miian

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Första inlägget =)

Av Mia - 11 januari 2011 16:00

Hejsan!

Välkomna till min nya blogg!

Jag har bloggat i många år, men nu ska min hemsida läggas ner, o jag tänkte

prova att "bara" blogga.


Jag är 40 år fyllda, o livet har vänt om med stora steg.

Först, dagen efter 40, första bakfyllan, har aldrig varit dålig efter en fest, men shit, jag låg hela dagen.

Sen, 2 veckor efter 40 års dagen, så kraschade jag, utmattningsdepression heter det med ett fint ord, o det var inte för att jag fyllt 40, har ingen åldersnojja, utan det var att jag tagit på mig för mycket, o inte lyssnat på min kropp som förtvivlat försökt fått mig att inse att jag måste lugna mig.

Sen...

Från att vara en gift kvinna med 3 barn, o 4 hundar så kommer jag inom kort vara en nyskild ensamstående kvinna med 2 hundar.

i början av dec blev det bestämt, att höra orden ; "Ja jag vill skiljas" De orden har aldrig funnits i min värld, vi hade ju planer på att alltid vara tillsamman =)

Känns konstigt! Jag o min man har varit tillsammans sen jag var 17 år.


Spännande skrämmande känns det. Vissa dagar är det helt ok, o vissa känner jag mig för att gräva ner mig. Idag har jag haft en jobbig dag.

En av mina hundar som jag har omplacerat dök upp på fb, o det gjorde så ont. Saknar saknar dem så! Jag har 2 st kvar, o de är mitt allt!

Ska göra allt i min makt för att kunna behålla dem.


Min man får sin nyckel till lght nu på fre, gruvar mig, även om vi är bestämda på denna punkt att det är dags att gå vidare, så känns det! I massor!


Jag är en som skriver ut mina känslor i bloggen, det har hjälpt mig enormt tidigare. Men många av mina vänner litar på att all sanning kommer ut i bloggen, inte många som har hört av sig för att fråga hur jag mår, inte 17 går jag ut med allt!


Denna blogg kommer alltså att handla om Nystart i livet för en 40 åring! oj så otroligt spännande va  =) ?

Må så gott!

 
 
Ingen bild

mie

11 januari 2011 20:58

Oj, tänk jag hittade dig !!! Vill inte förlora dig, så jag kommer besöka dig här o kika in till er alla. Kramar från mie o ambassa

Mia

12 januari 2011 21:51

Jag kommer kolla dig också, så känn dig inte lugn =P

 
Ingen bild

Mia

11 januari 2011 22:33

Hej Gumman!
Jag kommer fortsätta läsa vad du skriver, du har en gåva där bara så du vet. Man blir tagen av dina ord och texterna till dina bilder på fb får en att le och det känns som att man är med dig på dina promenader. Kram

Mia

12 januari 2011 21:50

Tack! Lycka till med bebisen =P

 
Kicki

Kicki

12 januari 2011 07:25

Hej vännen!
Jag har nu lagt till din sida bland mina favoriter (självklart) vill inte tappa bort dig som vän och jag gillar verkligen att läsa det du skriver och beundrar dig i din öppenhet.
Kram

http://www.spader.n.nu

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

12 januari 2011 08:19

Härmed kungörs att du är tillagd som favorit på babylapen.
Det trodde du aldrig va? Att du kunde bli min favorit ;o)
Fasen så jag kommer att sakna dig på zoomin, min älskade tokiga underbara knäppfia-Mia.
Tomt kommer det att bli, tur vi kan höras på telefonen och träffas ibland iaf, annars skulle jag nog ha blivit knäpp på riktigt.

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

12 januari 2011 21:49

Nää tror inte att jag vill prata med dig, en nystart är ju en nystart!! mohhahahaha puss på dig Moder Teresa!

 
Lina

Lina

14 februari 2011 13:41

Nu börjar jag läsa, från början. Kommer med säkerhet att dyka upp nya kommentarer åt dig :)
Och vet du? Du är stark och kommer fixa det här.

Det viktigaste att alltid komma ihåg är att alltid vara snäll mot de människor du möter på vägen upp, för du kommer att möta dem igen på vägen ner. Då är dom där för att ställa upp för dig. Även jag.

Känslor bör visas. Om så på bloggen eller inte, både i små och stora mängder.
Go Mia! ;)

http://deepreality.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards