miian

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Mia - 7 april 2011 09:45

Nu har vi varit ute på en promenad, jag o mina älskade dogs!

Lejja (hon med RÖDA halsbandet, Lena) var så duktig, hon fick

gå lös i skogen idag! Ser direkt på henne om det är koppelprommis

eller inte som gäller, idag såg hon medgörlig ut =)

Bamse mannen får naturligtvis gå utan koppel   

Han är så himla lyhörd den pojken!

Jag hade en "idol" förrut, en karl som var ute med en

golden, o de hade sån samarbete, var en fröjd att se

dem komma gående, o där är ju jag o Bamse nu =)

Så då är jag min Idol nu då   


Hm.. Kattsand smälter tydligen inte.. Gizmo hittade en påse som

han spred ut på framsidan....

  Igår hittade jag 2 handdukar, o en virkad duk... jisses han har verkligen

haft massa hyss för sig =)


Lejja funderar på om hon ska se galen ut, eller normal ut,

Galen = koppel...

 

SörboGänget, så några nu för tiden =(  

Nu är det bara kladd kvar


 

 

Lejja samlar på sig grejer under en promenad..

 

Underbara vintern finns kvar på några enstaka ställen

 

Hoppas verkligen inte grannen ska ut med detta på

åkrarna! BLÄÄ

 

Väluppfostrad som Kungen är, så går han ut i skogen o gör nr 2 =)

 

Nu har snögubbarna, som varit där sen slutet av nov, gett upp

 

Sköljer av tassarna, o tungan också...

 

Hundarna går direkt till garaget nu, där ska det blåsas av,

är så otroligt lycklig över min hundfön!

Detta är en liten del av dagens hopplock, som satt i deras byxor

  Kan spara till majbrasa =)

Av Mia - 7 april 2011 07:32

Godmorgon!

Trött som attan, tänkte faktiskt lägga mig igen, när brudarna åkt,

men jag insåg att då kommer jag aldrig vakna idag.

Så här sitter jag =)


Fick en sån sommarkänsla nyss, har ytterdörren öppen,

o när jag kom ut i köket så luktade det kaffe blandat

med frisk luft: Husvagnsliv!

Det är så härligt att känna kaffedoften i förtältet förstår ni!

FÖRTÄLTET Teresa   


Igår var det en sån himla toppendag!

Så skönt att gå i lyckorus!

O vädret, det var 14 gr i skuggan, jag satt mig i solen på

altan på em o där var det typ 40 gr!


På kvällen åkte jag o alla mina brudar till Linja.

Pappa såg väldigt pigg ut! Skönt att se!

Min moster o hennes man var också där, sist jag såg dem

var på morfars begravning.

Trevliga människor, trots att de är norrbaggar =)


O sen, hörde att det kom ner nån bil på mor o fars gård,

jag gick ut för att förvana de som kom att det är hundar som

kan skälla i huset...

Då ser jag min bror! Tror att mamma blev lika chockad som mig!

Jätte trevligt att ses, det var också på morfars begravning sist!


Vi retade upp våran far lite tror jag... Pratade om hundavel..

Hundar är avlade för ett syfte, o med fel folk som äger

dem så kan det bli totalt fel!

Pappa höll inte med, eller på sätt o vis, han vet jätte snälla

"farliga" hundar, o då har de ju rätt ägare, men man ska inte

glömma bort varför hunden blev framavlad!

Många glömmer nog det!


Leonberger är ju framavlade för att likna bilden på flaggan i Leonberg =)

Så egentligen ska de ju bara sitta o svaja o vara fina då!

Nja inte riktigt sant då.


Leonberger:

de karaktärsegenskaper som krävs hör framför allt:


Självsäkerhet och suverän oberördhet,

(det där glömde Lejja)


Måttligt temperament (har även leklust),

Bredvillighet att underordna sig,

god inlärningsförmåga och uppmärksamhet,

opåverkad av ljud.


Lejjas blyghet----, där spricker det, annars är hon verkligen en

leonberger!

Bamse vet jag inte, man han är mer en leonberger än en

schäfer iallafall =) Tror jag!


Idag blåser det ute, o solen har svårt att titta fram under

molnen. Såg att det ska snöa imorgon, så himla typiskt, när jag

just har släppt fram mina vårkänslor!

Ska komma ihåg det till nästa år, Lägga undan vårkänslorna

tills i maj!


Snön håller sig kvar, var ute i skogen igår, o på vissa ställen är

det upp till knäna! Lös mjuk porös snö, inte så kul att

traska i.

Vårtecken igår; Myrorna har vaknat,

de var helt galna när vi gick förbi dem, Bamse luktade men

hoppade snabbt därifrån!


Grusgången är vattenfylld... Gården sluttar ner mot grusgången,

o hundarna har ju trampat ner snön, så det är en hård isskorpa

o den smälter nu.. Jag var ut o skottade bort massa vatten,

o efter promenaden med hundarna så var det lika

mycket vatten igen där..

 


Har sett några ställen som det går att lägga 2 ganska långa spår

nu! Ska nog ta premiär snart! Få se om de kommer ihåg

det! Betvivlar jag inte en sekund på iof...


Lejja var som en studsboll igår, jisses hon for fram o tillbaka

när vi var ute, massa spring i benen!

Galen tjejja!


Idag jobbar jag kväll, o sen natt imorgon, Sandra ska

bort på lördag, det blir bara jag o Amanda hemma då

på kvällen.... Eeeeeller?   


Önskar alla er en makalös bra dag!

  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards