miian

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

21 jan

Av Mia - 21 januari 2011 07:46

Godmorgon!

Igår fick jag lov att kompa en halvtimme, magen höll inte ihop!

Känner mig lite stressad av vetskapen att jag har ett ynka 24 timmars pass att se fram emot imorgon..... Inte kul att vara borta med en kass mage.

O det är inte magsjuka, det är katarren som inte vet om den ska ge sig av eller vara kvar, bara så du vet mor   


Idag ska vi testa om min nya bil går till Linja! Den funkade iallafall toppenbra till stan igår! hade iof inte trott nått annat heller, det är ju en Toyota =)

Lite bortskämd är man allt med nyare bilar..

Man måste trycka på stereon för att ändra volymen, det har ju

skötts från ratten tidigare, Man måste VEVA ner bakrutorna,

kan inte sitta fram o driva med brudarna.

Farthållare! Shit va jag saknade den! Den använde jag ofta.

Men det är en toppenbil, känns så liten o smidig!

Jag är total nöjd!


Lars namn har tagits bort på försäkringen, o mitt namn har

blivit istället, samma hus, samma försäkring, men då

måste de skicka ut en besiktningsman som kollar att

huset är friskt, det är ju bra iof, o jag hoppas att det inte

är nått som kostar.

Jag var lite nervös över va de ska göra, men fick en

förklaring av min kusin, tack!

De ska bla kolla grunden, så den inte är skadad av hus svamp, det

känns ju skönt om det inte är så!

Men hur ska de kunna kolla grunden?? Det är ju massa snö?

Jaja, jag är inte hemma, så det är deras problem   

Vi är ju o äter Tacolunch i Linja då!

Hoppas man inte kommer hem o det står STÄNGT på huset!


Har kommit på ett liiitet problem jag. . Inatt kl 4 kom jag

på det.

Sandra ska sova hos en kompis inatt, jag börjar jobba 8 imorgon.

Amanda själv hemma.. hundarna..

Kan inte få ur dem ur sängarna o släpa ut dem vid 7, då får jag

dra dem.

Ska höra om min kära granne kan komma o hjälpa Amanda.

Nog för att Bamse o Lejja är som vi tycker, småhundar,

men det är väl lite väl begärt att lillan ska ta dem själv =)

Lars får kompensera dem, när han kommer hem på em.


Nu är det dags att ge sig ut o hämta ved, är kallt igen,

så våren som man sett finns i Skåne, den kommer inte

hit idag =)


Ha en fin dag!



 
 
Ingen bild

Kerstin

21 januari 2011 08:44

Vad är det för gammal häck du skaffat;)??

Mia

21 januari 2011 08:55

Jadu, det kan man undra =P

 
Ingen bild

Annkie

21 januari 2011 08:54

Morning!!! Håller tummarna för att bilen sköter sig på vägen & se för guds skull till att hålla händerna på ratten & att använda gaspedalen lagom mycket. =D Kan tänka mig att det blir kaos då du ska lyckas hålla hastighet, ratta på stereon % veva ner/upp rutor under färden! =)

Ha en härlig dag...Håller också tummarna för att huset står kvar då du kommer hem! =D

Mia

21 januari 2011 08:56

Jag måste lära mig, glömde ju en sak, detta är inte automat, det var den andra, så jag måste ju VÄXLA också!!

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

21 januari 2011 09:23

Hola!
Huvudsaken bilen håller ihop så du tar dig hit!
Ibland har de lite att göra på såna där ställen som försäkringsbolag verkar det som, men jag hoppas det går bra och att det inte står stängt på dörren när du kommer hem ;o)
Vad var det för magkatarrpiller du köpte? Receptfria?
Ring mig och berätta så kan jag kanske klura ut vad du ska göra, du vet, onda magar är det jag jobbar med!
Kramen

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

21 januari 2011 22:08

Som du märkt har jag inte haft tid att ringa, hör av mig nästa vecka, imorgon är jag på jobbet, o är där till söndag morgon............ jag köpte nått receptfritt förresten, o jag vet inte om de har gjort att det är ok i magen , eller om det var dags att bli bra =)

 
Ingen bild

Moster Lena

21 januari 2011 12:00

Hur ska du hinna köra bilen när du ska trycka på alla knappar, veva fönster o växla?? Kanonfina bilder, ha de gött!

Mia

21 januari 2011 22:06

Detsamma =)

 
Katrin

Katrin

21 januari 2011 16:23

stereon, fönstervevar mm är ju bagateller jämnfört med växellåda... kan bli en kort färd om du glömmer att växla! hihi Hellre lite gammalmodigt och att det funkar iaf...
Fattar fortf inte varför huset ska besiktigas, det är ju inte fråga om nån vanlig försäljning. Jag slapp iaf allt sånt trams när jag tog över den gården vi hade haft tillsammans.
Hoppas kramen utdelades på Linja idag ;-)
men för säkerhets skull här kommer en till, KRAM!!

http://chevyhill.zoomin.se

Mia

21 januari 2011 22:02

Japp det gjorde den =)

 
Nillan

Nillan

21 januari 2011 19:10

Tjenixen
Today, Tomorrow, Toyota......
Det är DIN EGNA BIL Mia!
Med plats för vovvarna o tjejerna!
Var glad för det o glöm allt som inte finns på den för den är ju din hihihihi.....
<3<3<3kramar Nillan

http://www,hoghult.zoomin.se

Mia

21 januari 2011 22:01

Japp, den är MIN =)

 
Ingen bild

mie

22 januari 2011 17:35

OOOO.. glömmer att kolla efter dig här!! Måste skärpa mig, jag vill så gärna ha fortsatt kontakt med er. JÄTTE KRAMAR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards