miian

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Mia - 5 april 2011 13:57

Ojoj vilken kärlek!  =)

Nu har jag köpt en ny dammsugare!


Den gamla var ju totalt slut, så denna kanske är i andras mått

inte så bra, men för mig är det klart den bästa jag

någonsin haft =)

En utan dammsugarpåse, skönt, köper oftast fel iallafall.

Behövde inte kämpa med att få upp grus o hår.

Den andra fick jag ju nästa handplocka grus för att hälla

i det i slangen.. Lite överdrivet....


Fyllde behållaren med en vända i huset.

Nu var det ju inte den största behållaren, men alldeles lagom för

oss alltså!

Gäller att få alla att förstå att man ska tömma den nu bara..

Ska visa brudarna sen hur man gör!   


Hoppas att det blir grusigt imorgon så jag får dammsuga igen =)


Jag o vovvarna träffade Sissi o hennes Johan på stan,

vi gick en vända, flera hundmöten fick vi!

Alla gick toppen, trots att en stöddade sig!

På vägen till bilen mötte jag en hund, o då hade jag ju

båda, gulp, De tar stöd av varann,,

Men jag brydde mig inte, gick på som det inte vore en mötande

hund. O mina brydde sig inte heller!

Jag har nu vuxit 2 m av stolthet!

Tänk att det kunde bli så bra av ffa StökBamse!


Nu är det dags att fixa nån kvällsmat o sen fara till jobbet!

Ha en bra kväll o natt!




...

Av Mia - 5 april 2011 07:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 5 april 2011 07:18

Godmorgon!

Om en månad åker gänget o jag till Budapest!

Shit va fort det går nu då!

Ser fram emot den resan enormt!


Igår var det flera vårtecken här i Sörbo.

Spyflugor, fjärilar, hörde tranor, fiskmåsar, mygg,

alla saker som lilla Gizmo rivit fram, börjar synnas..

Haha han jobbade på bra den lilla skiten!

Hittade bla en soffkudde, o under snön, man ser en liten flik,

ligger det nu en madrass som vill komma fram.

En madrass som varit på altanen!

Fnissade gott när jag gick på skattjakt!


Lite renare på gården nu, första lagret av hundskit är borta,

finns nog massor under snön, innan snön var det ju 4 hundar här...

Jag vet att jag visste när snön skulle komma, men ändå var jag

inte ut dagen innan o röjde... Lite knäppt faktiskt!


Satt på altan, som nu är snöfri, o solade igår, så

ljuvligt! Vårkänslorna har slagit till!

Hoppas nu då att inte det blir bakslag... In my dream.....

Solen värmde gott, o när jag satt där o blundade

kändes det som sommar. Men när jag öppnade mina blå,

så slets jag tillbaka till verkligenheten.

Massa snö kvar på gården.


Såg att det finns några ställen som jag skulle kunna lägga

2 korta spår åt vovvarna, en inskolning =)


Igår på kvällsprommisen hade vi rådjursterapi!

Massa rådjur överallt!

Hundarna var kopplade, o de drar inget när de har

kopplen på, så vi stannade vid 4 tillfällen o bara tittade på

de söta djuren. Lejja väntade på varsågod =)

Skönt att de inte drar när kopplen är på!

Mina duktiga vovvisar!


Idag ska vi till Sissi o hälsa på, Sissi ville att vi ska

ut på en promenad!! Va roligt!

Det blir toppen det, tjejerna är ju hundpiga ikväll/natt,

så har de fått en lång stadsprommis, alltså hundarna,

så behöver de inte ränna med de så långt ikväll.


O i kväll jobbar jag med min hjärnhalva!!

Hon har ju slutat hos oss, men kommer in vid behov!

Längtar!


Ska nog köpa mig en sak idag, som jag tycker är en väldigt

onödig utgift, men ack så viktig.

En ny dammsugare!

Blir skogstokig varje gång jag dammsuger med det eländet jag har!

Skitsak är vad det är!

vi får se.

Får väl avstå typ kattmaten, de kan vara ute o äta nu ett par

månader =)


På söndag åker brudarna till Lars, o är där några dagar bara,

han drar till London på tors tror jag.

Det är så mysigt att ha de hemma, fast man inte märker av dem

så mycket! Goaste tjejerna!

Fina tjejerna som ska hjälpa mor sin på lördag, vi ska åka till

tippen med massa saker =)


Ha en fin dag alla, det ska iallafall ha!


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards