miian

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

30 Jan

Av Mia - 30 januari 2011 10:13

Godmorgon!

Grattis Frida på 15 års dagen!! Shit 15 år!

Vi kommer på em o firar dig   


Idag blev det en riktig söndagsmorgon, en som jag inte

haft på hur längesom helst!

Jag vaknade först vid 7, såklart, men tänkte att nu

jä*lar ska jag ligga kvar. Kollade på tv, o somnade om!
Vaknade av Amanda som kom in i sovrummet, hon trodde väl

att jag var sjuk som låg så länge =)

Då var kl 9. En liten stund till kan jag ligga.. Vaknade

kvart i 10! Hur konstig kommer denna dag inte att bli då?


Undra om jag får sånna vanor nästa vecka. .

Det har jag inte lust med, men jag behöver ju inte vakna 7

när jag är själv heller.


Igår var ju jag o Lejja på träff, vi var ett gäng

leonberger o några andra raser.

En trevlig men blåsande dag.

Lejja är ju inte så kul att ha med på sånna här saker,

hon vill ju helst vara hemma..

Men hon var betydligt duktigare än va hon brukar vara!

Men så osäker mot andra hundar, hon vill bara ha

sin Bamse hon....

Nä vi kom hem gjorde hon en glädjevolt, svansen

gick i 200! Hon o Bamse blev så glada över att ses =)

Mina knäppisar!


Vi delades in i mindre grupper, o Lejjas uppfödare, Marina,

var domare, o det kanske var därför det gick så bra,

Lejja blev mutad Innan hon gick in i ringen =)


Jag träffade Lejjas bror Knasen, han o jag hade ett

speciellt band när han bodde hos Kerstin,

o tänka sig han kände igen mig, lyckan total!

En riktigt go Knasboll!


Här kommer några kort som jag ärligt har

stulit från Rose-Marie


  

Lejja viftade t.om på svansen när vi sprang =)



  

Kolla Lejjas svans!! Rakt ner, inte slickad under magen!!



 

Duktiga tjejen!



 

Inte det roligaste som hon varit med om, men hon var så duktig!


   

DÄR kom svansen! Men den ligger inte slät under magen!!

Hon ryggade inte iallafall, Marina hade goda händer =)


Ha en bra dag!     

 
 
Katrin

Katrin

30 januari 2011 10:53

Va kul för både dej o Lejja, duktiga båda två!!
Tror att hon kommer "växa" med tiden, hon kommer säkert bli bekväm med dessa situationer också om det bara få ta lite tid... Både barn o djur behöver få egentid m mamma ibland, en del lite mer än andra bara... ;)
Men fy va det ser kallt ut... ingen vår i sikte alls :(
Ha en fortsatt skön o slapp söndag, kramisar

http://chevyhill.zoomin.se

Mia

31 januari 2011 09:10

Hon blir duktigare o duktigare, här omkring är hon "normal" o det är ju det som är viktigast! Hon behöver ju inte ut o visa upp sig som Myzak gjorde =P

 
Mor

Mor

30 januari 2011 10:59

Jag trodde datorn lagt av..... :)men det var väl skönt att sova ut. Undrar om det var liknande isande vindar hos er, som uppe i Rättvik..... jag fick t.o.m värma mej med en lite starkare kaffetår när jag kom hem :):)
Vilken duktig Prinsessa, tummen upp för henne och Matte.
Gratta Frida från oss också.
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

 
Ingen bild

Annkie

30 januari 2011 13:42

Men duktiga Lejjastumpan...! Det är helt underbart att hon växer så i sitt självförtroende. Att hon sen är vacker som en dag, gör ju inte saken sämre heller! =)

Ha en superbra dag, hoppas att du inte är som mig & blir helt bakis då man somnar om så där!;)

Mia

31 januari 2011 09:09

Dagen blev konstig, men inte lärde jag mig av det heller, jag klev upp strax före 9 idag med =)

 
Ingen bild

S

30 januari 2011 19:26

Halloo....
Blev tvungen att få en liten N dos :)

Mia

31 januari 2011 09:08

Hahhah tack för att jag fick se framför mig en galen kärring i liftarna!!! Det gjorde mig gott =)

 
Marie o Troya

Marie o Troya

31 januari 2011 08:13

Det ger sig nog med träning o åter träning ska du se!!
Hon e ju så fin Lejja, så hon skulle ju bli stjärna i utställningsringen:)
Härligt med sovmorgon-ha en fin vecka!

http://www.troyatyra.se

Mia

31 januari 2011 09:07

Nja inte vet jag om vi ska inta ringarna nå mer. Ev i Maj, i Mora, tredje gången gillt för henne då =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards