miian

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

31 Jan

Av Mia - 31 januari 2011 09:11

Godmorgon!

Bamse väckte mig strax före 7, precis som brudarna

brukar göra på vardagar. Han ville ut en 5 sekunders vända,

sen somnade vi om . .

Lejja på min arm, så nära så nära, o pillar man inte på

henne hela tiden, så kommer det en puff med tassen,

den lilla Divan!


Igår när jag var ute med hundarna på em, kom Lars

förbi, han stannade bilen o Bamse o Lejja visste inte

vilket ben de skulle stå på!

Han körde hem bilen, o kom o mötte oss, jag släppte hundarna

o sa Spring hem, pappa är hemma

O jisses va de sprang! O när de fick se Lars blev de tokiga!

T.om Lejja blev helt crazy!

Så roligt att se =)


Vi åkte på kalas allihopa, o herregud min skapare va stor

Frida har blivit! Har inte träffat henne på länge,

kände knappt igen den stora damen som öppnade

dörren! Så fin!


Vi käkade mat här hemma senare, o Sissi kom även hit,

lyckan var total för Bamse, hela hans flock samlad =)

Sissi tyckte att jag hade fått så fint här hemma,

o t.om soffan passade in nu   

Så sa hon väl för att nu finns inte den andra att sitta på,

o den som inte gillar min soffa får inte sitta i den!


En kvällspromenad hann vi med innan de skulle åka.

En fullpackad bil med grejer.


O när de åkt.... Tomt o tyst!

Konstigt att det kunde märkas så enormt!

På kvällarna brukar det inte vara sån aktivitet här,

o de lägger ju sig tidigt.

Men det var svintyst!


Eller svintyst, jag fick ett samtal, där verkligen alla känslor

hoppade upp o ner, men det absolut bästa var,

att denna person bjöd på en sann historia från sitt liv

i skidbacken!

  

Hahahahaha


ååå va jag skulle vilja varit med o sett hennes

bravader! Stig Helmer, släng dig i väggen, allt pinsamt du har

gjort, är inget att jämnföra mot detta!



Kommer bli väldigt konstigt denna vecka!

Inga brudar som kommer hem på em. .

Men på tors syns vi, Amanda slutar tidigt i skolan

o åker hit till mig, sen kommer Lars o Sandra o

käkar pannkaka med oss =)


O sen är det väl ett fritt land, jag får väl åka o

gå med mina hundar omkring deras lägenhet på

kvällarna, om jag vill!   

Mina bebisar!  


Idag ska jag till min kusin, o prova ställa deras Molly!

Ska bli kul att träffas, det är ju inte allt för ofta,

sist var i juli på morfars begravning.


Må så gott allihopa!



 
 
Mor

Mor

31 januari 2011 10:01

Ha en fin dag idag tillsammans med Kusinen, hälsa från oss :)
Förstår om det är lite förvirrat för Lejonen, men så bra att t.o.m Lejja blev lite Crazy :)
Skidbackehistorien skulle man ju vilja veta lite mera om......
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

Mia

31 januari 2011 10:55

Men skulle du inte jobba fm må tis?? Måste in o kolla bloggen, för ringa kan jag ju inte göra =P

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

31 januari 2011 10:09

Usch, nu fick du mig att tänka på en sak som hände i en skidbacke i min ungdom. Det är konstigt att Tomas blev min efter det ;o)
Förstår att det blev tomt och tyst när alla åkte, det brukar kännas så ödsligt när man blir ensam på "fel" tid, hade det varit på morgonen/förmiddagen, då hade du inte tänkt på det.
Ha så kul hos kusinen i dag, själv ska jag ut och rida och sedan promma hem från Tomas kontor med Soccertoppen.
Kramen

http://benson-soccer.zoomin.se

Mia

31 januari 2011 10:55

Just nu känns det inte konstigt, det är ju min vanliga ensamtid nu. . Men på em kommer nog saknaden =(

 
Ingen bild

S

31 januari 2011 15:02

Hoppas att din dag är super bra! em/kväll blir nog också ok tror jag! Tack för att du finns!!!!

KRAM

 
Ingen bild

Moster Lena

31 januari 2011 17:27

Håller tummarna att du får en fin kväll! Kram från mig/ moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards