miian

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Mia - 31 januari 2011 17:44

Oj va man kan göra saker om man bara ger sig f'n på det =)

  

Så såg det ut för nån dag sen,


 o sen vred jag ju på sängen.. O då blev det såhär:

  

Har försökt hittat en bård som passar, men det är visst omordent med det nu

förtiden. Fick lite tapet över, nä Sandra, det kommer inte räcka till ditt rum, så jag tänkte knåpa ihop en egen bård av det.


Så kul med dessa tapeter, man limmar på väggen o bara trycker upp dem på väggen! Skitenkelt!



Av Mia - 31 januari 2011 15:17

Träffade ju in kusin o hans fina Molly, en mycket vacker o trevlig tjej =)


Vi skulle köra lite utställningsträning, men hon var så busig,

hon ville hellre leka.

Min kusin fick ta henne, o jag tipsade dem,

så får det bli på lördag också!


När Lejja tillslut fick komma ur bilen, efter att ha suttit o

glott på när Bamse o Molly lekt o haft kul, så tränade vi lite

med henne också, hon tyckte det var roligt att springa runt =)

O snabbt fram till min kusin var hon också!

Hon ville leka med Molly, men det var Bamses dag,

så det blev inget med det!


Nu ligger de båda helt utslagna i hallen, o kommer säkert

göra det ett par timmar. . Jag ska då passa på att

tapetsera i sovrummet. När jag flyttade sängen så såg jag

att färgen på fondväggen hade troligtvis torkat för

snabbt vid elementet, o behövs bättras på.

Men det var billigare att köpa 2 rullar tapet en färgen,

så det får bli tapet där då. . 

                     

                                     


Lejja får plats överallt =)

  


Av Mia - 31 januari 2011 09:11

Godmorgon!

Bamse väckte mig strax före 7, precis som brudarna

brukar göra på vardagar. Han ville ut en 5 sekunders vända,

sen somnade vi om . .

Lejja på min arm, så nära så nära, o pillar man inte på

henne hela tiden, så kommer det en puff med tassen,

den lilla Divan!


Igår när jag var ute med hundarna på em, kom Lars

förbi, han stannade bilen o Bamse o Lejja visste inte

vilket ben de skulle stå på!

Han körde hem bilen, o kom o mötte oss, jag släppte hundarna

o sa Spring hem, pappa är hemma

O jisses va de sprang! O när de fick se Lars blev de tokiga!

T.om Lejja blev helt crazy!

Så roligt att se =)


Vi åkte på kalas allihopa, o herregud min skapare va stor

Frida har blivit! Har inte träffat henne på länge,

kände knappt igen den stora damen som öppnade

dörren! Så fin!


Vi käkade mat här hemma senare, o Sissi kom även hit,

lyckan var total för Bamse, hela hans flock samlad =)

Sissi tyckte att jag hade fått så fint här hemma,

o t.om soffan passade in nu   

Så sa hon väl för att nu finns inte den andra att sitta på,

o den som inte gillar min soffa får inte sitta i den!


En kvällspromenad hann vi med innan de skulle åka.

En fullpackad bil med grejer.


O när de åkt.... Tomt o tyst!

Konstigt att det kunde märkas så enormt!

På kvällarna brukar det inte vara sån aktivitet här,

o de lägger ju sig tidigt.

Men det var svintyst!


Eller svintyst, jag fick ett samtal, där verkligen alla känslor

hoppade upp o ner, men det absolut bästa var,

att denna person bjöd på en sann historia från sitt liv

i skidbacken!

  

Hahahahaha


ååå va jag skulle vilja varit med o sett hennes

bravader! Stig Helmer, släng dig i väggen, allt pinsamt du har

gjort, är inget att jämnföra mot detta!



Kommer bli väldigt konstigt denna vecka!

Inga brudar som kommer hem på em. .

Men på tors syns vi, Amanda slutar tidigt i skolan

o åker hit till mig, sen kommer Lars o Sandra o

käkar pannkaka med oss =)


O sen är det väl ett fritt land, jag får väl åka o

gå med mina hundar omkring deras lägenhet på

kvällarna, om jag vill!   

Mina bebisar!  


Idag ska jag till min kusin, o prova ställa deras Molly!

Ska bli kul att träffas, det är ju inte allt för ofta,

sist var i juli på morfars begravning.


Må så gott allihopa!



Tidigare månad - Senare månad

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards