va fort det går!

O nästa vecka var det ju planerat att Lars skulle flytta,

skönt att det blev tidigare, så man inte hade ännu en helg

framför sig med tårar!

Jag har inte gråtit sen i söndags, känns ovant!

Det känns bra det här, konstigt såklart, men bra!


Jobbigt att se att Bamse väntar, ska bli så kul att se honom

imorgon när han möter Lars!

Lejja märks det inget på, hon är min, o får hon vara med

mig så spelar det ingen roll.

Hon är lycklig att sängen är hennes nu =)


Ser fram emot lördag!

Då ska jag tillbringa nåra timmar med min kusin, det

var inte igår det =)

O andra hundägare såklart!

Lejja blir med mig, o Bamse blir hemma med brudarna,

nu brukar ju inte Bamse vara bråkig på träffar, men

jag tar bara Lejja med mig. Enklast så.


Ser inte fram emot nästa vecka, shit va konstigt det kommer

att bli då! Brudarna hos Lars!

Ingen som kommer hem med 15 bussen...

Då kommer Bamse vänta igen, han brukar alltid höra när

den bussen kommer, då kommer Amanda.

O är hon inte med, om hon åkt till nån kompis, så blir

det fel i hans värld.


Fast ensamheten skrämmer inte mig, jag gillar att vara

själv, har ju sett fram emot deras resor, när de åkte

till Rom o London, sååå skönt, men det blir ju inte

lika nu... Får lura hjärnan att de är på resa då   


Å sen är ju inte jag o Lars ovänner, vi kan träffas o

umgås ändå, det känns så fu*king skönt!!

Är så glad att det blivit som det blev, o att

inte sorg o ilska tog över!

Det betyder så mycket för mig att vi kan ses,

o det gör det för han med.

Fast nästa vecka kan han väl få hel semester   


Man kan inte bara sopa undan 23 år, vi kan inte det iallafall,

o det kommer jag vara evigt tacksam för, vi behöver detta nu,

sen vet man inte hur det ser ut i framtiden, det vet bara

h*n där uppe =)

Antigen kan vi fortsätta umgås, eller så kommer vi på att

vi umgås för att vi bara är vana med varandra, den som lever

få se. Just nu känns det iallafall toppen!


Jag får ju välja tv program helt själv nu =)

Såg på sommar i Sverige igår, det är väl inget som vi

skulle ha sett tillsammans på skulle jag tro.


Jag kan tapetsera vilka tapeter jag vill, brudarna har inget

att säga till om ..


Jag har lärt mig att plocka ur diskmaskinen   

Har lärt mig att tända lampan i hallen,

men den i sovrummet måste jag träna mer på...


Sakerna ovanför brukade alltid Lars göra nämligen!


Lars tyckte det var skönt att kunna ringa till vaktmästarn

när det var nått som skulle fixas...

Ha, inte behöver man bo i lägenhet för det!

Jag har ju min vaktmästare ett par mil bort, o han har

inget jobb så han kan komma hur som helst!

Piluttadig    =)


Fast nog skulle det vara skönt att bo i lägenhet, fast ändå inte.

Vi får se hur det kommer att bli, blir det för mycket jobb,

eller att huset äter upp alla mina pengar, då är det inte

värt det. Jag ska leva också.


Just nu känns det iallafall att jag är glad att jag bor här,

ser fram emot våren, nu kan man ju fixa ute igen, ingen som

gräver upp o hjälper till i landen....

Ska bli kul!

Skulle faktiskt vilja göra ett litet land igen, tänk att bara

ha nåra potatisar, färskpotatis, kalkon o gräddfil med vitlök!
MMMMM Då klarar man sig långt.


Känns som jag har fått så mycket tid!

Det har ju aldrig varit så att jag måste haft maten klar,

eller att vi måste varit hemma, när Lars kommer,

men det känns som det blivit "friare" nu.

Märkligt!

Jag är herre över min egen tid!


Jag tänkte jag skulle måla en hylla o ställa i hallen,

men det kan jag göra imorgon, jag har tid...

Hoppas att den tanken inte kommer allt för ofta =)


Jag som inte trodde jag kunde blogga idag, eftersom jag skrev

2 inlägg igår... Men det gick visst ha få ner några rader  


Må så gott!



Tidigare månad - Senare månad

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards