miian

Alla inlägg under april 2011

Av Mia - 22 april 2011 08:11

Godmorgon!

Vaknade kl 06! Låg kvar i sängen o kollade på tv till 8.

Katten Sune kom in med 2 överraskningar: Fästingar!

En var ganska tjock...

Sandra berättade att Amanda hade märkt en här om dagen

på honom... För tidigt på säsongen, för Mandi har ju inga problem

att plocka fästingar annars =)


Snart blir det ut med hundarna sen far vi till Brindberg!

Ska bli så skönt att komma dit!

En skyddad värld =)

O snö! Hoppas verkligen att det finns kvar snö,

har ju lovat Bamse det!

om 2 veckor ser det ut såhär där jag är då

  Jag o Lars bror tror lite olika, jag tror att lght är i det vita/bruna

huset, han tror ungeför där E är.

Få se vem som har rätt! Jag blir ju inte förvånad om det är

jag   


Må så gott alla, o ta hand om er i Påsk!

  

Av Mia - 21 april 2011 07:42

Godmorgon!

2 mycket fina flickor söker ett nytt hem, de är nu 7 veckor


Boyzone's Gin Rummy

  

 


Boyzone's Go Boom

  

 

Vid intresse, följ länken här: Boyzone's kennel


Jag o tjockisMalin var ju ute på en prommis igår,

Den ungen är så envis, skulle inte ha hjälp med vagnen...

"Jag ska föda barn nu!"

hm... Hon har 17 dagar kvar, men nu vill hon ha ut miniproppan!


Novis tyckte det var en rolig väg, hon åkte som om hon satt

i en bergodalbana, hit o dit!

O hon slog tom ihop sina blå trots att på vissa ställen,

så var vagnen nästa upp o ner   



"Hejsan, jag heter Novalie, o är så himla söt"

  



"Det här är min tjockismamma, Malin heter hon.

Varför hon har gått upp så i vikt, kan inte jag svara på,

men nått konstigt är det som ska hända.

DET är jag säker på iallafall. Hoppas att det inte är

nått som kommer ta min mamma ifrån mig bara"

  

  


"Ibland är livet orättvist, jag får sitta i en vagn, FASTSPÄND

o lurventottarna får springa ner till vattnet.

Jag ville också bada juh!"

 


     


"Min mamma o gammelfaster var helt lyriska, 

Åå så fint! Å så härligt!

Hm.. jaha vad??"

 " Stenar o vatten.. sååå intressant från en vagn...NOT" 


"Min mamma är en väldigt envis mamma, tror nog att det inte

finns nån mamma som är såå envis som henne,

Mia ville dra vagnen, men nä, ego mamma skulle minsann

dra mig... O det gick ju bra. Fast det är klart, då får

ju jag mer kontakt med Mia... saknade hennes mössa bara,

trodde den satt fast på henne..."

  


"Hej o hå! Det hoppade o skumpade jätemycket!

Så kul!
  


  


  


"Haha vilken galen väg de tog! Satt o funderade på om jag skulle

kasta min filt efter vägen.. Hehe undra om de blivit glada när jag

"plötsligt" hade kommit på att jag tappat den, för nån km sen "

  



"Den här en märklig sak, Bamse, eller är det Lejja, HUR ska man

se skillnad på dem? Den ena får man hålla på med hur som helst,

men den andra, som tydligen ska då vara Bamse, han ska man inte

bara Springa på... Jag har svårt att veta vad som är ok eller inte.

Men när de ställer mig vid en av dem, så räknar jag att det är

den som man får göra vad man vill med. Lejja är så go o mjuk!

Bamse är också det, men det är visst bara ok om HAN kommer fram

till mig.. Hur ska man kunna veta det då?

Jag är ju för 17 bara en bebis!"

  


"Det tar på krafterna att vara söt o glad. Tänker slå ihop mina

blå en stund, o hoppas på att det blir en lugn o skön färd hem"

  


"Hm.. Jahaja, tur att jag somnade, för detta var nog inte såå

kul att ta sig över. Värsta stället... Eller??"

  


"Haha De trodde det ja, men efter en liten kurva så dök detta upp"

  


"Jag sov så skönt jag, mamma slet"

  


"En läskig bro, som var trasig o snorhal, t.o.m min mamma insåg att

här behövde superkvinnan hjälp"

  



"Som sagt, nått har hänt i mammas mage... Lillasyster kallas det,

men vad är då det?? Går det att äta, så då kan du behålla det,

är ju inte det största intresse jag har..

Det kanske är ett djur från Drömmarnas trädgård!! Tjohooo!

Ge hit!

Det skulle vara kul!

  


Jaja, vi får se, snart ska flickparveln ut säger mamma.. Spännande"

    


"Tack för att ni tog er tid att vara med i min värld, i några minuter.

Ha en fin dag, over and out from Sötproppan Novalie"



...

Av Mia - 20 april 2011 07:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 20 april 2011 07:29

Godmorgon!

Många saker är bra när man har barn, massa saker, men just idag

så är det det bästa att jag får barnbidrag   


Det är inte så att jag går på knäna av fattigdom,

men jag ska ju för 17 till Budapest snart, o vill ju ha nån krona,

eller det är ju dumt, nån av deras valuta med mig =)


 

Idag är det lite mulet, luktar sommar ute, är det pga det har

regnat inatt eller?

Ska till Malin o Sötproppan snart, vi ska göra Vika osäkert.

Malin som snart är 2 barnsmamma! Shit va fort det har gått,

Miniproppan blir lite bortglömd, tyvärr!

Får ta igen det snart =)


Igår hade jag en intressant dag, många tankar surrar i skallen.

På ett eller annat sätt, så kommer det bli bra iallafall =)


Idag ska jag även dra mig till jobbet o göra klart schemorna,

kommer först o främst koncentrera mig på första perioden,

den måste in till lön nu, skulle redan varit där... Sorry ....


Tiden rusar iväg, 2 veckor är INTE endast 12 dagar!

Gillar inte när jag slarvar, om jag har ett datum eller tid att passa,

så ska jag vara klar före det, eller komma några minuter före utsatt tid.

Oftast så kommer jag 25 min tidigare när jag jobbar kväll..

Morgonpasset är jag inte så tidig med, men jag kommer itid.

Iof stämmer datumet, schemat skulle ju vara klart idag,

enl mina beräkningar då, men jag beräknade fel..

Jaja, även solen har fläckar, jag har bett om ursäkt o den godtogs =)


Utvecklingsamtal med Amanda o hennes lärare, på em

sista i Vika skolan =)

Hurra!

Lilltösa är snart redo för stora skolan, i Hälsinggården!


Det är sjukt va fort tiden går, tyckte nyss det jag låg o tittade på

magen, värkade hade satt igång, o med blandad känsla,

skräckblandad förtjusning så låg jag bara o tittade på rörelserna.

Sista gången som jag var gravid, jag har alltid toknjutit att vara

gravid, har mått hur bra som helst, efter de första 12 veckorna då.

O det är en magisk känsla att ha en liten bebis i magen

som sprattlar runt i magen!

Måste klämma på Malins mage idag  =)


Ha en toppendag mina vänner !

 





Av Mia - 19 april 2011 21:21

... över min prinsessa Lejja!

Har varit till en kompis o tog en kvällsprommis med enbart Lejja.

Bamse blev väldigt snopen när jag inte tog med honom.

Men jag vet att min kompis hund, är en väldigt ridande hund,

o det accepterar INTE Kungen!


Lejja var så super! Hanen ville rida o rida, men hon brydde sig inte

ett smack om honom, o när han blev lugn, då ville hon leka!


Sen blev han överdriven igen, o hon vill inte säga ifrån, man

måste peppa henne enormt för att hon ska göra det.

Tillslut fattade hon att man får göra det,  o det gjorde hon =)


Hon har vuxit så mycket min goa tjej, långt kvar, om vi ens

kommer att nå målet för en "riktig leonberger" men vi har

kämpat så bra hon o jag!


Hon premiär badade i en bäck också, o tänka sig hon kom ihåg

hur man simmade! Annars är hon lika förvirrad varje gång hon badar,

o när hon knäcker koden blir hon toklycklig!


Bästa Princess of Sörbo

 

...

Av Mia - 19 april 2011 07:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 19 april 2011 07:18

Godmorgon!

Sitter här med en strålkastare som lyser in i på mig!

O det medför att jag ser att mitt fönster är otroligt skitigt!

Verkligen otroligt skitigt!

Solen kommer fram mer nu när grannen har tagit ner massa träd.

Antingen får jag putsa fönstret senare idag, eller så

sitter jag, som nu, med huvudet vridet ett tag till!

Tror nog att det kommer bli så ja, alltså att jag vrider undan

huvudet =)


Har haft underbart väder några dagar, igår tvättade jag

sängkläderna, o hängde ut dem. 2 timmar senare kunde jag

lägga i dem igen!


Städade på fm sen satt jag mig på altan, o där satt jag.

Fastklistrad med en bok i händerna!


Idag blir det handledning. Ska snart ut med hundarna,

sen får de klara sig =(. Sissi ska ev jobba i Vika idag, så

hon kanske skulle ha tid att svänga in en vända.

Igår sov iof hundarna från 9,30 till 15,30, så jag vet ju att

de klarar sig! Det blir ju lite tidigare att nån kommer hem idag.

Det är bara jag som har jobbigt med detta. .

Måste lära mig, de får så mycket annars, så ibland

får de faktiskt en tråkdag!


Ha en fin dag!




Av Mia - 18 april 2011 07:51

Myzaks bebisar växer o frodas

4 veckor är de nu!

O sist jag hörde så var det 2 otingade! Inte illa, av 12 st!

Grattis Kennel Maxigor


  



Regina

  


Reuben

  


Rudolf

  


Ramona

  


Rebekka (gör som sin far )

  


Rosita

  


Renata

  


Raisa

  


Ruut

  


Robin

  


Rusina

  


Ronda

  


  


Så kul att följa dessa Pysslingar   


 




kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards